Sessió 2: Sentir-nos estimades i estimar, un fet vital
Escoltem cançons que les alumnes han portat. Què transmeten, aquestes cançons? Com se sent qui les canta? I nosaltres?
Debat sobre els tipus d’amor: maternal, romàntic, fraternal, amistat…
Es dibuixa el contorn i el cor situat al pit (en parella). Emplenar el dibuix del cos de tot l’amor sentit, assignant un color per a cada persona que ens ha estimat. Al cor, fer-hi el mateix en relació a l’amor que sentim pels altres, amb un color determinat per a la persona que estimem.
Debat: Com hem sentit que algú ens estimava? Sentim amor per qui ens estima? A algun dibuix algú ha deixat espai blanc al seu cos?
CONCLUSIONS: L’amor no ha d’anar unit al patiment, encara que aquesta és una idea bastant estesa. Estimar i sentir-nos estimades és imprescindible a la vida. Podem sentir amor per molta gent del nostre entorn i sentir-nos estimades encara que no tinguem parella. Tot i que una relació de parella és important, no és l’única cosa que pot fer-nos sentir bé. És important saber apreciar la sensació de sentir-nos estimades i desenvolupar la capacitat de demostrar els nostres sentiments d’afecte als altres
Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966
Per citar l'article
“Ribas, E. i Escoda, M. (2009). «Aprendre a estimar», un programa de prevenció de la violència de gènere destinat a les noies del centre socioeducatiu «Es Pinaret». IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 1 , n. 1, PAGINES 119-128. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol1_num1/ribas-escoda/index.html en (poner fecha)”