Creació de tres instituts universitaris de recerca

La UIB suma l’Institut de Recerca i Innovació en Educació, l’Institut d’Estudis Hispànics en la Modernitat i l’Institut d’Aplicacions Computacionals de Codi Comunitari com a instituts universitaris de recerca propis

L’Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE), l’Institut d’Estudis Hispànics en la Modernitat (IEHM) i l’Institut d’Aplicacions Computacionals de Codi Comunitari (IAC3) han completat els tràmits necessaris per a la seva constitució com a instituts universitaris de recerca propis de la Universitat de les Illes Balears després que el Govern de les Illes Balears n’hagi autoritzat la creació, d’acord amb allò que disposa l’article 10 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats.

IRIE

L’IRIE s’ha concebut com un institut dedicat a la recerca científica i a la innovació en els camps de l’educació i la formació. Des de l’IRIE es prestaran serveis de suport a la recerca i a la innovació, i durà  a terme activitats formatives dels cicles universitaris segon i tercer (postgrau i doctorat), i cursos de formació de curta durada. Un dels objectius principals de l’IRIE és la transferència del coneixement derivat de la recerca per contribuir a millorar l’educació.

IEHM

L’IEHM s’ha concebut com un centre de recerca dedicat a la història de les idees des del Renaixement fins a la primera meitat del segle XVIII. Al l’IEHM s’analitzaran, des de les perspectives filosòfica, filològica, hispànica i semítica, principalment, i també teològica, política i històrica, les claus que varen donar lloc a la modernitat hispànica, tant en la recreació de la filosofia i la literatura antigues com en la forja del món modern.

IAC3

L’IAC3 neix d’una visió compartida pels grups de recerca d’astrofísica, relativitat i tractament d’imatges. La tasca en recerca que realitzen les tres comunitats científiques comporta el desenvolupament de plataformes computacionals per a la simulació numèrica de sistemes d’equacions en derivades parcials. Amb l’IAC3 els diferents grups contribuiran al desenvolupament de programaris comuns, la qual cosa suposa un avantatge competitiu per a la comunitat, atès que s’evitaran duplicitats i s’alliberaran recursos per a la recerca. Així mateix, la polivalència del codi resultant obre la porta a aplicar-lo a altres camps, tant científics com tecnològics.

Data de publicació: Fri Mar 06 13:53:00 CET 2015

« Torna enrere   -  Arxiu de notícies