Objectius
Planificar accions conjuntes entre centres de 1r i 2n cicle d’educació infantil
Curs 2006-2007:
Curs 2006-2007: projecte «Parlem dels nostres infants»
Curs 2007-2008: projecte «Parlem dels nostres infants II»
Acompanyar i orientar les famílies per millorar les seves capacitats educatives i parentals, i aconseguir una percepció positiva de la criança i de la vida en família
«M’agradaria que aquesta iniciativa perduràs al llarg dels anys. L’educació és infinita i la necessitat de compartir-la és BÀSICA. Enhorabona i gràcies!»
«El que m’ha anat millor ha estat veure que no només jo tenc problemes, i poder-los exterioritzar»
«M’he adonat que sóc més bona mare del que pensava»
«Participar al grup m’ha fet dubtar, reflexionar i criticar el que feia»
«Quan xerram al grup de famílies sembla que solucionam els problemes que tenim. Després, a la pràctica, ja és més difícil. Però sí que ajuda!»
«Si em demanessin què és el més útil del curs diria que compartir, xerrar del que ens va bé i del que ens va malament.»
«Per jo és un consol veure que no som l’única que està perduda, sobretot quan moltes de les persones que formen el grup es dediquen a l’educació (si elles estan perdudes, com he d’estar jo?)»
«M’ha agradat molt l’activitat amb la capseta del mirall. Realment jo pensava que el que més agradava a la nostra filla era estar amb nosaltres, fer el que fem nosaltres. Na Cati va concloure dient “En aquests moments, nosaltres som el més important per als nostres fills”. És fantàstic!»
«Més que una sessió en concret, em qued amb situacions concretes de reflexió, de rialles, de serietat...»
«Agradezco tener apoyo fuera de la familia»
«No me esperaba encontrarme tan a gusto con tanta gente»
«Para nosotros, que no tenemos familiares en Mallorca, ha sido importante compartir con otros padres»
«És un espai molt útil, sobretot amb el primer fill»
«Les xerrades ens donen confiança i ens apropen a vosaltres (educadores)»
«Més que ajudar-me a conèixer millor el meu fill, el grup de famílies m’ha ajudat a sentir-me millor amb mi mateix»
«Malgrat la discapacitat de la nostra filla, ens ha servit per veure que no és tan diferent dels altres infants»
«És important que sempre siguem els mateixos pares i mares. Amb un grup petit, sempre és més bo de fer tenir confiança i conèixer-nos millor»
Fomentar les competències de les educadores en el treball amb mares i pares
«No em pensava mai poder-ho fer. No som tan travada! He agafat més confiança en mi mateixa.»
«He après molt i crec que ara som més reflexiva: les coses es poden veure des de diferents punts»
«Ha estat important aprendre que les respostes les tenen els pares!»
«El nostre grup no ha arreglat el món, però sí que ens hem ajudat a ser més conscients d’algunes de les nostres inconsciències»
«He après molt de les mares»
«Les famílies prefereixen ésser conduïdes; els costa implicar-se, aportar...»
«És un temps per als pares molt positiu»
«És molta feina dur un grup de famílies, però val la pena»
Afavorir les relacions família-escola, i de tota la comunitat educativa
«He tornat a confirmar que escoltar la gent és una sort i que és molt important tenir clar que els pares saben moltes coses... Perquè la tendència de l’adult “professional” és etiquetar i jutjar i ficar-se amb aspectes familiars, però “fins a un punt” hi tenim dret?»
«He après a escoltar millor els pares»
«He après que la comunicació i el diàleg entre escoleta i pares és fonamental, sense cap dubte. Abans els pares no demanaven tant i ara demanen i s’interessen més»
«Els pares s’habituen a participar. Millora la seva implicació»
Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966
Per citar l'article
“Mas, C. (2009). «Parlem dels nostres infants» Grups de famílies Acompanyament i orientació per a mares i pares., V. 2, n. 1, PAGINES 67-74. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/mas/index.html en (poner fecha) )”