Botar al contingut
 

Dra. María Sonsoles Hernández Barbosa

personal.uib.cat/sonsoles.hernandez
Dra. María Sonsoles Hernández Barbosa
Professora contractada doctora interina
Història de l'Art

Dra. María Sonsoles Hernández Barbosa

personal.uib.cat/sonsoles.hernandez

Currículum

Currículum breu

Licenciada en Historia del arte (Universidade de Santiago de Compostela) y en Musicología (Universidad Complutense de Madrid), se doctoró en 2010 por la Université de Paris-Sorbonne y por la Complutense (premio extraordinario de doctorado). Se ha especializado en el estudio de la sinestesia en el fin de siglo, publicando las monografías Sinestesias. Arte, literatura y música en el París fin de siglo, 1880-1900 (Abada, 2013) y Un martes en casa de Mallarmé. Redon, Debussy y Mallarmé encontrados (Editorial Complutense, 2010), premio Dámaso Alonso de ensayo. Ha publicado artículos en revistas científicas como Visual Studies, French Cultural Studies, Revista de Estudios Hispánicos (Washington University in St. Louis), Bulletin of Spanish Studies y The Senses & Society. Ha realizado estancias de investigación en la École de Hautes Études en Sciences Sociales y en el Birbeck College (University of London). Actualmente sus investigaciones abordan el papel de los sentidos en la cultura de la modernidad. En el marco de este proyecto se le ha concedido una 2018 Library Research Grant del Getty Research Institute de Los Angeles. Es profesora contratada doctor interino en el departamento de Ciencias históricas y teoría de las artes de la Universitat de les Illes Balears y profesora afiliada del Visual Studies Research Institute de la University of Southern California.

Docència

Horari de tutories

Hores de tutoria del professor
Data d'inici Data de fi Dia Hora d'inici Hora de fi Lloc
10/09/2018 19/12/2018 dimecres 15.00 16.00 BB19

Assignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2017-18

Assignatures on el professor imparteix docència
Assignatura Pla/campus on la imparteix
20297 - Arts dels Segles XIX i XX a Espanya
20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art
20279 - Treball de Fi de Grau d'Història de l'Art
10292 - Introducció al Patrimoni Cultural
10316 - Pràctiques Professionals en Institucions Culturals de les Illes Balears

Assignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2018-19

Assignatures on el professor imparteix docència
Assignatura Pla/campus on la imparteix
20297 - Arts dels Segles XIX i XX a Espanya
20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art
20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura

Docència d'anys anteriors

Assignatura Estudi on la va impartir
10300 - Turisme i Patrimoni Cultural
10316 - Pràctiques Professionals en Institucions Culturals de les Illes Balears
  • Màster Universitari de Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió 2016-17
1793 - Art dels Segles XIX i XX a Espanya
20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura
20264 - Materials, Procediments i Tècniques Artístiques i Arquitectòniques
  • Grau d'Història de l'Art 2016-17
20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art
20270 - Art del Segle XX
20288 - Iniciació a la Història de l'Art II: Modern i Contemporani
  • Grau d'Història de l'Art 2016-17
20297 - Arts dels Segles XIX i XX a Espanya
  • Grau d'Història de l'Art 2016-17
20503 - Gestió del Patrimoni Cultural
20531 - Treball de Fi de Grau de Turisme

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Patrimoni audiovisual, mass-media i il·lustració (PAMMI) Membre

Línies de recerca

Història cultural de la modernitat, història dels sentits, estética de la fi de segle, història de les ideas segles XIX i XX, relacions interartístiques

Publicacions

Llibres com única autora

Sinestesias. Arte, literatura y música en el París fin de siglo (1880-1900). Madrid: Abada editores, 2013, 336 p.

Miniaturas de Eugenio Granell. Música revelada. Santiago de Compostela: aCentral Folque, 2012, 112 p.

Un martes en casa de Mallarmé. Redon, Debussy y Mallarmé encontrados. Madrid: Servicio de Publicaciones Universidad Complutense de Madrid; Editorial Complutense, 2010, 120 p. (winner of Dámaso Alonso essay prize).

Articles en revistes peer-review

"Del dandy al esteta: el cultivo de la sensibilidad entre lo individual y lo colectivo". Quintana (accepted).

"Los discursos en torno a la sensorialidad en el fin de siglo: Luis Simarro y su lectura holística del ser humano, entre lo individual y lo colectivo". Bulletin of Spanish Studies (6th June 2017). 

"Beyond the visual: panoramatic attractions in the 1900 World's Fair". Visual Studies, vol. 32, n. 4 (March 2017), p. 359-370. 

"Au-delà d'une esthétique. Le rôle des arts (peinture, musique, littérature) au sein de la philosophie symboliste". French Cultural Studies, vol. 26, n. 3 (August 2015), p. 247-259.

"La 'question Mallarmé': relecturas y querellas en torno al poeta en la Francia de la década de 1960". Cédille. Revista de estudios franceses, n. 11 (April 2015), p. 251-271.

"1900 World's Fair or the Attraction of the Senses: The Case of the Maréorama". The Senses and Society, vol. 10, n. 1 (Spring 2015), p. 39-51. 

"Discursos sobre la sensorialidad en el fin de siglo español: del krausismo a la ciencia experimental". Revista de Estudios Hispánicos (Washington University in St. Louis), vol. 48, n. 2 (2014), p. 285-305.

"Arabescos, textos y contextos. Apuntes para el estudio del pensamiento sinestésico en el París finisecular". Revista de Musicología, vol. 33, n. 1-2 (2010), p. 527-540.

"De la 'obra de arte total' a la 'fusión interior': la música en el modelo de correspondencias artísticas de Camille Mauclair". Acta Musicologica, vol. 81, n. 2 (2009), p. 275-300.

"'Plus loin que la musique': evocaciones plásticas en el pensamiento estético de Claude Debussy". Quintana, n. 8 (2009). Issue's subject: "The voice of Galatea: sonorous images", p. 135-145. 

Google+ UIB