IN - LogotipoJerònima Muñoz - Es Lledonar: Gestió cooperativa

Model de gestió cooperativa de les escoletes municipals

A continuació s’apunten les característiques que es troben implícites en el model en el qual es basa el sistema cooperatiu de Es Lledoner i que serveixen com a aportació imprescindible a la gestió de les escoletes d’educació infantil:

Prova documental de l’experiència educativa en la documentació social:

Les necessitats dels infants han estat ateses per el servei de logopèdia, d’orientació psicològica per a la detecció de patologies o trastorns conductuals i el servei de pedagogia terapèutica.

APORTACIÓ D’UNA INFRAESTRUCTURA CONSOLIDADA

Característiques dels recursos amb els que aquesta entitat ha comptat:

Plantilla consolidada de tècnics en educació infantil i coordinació de mestres especialistes en educació infantil

Projecte educatiu adaptat a les necessitats de l’entorn educatiu i amb funcionalitat realista i comprovada eficàcia

Suport del consell rector i equip directiu: gestiona el funcionament del centre.

RECURSOS IMMOBLES

Aules de treball adequades a la normativa establerta i espais d’activitats adaptats a les necessitats de l’infant i necessaris per al seu desenvolupament íntegre com ara aules de psicomotriciat, espais oberts de joc, etc.

ESTUDI ECONÒMIC JA POSAT EN MARXA

S’han establert quotes adequades a la realitat social del municipi i s’ha anat actualitzant el estudi socioeconòmic. Finalitat: no hi ha guany econòmic. És un servei que procura l’autogestió.

ASSUMPCIÓ DE LA FUNCIÓ ASSISTENCIAL

Combinació de la tasca educativa amb la funció assistencial a les famílies del municipi

Adequació de les quotes a les possibilitats reals dels usuaris

Atenció personalitzada

Franja horària realista

AVANTATGES DE LA GESTIÓ INDIRECTA

REDUEIX LA TASCA DE LA GESTIÓ DE L’AJUNTAMENT

La feina de l’entitat municipal es basa així en la convocatòria d’un concurs i en l’establiment d’unes condicions de funcionament adherides a uns cànons econòmics.

TREBALL DE LA COOPERATIVA COM A EMPRESA

Controls de les condicions laborals dels treballadors

Coordinació educativa

Servei de divulgació: publicitat

Oferta de serveis complementaris propis: menjador...

Aportació de l’experiència de gestió d’un projecte consolidat. NO risc.

GESTIÓ DIRECTA DE L’AJUNTAMENT VS GESTIÓ INDIRECTA DE LA COOPERATIVA

No hi ha condicionants derivats de l’alternança política dels grups de govern no es produeixen canvis de funcionament i les bases educatives es mantenen estables.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“J. Muñoz (2009). Es Lledonar: Gestió cooperativa IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 61-66. Consultado en "http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/munoz/index.html en (poner fecha) ”