IN - LogotipoVicent Gil Asensio - El portafoli de l’estudiant: un model d’avaluació per als ensenyaments professionals de música

4. Conclusions

Considerem que la nostra proposta és generalitzable a qualsevol disciplina instrumental dels ensenyaments professionals de música, on es requereixi fixar per escrit els temes tractats a la classe, així com una proposta d’organització del temps d’estudi setmanal per a l’alumne. A més, trobem que l’ús de fitxes de recollida setmanal, amb apartats d’agenda i consells del professor, resulta molt efectiva també per als alumnes dels ensenyaments elementals de música. Atesa la curta edat d’aquests estudiants, el material proposat els serveix d’ajuda  —també als seus pares— per a organitzar el seu temps d’estudi setmanal. 

Valorem positivament que el material proposat incideix de forma important en l’expressió escrita dels estudiants, en relació al camp de la interpretació musical. Aquest fet pot ser rellevant per a l’alumne a llarg termini, en cas de triar un perfil professional al marge de la pràctica instrumental (musicologia, gestió musical). D’altra banda, l’habilitat per a identificar problemes complexos, aïllar-los, descompondre’ls en parts més senzilles, buscar possibles solucions, etc. ajuda l’estudiant en el seu propi aprenentatge, però també el prepara per a una futura carrera docent, en cas de triar aquest perfil professional.

Com a únic aspecte en contra, en cas de generalitzar-se l’experiència, hi ha la quantitat de paper que és necessària (aproximadament, 36 fitxes per alumne i any). Això ens suggereix —i aquesta reflexió obri la porta a un nou cicle d’I-A— la possibilitat de dissenyar un portafoli digital, de manera que la planificació i comentaris siguin introduïts a través d’Internet en una plataforma de comunicació asincrònica. En aquest sentit, podríem aprofitar les aules virtuals que cada vegada en major grau fan servir les Administracions educatives.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Gil, V. (2011). El portafoli de l’estudiant: un model d’avaluació per als ensenyaments professionals de música. IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 2, n. 2, PAGINES 39-48. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num2/gil/index.html en (poner fecha)”