|
Dimarts, 9 de gener de 2024
|
|
|
|
|
|
Som un equip que aposta per la qualitat i la millora contínua en la gestió i foment de la recerca a la Universitat de les Illes Balears.
|
|
|
|
Beques i Ajuts: Ajuts, contractes i mobilitat
Ajudes per a la formació de professorat universitari (FPU)
Dia 17 de gener de 2024 s'obrirà el termini de sol·licitud de la convocatòria 2023.
Organitza: Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats Requisits dels sol·licitants: Requisits de les persones candidates: Vegeu els articles 6 a 9 de la convocatòria.
-No podran ser beneficiàries de les ajudes les persones que, en el moment previst d'incorporació a l'ajuda, hagin gaudit d'una ajuda anterior, per un període superior a 24 mesos. -Les persones que siguin beneficiàries d'ajudes FPU de convocatòries anteriors, no podran presentar la seva sol·licitud a aquesta convocatòria.
Requisits relatius a les persones que dirigeixen la tesi: vegeu l'article 10 de la convocatòria.
Consulteu la dotació econòmica dels ajuts a l'article 4 de la convocatòria.
Al personal investigador en formació els és d'aplicació l'article 5.i) de l'Acord executiu 14891/2023, de 19 d'abril, pel qual es regulen les retribucions del personal investigador i personal tècnic i gestor de suport a la investigació adscrits a projectes, ajuts competitius per a la contractació de personal, grups de recerca, càtedres, convenis i contractes de l'article 60 de la Llei Orgànica 2/2003, de 22 de març, del Sistema Universitari, en què participi la Universitat de les Illes Balears.
En cap cas la data d'incorporació de les persones beneficiàries podrà ser anterior a l'1 d'octubre de 2024.
Termini de presentació de sol·licituds: des del 17 de gener del 2024 fins al 15 de febrer del 2024 a les 14:00 h (horari peninsular).
Procediment de sol·licitud i documentació a presentar: vegeu articles 12 i 20 de la convocatòria.
Les sol·licituds s'emplenaran, per part de les persones interessades, en els formularis del Ministeri a la Seu electrònica.
Emplenat el formulari en tots els seus apartats, haurà de ser signat per la persona sol·licitant mitjançant algun dels sistemes següents: DNI-e, certificat electrònic reconegut per les administracions públiques o amb claus concertades que, en registrar-se a la seu electrònica, es proporcionaran als qui no disposin de signatura electrònica.
Podeu trobar tota la informació, juntament amb l'accés al tràmit a Ayudas para la formación de profesorado universitario (FPU) 2023
Es recomana a les persones interessades una lectura en profunditat de la convocatòria.
Informació de contacte del Ministeri per als sol·licitants: solicitantes.fpu@universidades.gob.es
En cas de dubtes, consulteu la convocatòria o adreceu-vos a l'Oficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca: forhu.rrhh@uib.cat, telèfon 971172765.
Termini: Fins al dia 15 de febrer de 2024
|
|
|
|
Beques i Ajuts: Ajuts, contractes i mobilitat
Ajudes de formació de professorat universitari (FPU-CAIB)
Dia 22 de gener de 2024 s'obrirà el termini de sol·licitud de la convocatòria 2024.
Resum: Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen 8 ajudes de formació de professorat universitari (FPU 2024) per a àrees amb dèficit estructural de personal acreditat, així com les corresponents subvencions per a taxes acadèmiques.
Les àrees amb dèficit estructural de personal acreditat a la Universitat de les Illes Balears, objecte d'aquesta convocatòria, són les següents: - Medicina. - Infermeria. - Ciències Matemàtiques i Informàtica. - Enginyeria Industrial i de la Construcció. - Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació. - Dret Públic. - Dret Privat. - Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica, en l'orientació d'Estudis Anglesos.
La distribució de les ajudes és la següent: -Modalitat a: dues ajudes per incorporar contractes predoctorals FPU al Departament de Medicina. -Modalitat b: dues ajudes per incorporar contractes predoctorals FPU al Departament d'Infermeria i Fisioteràpia, en l'àrea de coneixement d'Infermeria. -Modalitat c: quatre ajudes per incorporar contractes predoctorals FPU als Departaments Ciències Matemàtiques i Informàtica; o al d'Enginyeria Industrial i de la Construcció; o al de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació; o al de Dret Públic; o al de Dret Privat o al de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica, en l'orientació d'Estudis Anglesos.
Temàtica: La temàtica dels projectes de tesi doctoral presentats a l'empara d'aquesta convocatòria els podeu consultar al punt 1.5 de la Resolució.
Direcció dels treballs: podeu consultar aquesta informació al punt 5 de la convocatòria.
Projecte marc: el projecte de tesi ha d'estar emmarcat dins un projecte de recerca de les categories establertes als punts 5.4), 5.5), i complir amb els punts 5.6), 5.7), i 5.8).
Requisits de les persones candidates: podeu consultar els requisits al punt 8 de la convocatòria.
El termini per a la incorporació dels investigadors a la Universitat de les Illes Balears és l'1 de setembre de 2024.
Consulteu la dotació econòmica dels ajuts al punt 6 de la convocatòria.
Al personal investigador en formació els és d'aplicació l'article 5.i) de l'Acord executiu 14891/2023, de 19 d'abril, pel qual es regulen les retribucions del personal investigador i personal tècnic i gestor de suport a la investigació adscrits a projectes, ajuts competitius per a la contractació de personal, grups de recerca, càtedres, convenis i contractes de l'article 60 de la Llei Orgànica 2/2003, de 22 de març, del Sistema Universitari, en què participi la Universitat de les Illes Balears. Termini i forma de presentació de sol·licituds: Termini: el representant legal de la UIB serà la persona responsable de presentar les sol·licituds i el termini per fer-ho és del 22 de gener al 21 de febrer de 2024. Heu d'enviar TOTA la documentació requerida a la convocatòria juntament amb l'Annex Formulari de sol·licitud (en format ZIP o amb un enllaç al nigul) com a MÀXIM el dia 13 de febrer de 2024 al correu electrònic forhu.rrhh@uib.cat i que és la següent:
I. DOCUMENTACIÓ DE LA PERSONA CANDIDATA -Còpia del NIE, en cas de candidats estrangers. -Certificat electrònic de dades acadèmiques personal de llicenciatura, enginyeria, arquitectura o grau amb les qualificacions. -Certificat electrònic de dades acadèmiques de màster, DEA o suficiència investigadora amb les qualificacions. -Currículum normalitzat. -Historial del grup de recerca. -Document acreditatiu de la vinculació amb l'entitat del director de la tesi. -Document acreditatiu de la concessió del projecte marc. -Descripció del projecte de tesi doctoral (màxim 300 paraules). -Memòria (objectius, metodologia i planificació general). -Certificat d'empadronament. -Declaració responsable del gaudi d'ajuts de característiques similars. -Còpia de la matrícula o de l'admissió en un programa oficial de doctorat. II. ANNEX FORMULARI DE SOL·LICITUD III. UNA ALTRA DOCUMENTACIÓ A APORTAR
Més enllà de la informació inclosa en aquesta nota informativa, és molt recomanable que les persones interessades facin una lectura atenta de la Resolució.
En cas de dubtes, consulteu la Resolució o adreceu-vos a l'Oficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca: forhu.rrhh@uib.cat, telèfon 971172765.
Per a dubtes i consultes puntuals podeu adreçar-vos a la Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors, telèfon 971177766.
Totes les denominacions que apareguin en gènere masculí, s'han d'entendre referides indistintament al gènere masculí o femení, segons el sexe del titular de qui es tracti.
|
|
|
|
Beques i Ajuts: Ajuts, contractes i mobilitat
Estades de mobilitat de professors i investigadors espanyols en centres estrangers
Dia 17 de gener de 2024 s'obrirà el termini de sol·licitud de la convocatòria 2024.
Organitza: Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats Resum: Subvencions per a 2024-2025 del Subprograma de Movilidad dentro del Programa Estatal de Promoción del Talento y su Empleabilidad, en el marco del Plan Estatal de Investigación Científica y Técnica y de Innovación 2021-2023, mitjançant dues modalitats:
• Modalidad Senior. Estancias de personal docente y/o investigador senior en centros extranjeros.
• Modalidad Junior José Castillejo. Estancias de movilidad en el extranjero «José Castillejo» para jóvenes doctores.
Finançament d'estades de mobilitat de personal docent i/o investigador, a centres estrangers d'ensenyament superior i investigació. El nombre d'ajuts prevists és de 400 estades de la Modalitat Sènior i 260 de la Modalitat Júnior.
Les estades tenen una durada mínima de 3 mesos i màxima de 6 mesos, improrrogables i en un únic període.
L'estada s'ha de sol·licitar per a un sol centre de destinació, que és el centre receptor. Han d'esser necessàriament Universitats i Centres d'investigació altament competitius en l'àrea científica de la persona candidata i situats a l'estranger. Per dur a terme el projecte, el beneficiari s'ha d'integrar en un grup del centre receptor i un dels seus membres ha d'assumir ser-ne responsable de l'activitat docent/investigadora al llarg de l'estada. No es poden admetre a tràmit sol·licituds en què no hi hagi un grup receptor, format com a mínim per dos professors/investigadors del centre esmentat.
Els sol·licitants d'estades per als EUA poden presentar la sol·licitud dins del programa general o del programa Fulbright. Terminis de les estades: Es podrà sol·licitar realitzar l'estada entre l'1 de gener de 2025 i el 31 de desembre de 2025. Això no obstant, en el cas dels professors i/o investigadors que vulguin iniciar l'estada a partir de l'1 de setembre de 2024, amb anterioritat a la data de la resolució de concessió i així ho hagin manifestat a les corresponents sol·licituds, per al cas de concessió de l'ajuda, aquesta tindrà efectes retroactius sempre que s'acrediti la realització de l'estada en els termes requerits a la convocatòria i a les dates establertes a la resolució de concessió.
Les estades es sol·licitaran i concediran, en tots els casos, des del dia 1 del mes d'inici fins al darrer dia del mes de finalització.
Les persones sol·licitants que optin per presentar la sol·licitud al Programa Fulbright hauran de sol·licitar una data d'inici a partir de l'1 de gener de 2025. Procediment i termini de les sol·licituds: El termini de presentació de sol·licituds serà des del 17 de gener del 2024 fins a les 14 hores del 7 de febrer del 2024 (hora peninsular).
Les sol·licituds les formalitzaran les persones interessades mitjançant la Seu Electrònica del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.
Per a la presentació de les sol·licituds i la documentació a adjuntar podeu consultar la informació als articles 11, 14 i 15 de la convocatòria.
IMPORTANT: Les sol·licituds les presenten les persones interessades. No obstant, abans de la presentació de les sol·licituds, hi ha uns tràmits previs institucionals a fer, que són:
Si opteu per la Modalitat Júnior i esteu en la situació de tenir un contracte temporal renovable que finalitzi abans de la data proposada de finalització de l'estada, heu d'emplenar l'Annex B amb les dades requerides. Aquest document s'ha de trametre a l'adreça electrònica forhu.rrhh@uib.cat com a màxim el 26 de gener de 2024.
Si opteu per la Modalitat Júnior i esteu en la situació de tenir un contracte d'interinatge, heu d'emplenar l'Annex C amb les dades requerides. Aquest document s'ha de trametre a l'adreça electrònica forhu.rrhh@uib.cat com a màxim el 26 de gener de 2024.
Totes les persones interessades han de fer el següent (una vegada signat, si escau, l'Annex B o C):
Els investigadors o investigadores que vulguin presentar-se i que compleixin amb els requisits d'aquesta convocatòria, per tal d'obtenir la firma del representant legal han de trametre a l'Oficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca, a l'adreça electrònica forhu.rrhh@uib.cat, el document d'autorització (Annex A) i el certificat de l'organisme d'adscripció (imprès normalitzat del Ministeri) degudament emplenats. Els documents s'han de trametre com a màxim el dia 30 de gener de 2024.
Un cop us retornem signat el certificat de l'organisme d'adscripció, podreu continuar amb la tramitació de la sol·licitud, a la qual haureu d'adjuntar aquest certificat.
Més enllà de la informació inclosa en aquesta nota informativa, és molt recomanable que les persones interessades facin una lectura detallada de la convocatòria.
Per més informació, contacteu amb l'Oficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca (FORHU) al telèfon 971173068 o bé a través del correu electrònic forhu.rrhh@uib.cat.
|
|
|
|
|
La teva opinió ens importa
Per tal de millorar el servei de difusió de notes informatives, us convidam a contestar la nostra enquesta de satisfacció.
|
|
Sabeu que...
... l'Àrea d'Investigació (AI) envia periòdicament notes informatives per correu electrònic sobre diferents ajuts que us poden interessar, els quals podeu consultar a la seva pàgina web.
|
|
|
Convocatòries obertes destacades de beques i ajuts
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|