| Robot   exhaust, situació paral·lela, l'escriptor ja no interroga tan sols el seu propi   mitjà. El llenguatge no és l'escriptura. Molts anys després de "l'ofici   escriptor és una activitat secundària", de Novalis, res més lúcid que la   pràctica de la vida. Situació dins aquesta importa més que l'estratègia de   qualsevol ordre. Perquè es tracta de subvertir qualsevol ordre. No massa lluny,   el renou brutal d'un telediari o un telefilm, em diu, que el ventall es va   cloent, esdevé un fus tancat.   L’Estat i un dels seus esclaus, controlat ben d’aprop o   a distància –el treball-, ja no són, als nostres ulls, més que mòmies que   enganyen amb el seu joc de miralls negres a grups profanadors del mot Resolució.   Ningú no és propietari de la veritat. La veritat es troba dins l’error.    Som –terror!- vora la visió de Blake en pensar que la   monarquia era un primer pas vers l’alliberació de l’home/dona. I, deixant-ho ben   clar, no tenim res en comú amb el poder jerarquitzat, sota qualsevol forma que   es presenti.   Identificació de plaer amb desenfrenament. El signe,   doncs, vell de convencionalisme, no és ni un reflex del crepitar del cervell, ni   del terratrèmol del gerundi. Cada un dels poemes, cada un dels versos, és, (pot   ésser) el darrer bleix d’un/a ejaculació/orgasme. Però vol ésser el primer bleix   d’un estupre comès contra l’enemic de l’emancipació individual. De l’emancipació   col·lectiva.    Joc: contra “trascendència”.Obscuritat de   l’expressió contra claredat de l’opressió.
 Ens espera el mal?
   Josep Albertí
     © de   l'autor |