IN - LogotipoM.Mar Oliver, Albert Riquelme i Silvia Llompart - L'escola infantil dóna la benvinguda als avis i les àvies

Valoració de l'experiència

Si un dels nostres propòsits principals era cridar l'atenció de les famílies i aconseguir la seva participació, observant la gràfica comprovem com es va assolir aquest objectiu. Així, aquest espai es va convertir en un lloc de trobada entre els avis i els infants, aconseguint alhora que el passadís fos no tan sols un lloc de pas sinó un espai educatiu més a l'escoleta.

Per altra banda, ha estat un experiència enriquidora per als avis, ja que s'han sentit reconeguts a l'escoleta, partícips d'un projecte compartit, l'educació dels infants, dels seus néts i nétes, la qual cosa revaloritza la seva figura, el seu rol. Segons Cardona (2008), se senten esclaus i sense llibertat, parla d'àvies esclaves o conciliadores? Aquesta autora fa una crítica al rol que s'exigeix actualment als avis, a les responsabilitats que han hagut d'assolir en aquesta nova societat plena de canvis a les estructures familiars.

Tots recordem les nostres experiències amb els avis, actualment les famílies no tenen el temps que desitjarien per dedicar als seus fills i proporcionar-los moments de trobada, de joc i d'experimentació i descoberta. Actualment són els avis i les àvies els que duen a terme moltes d'aquestes funcions que antigament eren responsabilitat dels pares, i concretament de les mares que dedicaven el 100 per cent del seu temps a l'educació dels més petits.

Tots sabem que per afavorir un desenvolupament global i una identitat personal forta i coherent dels infants és necessari un ambient estimulant que faciliti experiències de relació, de manipulació, experimentació... Unes figures de referència que els acompanyin en aquest procés natural de desenvolupament, i sobretot en un clima de calma i seguretat.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Oliver, M., Riquelme, A. i Llompart, S. (2009). L'escola infantil dóna la benvinguda als avis i les àviesIN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 115-120. Consultado en "http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/oliver-otros/index.html en (poner fecha) )”