Principal
Objectius
Circulars
Programa
Inscripció
Informació útil
Localització
Organització

Pilar Parcerisas
 
Pilar Parcerisas

És historiadora, crítica d’art, assagista i comissària d’exposicions. Doctora en Història de l’Art i Llicenciada en Ciències de la Informació per la Universitat Autònoma de Barcelona. S’ha  format amb Harald Szeemann com a comissària i ha dut a terme nombroses exposicions, entre les quals destaquen: Joan Brossa, Poemes visuals, poemes objecte i cartells (1983); Francesc Torres. El carro de fenc (1991);  Idees i Actituds. Entorn de l’ art conceptual a Catalunya, 1964-1980...(1992); Miró-Dalmau-Gasch. L’ aventura per l’ art modern (1993); Joseph Beuys. Manresa Hbf (1994); Agnus Dei. L’art  romànic i els artistes del segle XX (1996); Pere Català i Pic (1998); Pere Noguera. Terres crues, terres cuites (2003); Dalí. Afinitats Electives (2004); Man Ray, llums i somnis (2006), Accionismo vienès. Col·lecció Hummel (2008) i Joseph Beuys. Diary of Seychelles (2008). Així com els  cicles d’exposicions dels Espais Vau i Annex al Centre d’Art Santa Mònica de Barcelona (1998-2002). Ha recopilat els escrits del Grup de Treball (1999) i  ha publicat una selecció dels seus articles als llibres Art & Co. La màquina de l’art (2003) i Barcelona Art-Zona (2008). Ha publicat  el llibre Conceptualismo(s). Poéticos, políticos y periféricos. En torno al arte conceptual en España, 1964-1980 (2007) i Duchamp en España (2009). És crític d’art del diari Avui. Ha escrit els guions de les pel·lícules Entreacte (1988), L’última frontera (1992) i Babaouo (1997). És Presidenta de l'Associació Catalana de Crítics d’Art (ACCA) des de l’any 2007. És Vicepresidenta del Consell Nacional de la Cultura i de les Arts de Catalunya.

Ponència
 

«Visualitat textual en l’art conceptual dels anys 70»

Com el text s’integra en el discurs artístic i s’expandeix en les pràctiques conceptuals prenent diverses formes i significats. La cultura del signe i de la paraula per designar la nova naturalesa de l’art. La textualitat com a espai de reflexió sobre l’obra d’art i la seva presentació com a art mateix. De la informació com a art a la presència de la paraula com a concepte. De l’expansió de la poesia experimental vers el concepte.

 

Comentaris i suggeriments Administrador
Contactau Administrador
©2008 Transformacions: Literatura i canvi sociocultural dels anys setanta ençà