IN - LogotipoJerònia Galmés - L’Equip Psicopedagògic d’Atenció Primerenca de Manacor-Campos. Programa d’actuacions al sector a les escoletes 0 a 3

Conclusions

Com dèiem al principi, concebem la tasca a l’EAP com un treball global, on des de diversos àmbits d’actuació treballam per aconseguir l’objectiu comú de millorar l’atenció a la infància de 0 a 3 anys.

Els nostres grans reptes pels quals treballam amb una mirada cap al futur immediat són:

Amb aquests reptes és implícit treballar per una educació inclusiva, per una societat inclusiva. Tenim el gran repte d’aconseguir que tots els infants i famílies puguin tenir resposta a les seves necessitats des dels propis centres escolars. Són els recursos els que s’han de desplaçar, són els recursos els que han d’anar allà on hi ha infants i famílies que els necessiten. 

Per aconseguir aquesta societat/escola inclusiva, es necessita un canvi d’actituds, cap al qual hem de treballar tots i totes els professionals que incidim en el camp de la primera infància.

Cal que els adults canviem la nostra mirada cap a la infància, una mirada respectuosa amb totes les necessitats, una mirada que podem aprendre dels infants, ja que són ells mateixos els que ens ensenyen dia a dia a tenir aquesta mirada sense prejudicis de cap tipus.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“J. Galmès (2009). L’Equip Psicopedagògic d’Atenció Primerenca de Manacor-Campos. Programa d’actuacions al sector a les escoletes 0 a 3IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 105-114. Consultado en "http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/galmes/index.html en (poner fecha) ”