IN - LogotipoJerònia Galmés - L’Equip Psicopedagògic d’Atenció Primerenca de Manacor-Campos. Programa d’actuacions al sector a les escoletes 0 a 3

2. Tasques relacionades amb les funcions de suport especialitzat a centres

2.1. Suport als professionals d’educació infantil

2.2. Suport als alumnes amb necessitats educatives específiques

2.3. Suport a les famílies d’infants escolaritzats

Objectius:

Actuacions:

La nostra actuació amb aquestes famílies (i amb les seves educadores) serà molt acurada en moments puntuals del procés educatiu:

Per dur a terme les nostres funcions, durant aquests anys ens hem anat formant a partir de la nostra pràctica diària en el sector i a les escoletes, els cursos de formació, lectures, seminaris..., i així hem anat consolidant les bases metodològiques que guien la nostra pràctica.

Bases metodològiques que guien la nostra pràctica

La nostra pràctica com a psicopedagogues es nodreix de les aportacions dels nombrosos autors que han contribuït a la configuració i millora de l’educació infantil:

Friedrich W. A. Fröbel (1782-1852), el pioner de la concepció moderna de la infància basada en l’educació dels sentits que Montessori i Decroly continuarien al segle XX.

Especial admiració i respecte mereixen les germanes Rosa (1860-1951) i Carolina Agazzi (1870-1945), dues mestres rurals que dugueren a la pràctica les idees que fonamenten l’Escola Nova i els moviments de Renovació Pedagògica.

Un paper destacat és el de Piaget, que, tot i ser un autor polèmic i superat en alguns aspectes (com ara considerar el desenvolupament com una condició sine qua non de l’aprenentatge), no es pot negar la importància de la seva aportació a la comprensió del desenvolupament psicològic humà (epistemologia genètica).

Vigotsky, amb aportacions com la de la zona de desenvolupament proximal com un diàleg entre l’infant i el seu futur i no entre l’infant i el passat d’un adult, d’un mestre o d’una societat; el fet de veure, reconèixer i considerar cada infant com un ésser únic i irrepetible, una persona que viu i es construeix en societat; i el concepte d’ensenyament-aprenentatge amb una concepció de reciprocitat, de diàleg, de col·laboració, en un sistema viu de relacions, com un tot inseparable, ben al contrari de la concepció piagetiana.

Els autors recents dels quals també rebem una gran influència són:

Algunes de les aportacions que ens han fet aquests autors i que incideixen en la nostra pràctica són:

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“J. Galmès (2009). L’Equip Psicopedagògic d’Atenció Primerenca de Manacor-Campos. Programa d’actuacions al sector a les escoletes 0 a 3IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 105-114. Consultado en "http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/galmes/index.html en (poner fecha) )”