Objectius
Amb aquesta activitat ens vàrem proposar:
A principi de curs, a la reunió de l’aula, vàrem explicar breument en què consisteix aquesta proposta, després vàrem parlar amb els pares individualment, i vàrem escoltar els seus suggeriments, preguntes i dubtes, els animàrem a participar en l’experiència, amb tota la llibertat per triar el dia de la setmana o del mes que més els convingués, tant per raons personals com de treball, etc., respectant i compartint la seva disponibilitat de ser a l’escola una jornada amb tots nosaltres.
L’experiència que desenvolupam aquest any a l’escoleta infantil de Cas Serres a Eivissa amb un grup d’infants de 2-3 anys, l’hem anomenat «El protagonista del dia».
En un dia determinat un infant és el protagonista: se’l reconeix, valora i es respecta la seva història personal.
Aquesta experiència consisteix, en primer lloc, a emportar-se a casa el llibre del «protagonista». Els pares amb el seu fill escriuen i deixen reflectits aspectes significatius, com per exemple fotografies de quan eren més petits, cançons que els agraden, experiències, etc., és a dir, tot allò que sigui important per a l’infant. El nen o la nena el porta a l’escola i el comparteix amb els companys, i els pares participen en l’activitat proposada per al «dia del protagonista». L’activitat es documenta amb fotos, vídeos, registre de converses, etc.
Al segon trimestre alguns pares començen a desenvolupar la proposta. Per exemple, un pare que treballa amb un camió el va portar a l’entrada de l’escola, i tots els infants hi varen poder pujar; un altre que és policia de trànsit, a més de portar la seva moto i contar un conte de circulació viària, també va fer un circuit amb senyals de trànsit que els nens varen recórrer amb les motos del pati i també a peu; uns altres que treballen de monitors de temps lliure varen fer un recorregut on els infants havien de saltar, pujar, ficar-se dins un túnel, fer ziga-zaga, gatejar…
Una de les experiències més interessants va ser la proposta que vàrem fer uns pares introduint el circ a l’escoleta. Uns dies abans vàrem portar al centre les entrades del circ, i convidàrem els altres nivells a la festa del protagonista. En aquesta proposta anàvem disfressats de pallassos i vàrem fer una actuació els tres protagonistes: pare, mare, infant, fent tombarelles, equilibris i, per finalitzar, una torre feta pels tres. També vàrem realitzar diferents jocs amb globus i cèrcols interactuant amb tots els infants.
Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966
Per citar l'article
“Llano, MF. i Sánchez, MI. (2009). En la comunitat, tots som protagonistes IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 137-142. Consultado en "http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/llano-varcarcel/index.html en (poner fecha) )”