Consell de Govern
SESSIÓ ORDINÀRIA DEL CONSELL DE GOVERN DEL DIA 25 DE FEBRER DE 2011
A les 10 hores del dia 25 de febrer de 2011, a la sala de juntes de Cas Jai, es reuneix en sessió ordinària el Consell de Govern de la Universitat. La presideix la Rectora i hi assisteixen les persones indicades al marge (annex 1).
Assisteixen com a membres convidats al Consell de Govern amb veu i sense vot les persones també indicades al marge (annex 2).
S’excusa d’assistir-hi el doctor Maximino San Miguel Ruibal, assistent amb veu i sense vot.
Punt 1: Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior
El doctor Rafel Crespí Cladera indica que al punt setè, paràgraf tercer, on diu «d’augmentar a 140» hauria de dir «d’augmentar de 120 a 140».
El Consell de Govern acorda d’aprovar per unanimitat l’acta de la sessió ordinària del dia 2 de febrer de 2010 amb la modificació indicada pel doctor Crespí Cladera.
Punt 2: Modificació de plantilla
La Rectora dóna la paraula al vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica, que explica de forma detallada la modificació de plantilla que afecta els departaments de Química, Física i Biologia.
La Rectora sotmet a votació la proposta presentada, que s’aprova per unanimitat (annex 3).
Punt 3: Aprovació, si escau, de la proposta d'Acord normatiu de regiment de la Universitat
La Rectora, després d’indicar la motivació de la proposta, dóna la paraula al Secretari General, el qual explica l’abast de la proposta que substituirà l’Acord normatiu 1308/1991, de 29 de gener. Afegeix que el nou text s’adequa a les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i de procediment administratiu comú (LRJAP i PAC) i no a les de la Llei de procediment administratiu, com feia l’anterior ANRU.
Tot seguit el Secretari General analitza el contigut de la norma de forma detallada i en comenta alguns aspectes quant a l’estructura, la forma i el contingut. Seguidament constata un error material a la disposició final segona (on diu «qualificada» ha de dir «absoluta»).
Acaba la intervenció donant les gràcies al personal de l’Assessoria Jurídica i a la senyora Francesca Ballester Cardell, que s’han implicat en la revisió de l’anterior normativa i en l’elaboració de la norma que ara es presenta.
S’obre un torn de paraules en el qual intervé en primer lloc el doctor Sergio Alonso Oroza, que fa una sèrie d’observacions sobre la proposta. Li contesta el Secretari General.
Tot seguit intervé el doctor Llorenç Huguet Rotger, que es refereix a tres temes: les seccions departamentals, els instituts universitaris de recerca i el contingut de la previsió que es fa a l’incís final de l’article 12.3 («L’exercici de la primera condició no implica la renúncia a la segona»). Li contesta el Secretari General.
El senyor Luis Fco. Piña Saiz intervé en relació amb diverses qüestions del contingut dels articles 17.2.c) i d) i 71.4. Li contesten el Secretari General i la Gerent.
També intervé el doctor Climent Ramis Noguera en relació amb el nombre de doctors necessaris per constituir una secció departamental i amb el contingut de l’article 77.5, relatiu als laboratoris. Així mateix, fa una sèrie de reflexions en relació amb una certa reiteració en la redacció del text. Li contesten el Secretari General i la Rectora.
El professor Carlos Moreno Gómez sol·licita que s’ajorni l’aprovació del document presentat, atès que considera que no hi ha hagut temps material per poder llegir amb calma i profunditat una normativa tan transcendental com aquesta.
La doctora M. Dolors Forteza Forteza dóna suport a la proposta del professor Carlos Moreno Gómez, ja que considera convenient disposar de més temps per aprofundir en la temàtica que es tracta.
També intervé el doctor Rafel Crespí Cladera per demanar que si el tema s’ha plantejat és per prendre un acord i no perquè s’ajorni. Intervenen el Secretari General i el vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica, els quals indiquen que no és una bona opció ajornar l’aprovació de la normativa presentada.
Tot seguit la Rectora justifica la presentació de la proposta i agraeix les aportacions realitzades i demana el vot favorable a l’aprovació de la proposta.
El doctor Francesc Torres Marí considera que la proposta presentada s’ha de sotmetre a votació.
El doctor Sergio Alonso Oroza reitera la petició d’ajornament.
La Rectora sotmet la proposta a dues votacions. En primer lloc planteja l’ajornament de la proposta. El resultat de la votació és de 7 vots a favor i trenta vots en contra de l’ajornament.
Atès que la majoria es decanta per sotmetre a votació la proposta del text presentat, la Rectora el sotmet a votació amb les modificacions proposades pel senyor Luis Fco. Piña Saiz en relació amb l’article 17.2 i la correcció de l’error material constatada pel Secretari General. El resultat de la votació és de 31 vots a favor, 6 abstencions i cap vot en contra. Per tant, s’aprova en els termes indicats, per a la qual cosa s’han assolit les majories requerides (annex 4).
Punt 4: Aprovació, si escau, del calendari per a l'any acadèmic 2011-2012
La Rectora presenta la proposta de calendari per al proper any acadèmic 2011-2012 i dóna la paraula al vicerector d’Ordenació Acadèmica i Convergència Europea, que informa del seu contingut i abast i destaca les principals novetats del calendari: setmana no lectiva per fer tràmits administratius, començament del segon semestre i lliurament d’actes. Finalment el vicerector indica que s’ha de suprimir el paràgraf segon del punt 4.a) de la proposta.
S’obre un debat en el qual intervé el doctor Antoni Miralles Socias, que agraeix l’extensió del calendari i fa un suggeriment referent al tancament de les actes al mes de setembre (possibilitat d’avançar les dates del 5 d’octubre al 28 de setembre). Li contesta el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Convergència Europea.
El doctor Rafel Crespí Cladera demana sobre la possibilitat de distingir els plans nous dels antics.
La doctora M. Dolors Forteza Forteza s’adhereix a la proposta del doctor Crespí, però demana ampliació de terminis.
El doctor Santiago J. Cavanillas Múgica reflexiona sobre la modificació normativa que afecta el calendari.
El senyor Víctor Manuel Robles Román demana per l’acompliment de la Llei d’igualtat.
La Rectora respon totes les intervencions.
En vista del contingut de les intervencions realitzades, el vicerector es compromet a arbitrar la corresponent reforma o mecanisme d’interpretació del Reglament acadèmic per tal de fer possible que es puguin tancar les actes sense que s’hagi fet el tràmit de revisió.
Finalment la Rectora sotmet a votació la proposta, amb la supressió del dit paràgraf segon del punt 4.a), així com la indicació en el punt 3.c) que el termini per lliurar les actes corresponents a les assignatures dels plans d’estudis de grau serà el 28 de setembre de 2012. El text s’aprova per assentiment (annex 5).
Punt 5: Aprovació, si escau, de les sol·licituds de modificacions dels plans d'estudis de grau i màster
La Rectora dóna la paraula al vicerector primer, de Planificació i Coordinació Universitària, que explica el contingut i abast de les sol·licituds de modificacions dels plans d'estudis de grau i màster següents:
– Grau de Biologia.
– Grau d’Educació Infantil impartit per la Universitat de les Illes Balears.
– Grau d’Educació Primària impartit per la Universitat de les Illes Balears.
– Grau d’Educació Primària impartit pel Centre d’Ensenyament Superior Alberta Giménez.
– Grau d’Educació Social.
– Grau d’Estudis Anglesos.
– Grau de Fisioteràpia.
– Grau d’Infermeria.
– Grau de Llengua i Literatura Espanyoles.
– Grau de Pedagogia.
– Grau de Turisme impartit per la Universitat de les Illes Balears.
– Grau de Turisme impartit per l’Escola Universitària de Turisme Felipe Moreno.
– Màster en Ciències Socials Aplicades a l’Atenció Sociosanitària.
S’aproven per assentiment les sol·licituds de modificació proposades (annex 6).
Punt 6: Eleccions de representants d'estudiants a la Comissió Electoral, la Comissió Acadèmica, la Comissió d'Investigació i la Comissió Econòmica i al Consell Social
La Rectora presenta el procés d’eleccions de representants d'estudiants a la Comissió Electoral, a la Comissió Acadèmica, a la Comissió d'Investigació, a la Comissió Econòmica i al Consell Social. Atès que a la sessió d’avui del Consell de Govern hi han assistit els representants del grup c) (estudiants), els proposa que, si hi estan d’acord, indiquin qui estaria interessat a formar part de les comissions i del Consell Social, amb la qual cosa es produiria l’elecció corresponent. Els representants manifesten la seva conformitat amb el procediment indicat i designen les persones següents:
– Comissió Electoral: el senyor Víctor M. Robles Román i la senyora Neus Coll Canyelles.
– Comissió Acadèmica: la senyora Maria del Mar Amengual Caldes, la senyora Neus Coll Canyelles, el senyor Marc López Expósito, la senyora Margalida Palmer Riera i el senyor Víctor Manuel Robles Román.
– Comissió Econòmica: el senyor Marc López Expósito.
– Consell Social: la senyora Margalida Palmer Riera.
– Comissió d’Investigació: es decideix ajornar l’elecció per a la propera sessió del Consell de Govern.
Punt 7: Informació del Consell de Direcció
La Rectora informa el Consell de Govern que el Consell de Direcció, a la sessió del passat 22 de febrer, va acordar de convocar eleccions a Rector. Afegeix que aquest acord es publicarà al FOU del proper dilluns 28 (FOU extraordinari, núm. 345). Finalment indica que la primera volta tindrà lloc el dia 23 de març i la segona, si escau, el dia 30 de març.
La Gerent informa el Consell de Govern de les eleccions sindicals, que tingueren lloc el passat 23 de febrer.
Punt 8: Afers de tràmit
a) Membres de les comissions que han de jutjar les places dels cossos docents i de professorat contractat
El Consell de Govern aprova per unanimitat les propostes de les comissions que han de jutjar les places que s’indiquen a continuació (annex 7):
A) Cossos docents:
Categoria: catedràtic d’universitat
Departament: Filosofia i Treball Social
Àrea de coneixement: Filosofia Moral i Política
Perfil docent: Història de l'ètica
Perfil com a investigador: Ètica jueva medieval i a la primera edat moderna: Maimònides, Spinoza
Categoria: catedràtic d’universitat
Departament: Química
Àrea de coneixement: Enginyeria Química
Perfil docent: Enginyeria química
Perfil com a investigador: Enginyeria d'aliments
Categoria: catedràtic d’universitat
Departament: Química
Àrea de coneixement: Química Orgànica
Perfil docent: Química orgànica
Perfil com a investigador: Química bioinorgànica i bioorgànica
Categoria: professor titular d’universitat
Departament: Biologia
Àrea de coneixement: Biologia Cel·lular
Perfil docent: Citologia i histologia
Perfil com a investigador: Senyalització cel·lular aplicada a teràpies de malalties metabòliques i oncològiques
Categoria: professor titular d’universitat
Departament: Física
Àrea de coneixement: Física Aplicada
Perfil docent: Estructures I
Perfil com a investigador: Aliatges amb memòria de forma i caracterització per microscòpia electrònica de transmissió
B) Professors contractats:
Categoria: professor ajudant doctor
Departament: Química
Àrea de coneixement: Química Inorgànica
Perfil docent: El propi de l'àrea
Perfil com a investigador: Química bioinorgànica. Química de coordinació: components metàl·lics d'àcids nucleics i aminoàcids. Estudi dels riboreguladors del RNA (riboswitches)
b) Sabàtics
El Consell de Govern aprova per unanimitat les concessions d’any sabàtic als professors que s’indiquen a continuació (annex 8):
—Dr. Pere J. Brunet Estarellas, professor titular d’universitat de l’àrea de coneixement de Geografia Humana del Departament de Ciències de la Terra, pel període comprès entre l’1 d’octubre de 2011 i el 30 de setembre de 2012, a la Universitat de Mòdena i Reggio de l’Emília (Itàlia) i a l’Institut de Ciències Socials de la Universitat de Lisboa (Portugal).
—Dra. Francesca Salvà Mut, professora titular d’universitat de l’àrea de coneixement de Didàctica i Organització Escolar del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació, pel període comprès entre l’1 d’octubre de 2011 i el 31 de gener de 2012, a la Universitat de Toronto (Canadà) i a la Universitat de Quebec a Montreal (Canadà).
c) Llicències d'estudis
No n’hi ha.
d) Altres
No n’hi ha.
Punt 9: Informació i ratificació, si escau, d'acords marc, convenis, protocols i contractes
El Secretari General explica un per un el contingut bàsic dels acords marc, convenis, protocols i contractes (annex 9):
Ref. | Tipus | Entitat | País | Objecte |
2160 | AM | Conselleria de Turisme i Treball i Ministeri de Turisme i Esport de la República Oriental de l’Uruguai | Uruguai | Col·laboració en matèria turística |
2182 | AM | Zweig Psicólogos, SL |
| Col·laboració a través del Laboratori de Conducta i Sistemes Dinàmics (LabCSD) |
2204 | AM | Conselleria de Salut i Consum |
| Projecte d’Universitat Saludable |
2211 | AM | Universitat de Montreal | Canadà | Genèric |
2212 | CV/P | Ministeri d’Educació |
| Ajudes en el marc de l’Estatut del personal investigador en formació (EPIF) |
2233 | CV/P | Consell Superior d’Investigacions Científiques |
| Projecte de recerca CTM2009-10163-C02-01 |
2235 | AM | Universitat Autònoma de Santo Domingo | República Dominicana | Genèric |
2236 | CV/P | IES Cap de Llevant de Maó |
| Aportar instal·lacions i equipaments per a assignatures de màster |
2239 | AM | Fundació Intermón Oxfam |
| Cooperació al desenvolupament i la solidaritat |
2240 | Addenda | Comunitat autònoma de les Illes Balears |
| Activitats de divulgació científica durant els anys 2010 i 2011 |
2244 | Annex | Universitat Nacional de Chengchi | Taiwan | Annex al memoràndum d’acord per la col·laboració acadèmica, científica i cultural |
2246 | CV/P | Comunitat autònoma de les Illes Balears |
| Desenvolupar el programa Ramón y Cajal, convocatòria de 2010 |
2248 | CV/P | Conselleria d’Educació i Cultura |
| Reconeixement d’estudis (formació professional i grau) |
2250 | CV/P | Conselleria d’Educació i Cultura |
| Subvenció per a la implantació del sistema integrat d’informació universitària |
2253 | CV/P | Conselleria d’Afers Socials, Promoció i Immigració |
| Instrumentar la subvenció per a actuacions en matèria de cooperació al desenvolupament |
2257 | Addenda | Conselleria d’Educació i Cultura |
| Col·laboració per a les olimpíades i concursos educatius de les Illes Balears |
2260 | Protocol | Conselleria d’Educació i Cultura |
| Previsions de bonificació dels preus d’utilització dels espais de la UIB |
2261 | Protocol | Sindicat de Periodistes de les Illes Balears |
| Previsions de bonificació dels preus d’utilització dels espais de la UIB |
A continuació intervé el director del CEP per informar del contingut dels convenis que han tramitat (annex 10):
— Addenda al conveni específic de col·laboració entre la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de les Illes Balears i la Universitat de Lleida, per a la realització conjunta del Màster Interuniversitari Oficial en Tecnologia Educativa: E-Learning i Gestió del Coneixement, signat el 7 de juny de 2007 (ref. 2245).
— Addenda al conveni de col·laboració entre la Universitat de les Illes Balears i ASIMAG Servicios Empresariales per a la realització conjunta del Màster en Gestió Integral: Qualitat, Medi Ambient i Seguretat i Salut en el Treball, títol propi de la UIB, signat el 4 de febrer de 2010 (ref. 2243).
Finalment, sotmesa a votació l’aprovació en bloc dels convenis, s’aproven tots per assentiment.
Punt 10: Precs i preguntes
El senyor Francesc Escanellas Garcias fa unes reflexions sobre la manca d’espai adient, amb capacitat per sobre les 500 persones, per dur-hi a terme els actes de la Universitat i proposa la construcció d’un espai amb aquestes característiques (Aula Magna, Paranimf). Li contesta la Rectora.
El doctor Gabriel Oliver Codina intervé per agrair a la comunitat universitària l’acollida i participació en el doctorat honoris causa del senyor Eduard Punset i Casals. Finalment, lamenta que al llarg del seu mandat com a director de l’Escola Politècnica Superior no hagi pogut posar en condicions la sala d’actes de l’edifici Anselm Turmeda.
El doctor Francesc Torres Marí fa una sèrie de consideracions sobre l’assistència dels representants dels estudiants a les sessions del Consell de Govern i sobre la manca d’espai al campus, especialment pel que fa al projecte de l’edifici per a la biblioteca central de la Universitat. Finalment, sol·licita que consti en acta l’eficiència i dignitat amb les quals el doctor Pere Joan Brunet Estarellas ha desenvolupat la tasca de degà de la Facultat de Filosofia i Lletres els darrers anys. Li contesta la Rectora.
El senyor Víctor Robles Román agraeix les paraules de reconeixement dels membres del Consell de Govern a la presència dels representants dels estudiants a la sessió d’avui.
El vicerector de Professorat i Innovació Pedagògica transmet un prec del doctor Climent Ramis Noguera, director del Departament de Física que no ha pogut assistir a tota la sessió del Consell de Govern, en el sentit que la ponderació de les qualificacions a efectes de la sol·licitud d’ajuts es faci tenint en compte els cinc darrers anys. La Rectora indica que a la darrera convocatòria d’ajuts de la Universitat ja es va fer així, però que, en tot cas, transmetrà el prec al vicerector d’Investigació.
I no havent-hi més assumptes per tractar, es tanca la sessió a les 12.25 hores. De totes les quals coses, com a Secretari General, don fe.
CONSELL DE GOVERN DEL DIA 25 DE FEBRER DE 2011
Relació d’assistents:
1. Isabel M. Aguiló Pons
2. Sergio Alonso Oroza
3. M. Isabel Baltasar Quesada
4. Miquel Bennàsar Veny
5. Neus Coll Canyelles
6. Andreu Crespí Plaza
7. Pere M. Deyà Serra
8. Francesc Escanellas Garcias
9. Josep Lluís Ferrer Gomila
10. Josep Antoni Frau Coll
11. M. Dolors Forteza Forteza
12. Lluís Garau Juaneda
13. Cels Garcia Garcia
14. Raquel Herranz Bascones
15. Llorenç Huguet Rotger
16. Maria Juan Garau
17. C. Nativitat Juaneda Sampol
18. Jordi Lalucat Jo
19. Antoni Llull Gilet
20. Marc López Expósito
21. Martí X. March Cerdà
22. Joan March Noguera
23. Joan Antoni Mesquida Cantallops
24. Arnau Mir Torres
25. Carlos Moreno Gómez
26. Begoña Morey Aguirre
27. M. Josep Mulet Gutiérrez
28. Gabriel Oliver Codina
29. Margalida Palmer Riera
30. Margalida Payeras Llodrà
31. Luis Fco. Piña Saiz
32. Climent Ramis Noguera
33. Victor Manuel Robles Román
34. Maria Pilar Roca Salom
35. Mateu Servera Barceló
36. Patrícia Trapero Llobera
37. M. Carme Vila Ribas
38. Montserrat Casas Ametller
39. Federico F. Garau Sobrino
CONSELL DE GOVERN DEL DIA 25 DE FEBRER DE 2011
Relació d’assistents amb veu i sense vot:
1. Antoni Aguiló Pons
2. Pere Joan Brunet Estarellas
3. Santiago J. Cavanillas Múgica
4. Rafel Crespí Cladera
5. Maria Antònia Fornés Pallicer
6. Joan Josep Fornós Astó
7. Jordi Llabrés Bordoy
8. Hipólito Medrano Gil
9. Antoni Miralles Socias
10. Josep L. Oliver Torelló
11. Marco Antonio Robledo Camacho
12. Francesc Torres Marí