IN - LogotipoVicent Gil Asensio - El portafoli de l’estudiant: un model d’avaluació per als ensenyaments professionals de música

1. Introducció

La docència instrumental en els ensenyaments professionals de música és de caràcter individual, i es duu a terme en períodes lectius d’una hora setmanal. Al llarg d’aquest temps, se li indica a l’estudiant què practicar i com fer-ho, ja que el contacte amb el docent no es torna a produir fins a la setmana següent. És habitual que durant una hora de classe es tracten molts temes  —ben sovint són qüestions repetides amb un progressiu nivell de dificultat—, la qual cosa ens porta a la reflexió, com a docents, de si l’estudiant és capaç de fixar tot allò que s’ha exposat a l’aula, per a després poder-ho posar en pràctica en la seva execució en solitari.

Per això ens vam decidir a implementar a l’aula el material que es descriurà a continuació, que té com a objecte ser una guia útil, tant per al docent com per al discent. L’elaboració de l’esmentat material s’inscriu en un cicle d’investigació – acció (I-A), en el què el docent «adquireix una formació epistemològica, teòrica, metodològica i estratègica per a estudiar, comprendre i transformar la seva pràctica educativa» (Latorre, 2003: 20).

Hem triat la metodologia I-A per les raons següents:

Ben al contrari, el caràcter mateix del material que portem a estudi s’adapta perfectament a la metodologia qualitativa.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Gil, V. (2011). El portafoli de l’estudiant: un model d’avaluació per als ensenyaments professionals de música. IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 2, n. 2, PAGINES 39-48. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num2/gil/index.html en (poner fecha)”