Organisme convocants: Ministeri d'Universitats
1. DESCRIPCIÓ
L'objectiu de la convocatòria del Ministeri d'Universitats és atreure talent investigador que ha realitzat part de la seva carrera professional a l'estranger, per tal de promoure en les universitats la internacionalització i especialització que les millori i les enforteixi, facilitant la seva qualitat, la seva capacitat per a competir i l'atracció i recuperació de talents i recursos.
La universitat firmarà amb els candidats seleccionats en un ajut concedit un contracte d'investigador distingit, previst en l'article 23 de la Llei 14/2011, d'1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació per un termini de 4 anys, la qual cosa facilita la continuïtat dels projectes que s'iniciïn durant el transcurs del programa, així com l'estabilitat laboral dels investigadors.
En aquesta convocatòria la UIB pot sol·licitar fins a 5 ajuts en dues modalitats: Sènior i Júnior.
2. REQUISITS DE LES PERSONES CANDIDATES
La persona candidata ha d'estar desenvolupant projectes de recerca a l'estranger en la data 28.6.2022.
Modalitat Sènior
La persona candidata ha d'acreditar una experiència de,com a mínim, 7 anys en docència i investigació a l'estranger a comptar des de la data d'obtenció del títol de doctor i fins el 28.7.2022.
Modalitat Júnior
El doctor docent i/o investigador candidat ha d'acreditar una experiència de, com a màxim, 7 anys en docència i investigació a l'estranger a comptar des de la data d'obtenció del títol de doctor i fins el 28.7.2022.
3. CONDICIONS ECONÒMIQUES
IMPORTANT: per a les condicions salarials i de dotació dels fons consultau a: https://www.uib.cat/recerca/ajuts/beques_mobilitat/BeatrizGalindo/
4. COMPROMÍS INSTITUCIONAL EN PROGRÉS D'INTEGRACIÓ
L'avaluació de les sol·licituds que presentin les universitats recull l'avaluació del procés d'integració de la persona contractada a la institució. La contribució de l'equip de govern en relació a la integració de l'investigador beneficiari de l'Ajuda Beatriz Galindo assoleix els més alts nivells possibles per a una institució de recerca i educació superior única a la seva regió. A aquests compromisos, el departament o institut de recerca universitari hi pot afegir els que consideri possibles i oportuns d'entre els recursos que gestiona. Trobareu una plantilla del document descriptiu del procés d'integració annexa a aquesta nota.
5. PROCEDIMENT DE SOL·LICITUD
Les sol·licituds que presenti la UIB a aquesta convocatòria seran seleccionades mitjançant un procediment en dues fases:
PRIMERA FASE INTERNA
Els Departaments o Instituts de Recerca Universitaris interessats en presentar propostes, les han d'adreçar a osr.seccio-rhfr@uib.cat,fins el 13 de juliol de 2022 amb la informació i documentació següent:
1. Modalitat sol·licitada
2. Es poden presentar un màxim de tres candidatures per cada sol·licitud d'ajut. Per cada persona candidata:
a. Currículum vitae
b. Acreditació de l'experiència a l'estranger mitjançant la còpia d'un contracte o beca
3. Breu resum del projecte investigador i docent proposat (màxim 500 paraules) que motiva la sol·licitud de l'ajut.
4. En cas de proposar la sol·licitud d'una ajut de modalitat sènior, s'ha de presentar un pla d'aportació del cofinançament descrit a l'apartat 2, signat per la persona proponent i els responsables dels fons implicats.
En base a les propostes rebudes, una comissió constituïda a l'efecte seleccionarà un nombre d'ajuts preferentment no superior a 5 i en cap cas superior a 8 en base a criteris de mèrits curriculars i qualitat de la proposta investigadora i docent presentada. Es seleccionaran preferentment candidats de diverses àrees del coneixement i -no més tard del 18 de juliol- es comunicarà a tots els sol·licitants la selecció de propostes que poden acudir a la segona fase interna acordada per la comissió.
SEGONA FASE INTERNA
Els responsables de les sol·licituds seleccionades a la primera fase podran aportar fins al 25 de juliol la següent documentació, que, en cas de ser una sol·licitud avaluada favorablement, servirà com a documentació per introduir a l'aplicació del Ministeri:
1. Projecte de necessitat docent de la Universitat i que haurà de realitzar el docent i/o investigador que sigui seleccionat con la resolució de concessió.
2. Projecte de necessitat d'investigació i transferència del coneixement de la Universitat i que haurà de realitzar el docent i/o investigador que sigui seleccionat amb la resolució de concessió.
3. Document explicatiu de l'impacte que suposaria per a la Universitat amb menció explícita, si escau, de la connexió entre el projecte docent i/o investigador i de transferència.
Els tres documents s'han de presentar en un format editable i amb un màxim d'onze (11) pàgines (inclosos gràfics, esquemes i notes a peu de pàgina). La font ha d'esser Times New Roman amb una grandària de 12 punts i de 10 punts en les notes a peu de pàgina. L'interlineat serà de 1,5 amb marges horitzontals i verticals de 2,5 cm.
Se poden presentar aquests documents en castellà i/o anglès. Si no se presenten en els dos idiomes, s'encarregarà al Servei Lingüístic la traducció necessària.
6. CRITERIS D'AVALUACIÓ DE LA SEGONA FASE INTERNA
La comissió avaluarà la documentació aportada a la segona fase seguint els següents criteris:
a) Projecte docent que haurà de realitzar la persona contractada a la Universitat (fins a 2 punts):
1. Programació docent, fins a 1 punt.
2. Qualitat del projecte docent, fins a 1 punt.
b) Projecte de recerca i transferència del coneixement que haurà de realitzar la persona contractada (fins a 2,5 punts):
1. Investigació planificada per la Universitat, fins a 1,25 punts.
2. Transferència del coneixement planificada per la Universitat, fins a 1,25 punts.
c) Impacte per la Universitat (fins a 2,5 punts):
1. Impacte social i econòmic, fins a 1,25 punts.
2. Impacte en el projecte docent i investigador de la Universitat, fins a 1,25 punts.
d) CV de les persones candidates (fins a 3 punts).
En cas de dubtes, consulteu la convocatòria o adreçau-vos a la Secció de programes propis i recursos humans de l'OSR: osr.seccio-rhfr@uib.cat