Organitza: Govern de les Illes Balears - Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura.
Resum: Convocatòria d'ajuts per dur a terme accions puntuals de recerca i desenvolupament tecnològic per al període 2021-2023.
Poden ser objecte dels ajuts els tipus d'actuacions o línies de finançament següents:
Línia A: actuacions de preparació de propostes per a la participació d'equips de recerca en projectes internacionals, en especial en el programa Marc Europeu.
Línia B: accions concretes de política cientificotecnològica que presentin una urgència o un interès especials o que ajudin a complementar i consolidar projectes competitius de recerca. Es preveu finançar tant actuacions concretes en el marc de programes nacionals o internacionals com qualssevol altres que, per raó de la temàtica o l'oportunitat, contribueixin a millorar el desenvolupament dels objectius del Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 o del pla vigent en el moment de demanar l'ajut. IMPORTANT: Cal remarcar la necessitat que siguin actuacions concretes; en aquesta línia, no s'accepten propostes de grans dimensions i abast científic, pròpies dels projectes de recerca.
Línia C: actuacions de col·laboració entre grups de recerca de caràcter cientificotècnic (consolidació o creació de xarxes, grups interdisciplinaris, agendes, etc.). S'hi inclouen totes les actuacions que tenguin com a finalitat col·laborar i intercanviar coneixements entre els grups de recerca del sistema de ciència, tecnologia i innovació de les Illes Balears, i fomentar l'inici de noves actuacions concertades amb grups de distintes institucions de les Illes Balears o amb grups de recerca de fora de les Illes Balears.
La prioritat de les actuacions finançades seran els reptes de la societat de les Illes Balears establerts en el Pla de Ciència, Tecnologia i Innovació de les Illes Balears 2018-2022 i que són els següents:
1. Salut, canvi demogràfic i benestar.
2. Bioeconomia i economia circular: activitat agrària i pesquera productiva, sostenible i de qualitat; sostenibilitat dels recursos naturals.
3. Energia sostenible, eficient i neta.
4. Transport intel·ligent, sostenible i integrat.
5. Accions pel canvi global: eficiència en la utilització de recursos i matèries primeres.
6. Societat canviant, innovadora i segura.
7. Economia, societat i cultura digitals.
La subvenció màxima que es pot atorgar a cada acció especial és de 25.000 euros.
El termini d'execució de les accions plantejades en cap cas pot ser superior a 12 mesos.
En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'una ajuda per acció ni per responsable de projecte.
Requisits de la persona sol·licitant: La persona que figuri a la sol·licitud serà la principal responsable del compliment dels objectius i tasques a desenvolupar en l'actuació.
La persona responsable ha d'estar en possessió d'un títol de doctorat i ha d'estar vinculada a l'entitat beneficiaria de l'ajuda com a personal actiu, mitjançant una relació funcionarial, estatutària o laboral (indefinida o temporal). A aquest efecte es consideren assimilats a l'entitat beneficiària altres entitats que tinguin amb el beneficiari una relació o vincle de caràcter jurídic no contractual que estigui recollit als seus estatuts, en escriptura pública, en document anàleg de constitució o en un conveni o acord general de col·laboració que sigui previ a la publicació d'aquesta convocatòria.
En el marc d'aquesta convocatòria no es pot atorgar més d'un ajut per acció ni per persona responsable.
Termini: del 9 de novembre de 2021 al 30 de juny de 2023.
Per tal d'obtenir la firma digital del representant legal a l'imprès de sol·licitud, la documentació haurà d'enviar-se a osr.gestiotecnica@uib.es per a la seva revisió.
IMPORTANT: La Comissió de Selecció de la Direcció General s'ha de reunir aproximadament cada tres mesos, la primera setmana del mes corresponent. Ha d'avaluar les sol·licituds rebudes fins al moment de la reunió, encara que no hagi finalitzat el termini per participar en la convocatòria. S'inclouran, perquè siguin valorades, les sol·licituds rebudes amb una antelació mínima de quinze dies, sempre que la documentació presentada sigui correcta i completa.
Per tot això, quan volgueu presentar una sol·licitud d'Acció puntual, heu d'enviar tots els impresos emplenats a osr.gestiotecnica@uib.es per la seva revisió. Si tot és correcte, des de l'OSR gestionarem la firma del representant legal a l'imprès de sol·licitud i us el farem arribar perquè finalitzeu la sol·licitud telemàtica.