IN - LogotipoJoan Ras i Jansà - Perquè cal canviar el model de gestió dels centres educatius per a millorar els resultats de l’aprenentatge dels alumnes

Conclusions

La nova llei de l’educació ha d’afrontar uns reptes molt importants, i el seu desplegament requereix consens i esforç de totes les parts implicades.

Ara bé, és indiscutible que la introducció de reformes per a la millora del sistema educatiu ja no es pot demorar més, i que la proposta de llei contempla la major part de propostes derivades del pacte nacional per a l’educació.

que fa a les prioritats de la reforma. Les millores han de centrar els seus esforços en reforçar la formació inicial i continuada dels docents, la formació de mestres i professors en direcció i lideratge de projectes i centres educatius i en una definició clara de la carrera docent, amb mecanismes d’avaluació i reconeixement de la tasca educativa duta a terme.

Finalment, i pel que fa a la gestió de centres, cal dotar els centres del marge d’autonomia suficient per a que l’equip es pugui fer seu el projecte, i això implica dotar els centres dels recursos econòmics i de suport necessaris per a desplegar es projectes així com dotar-los de les eines que s’ha anat concretant anteriorment.

Està clar que els beneficis de qualsevol modificació a fons del sistema educatiu són de llarg recorregut, i que poden trigar 20 anys a fer-se palesos. Tot i això, més enllà de la millora dels resultats educatius, s’ha de produir una millora en la valoració social de la professió docent, una ampliació de les expectatives professionals dels mestres, i en el desenvolupament de projectes innovadors i emblemàtics en aquells centres que siguin capaços d’assumir el repte de la millora continuada.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Ras, J. (2009). Perquè cal canviar el model de gestió dels centres educatius per a millorar els resultats de l’aprenentatge dels alumnes.IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 1 , n. 1, PAGINES 37-44. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol1_num1/j-ras/index.html en (poner fecha)”