Sessió 6: L’amor ens ennigula la vista?
Les ulleres rosa i les ulleres negres: aquestes ulleres tenen el poder de distorsionar la realitat i veure-ho tot més idealitzat. Faciliten que interpretem allò que succeeix segons els nostres desigs i il·lusions.
Role Playing: S’interpreten algunes situacions. Les alumnes fan torns per fer de protagonistes. Les altres observen què li passa a l’amiga, unes amb unes ulleres rosa posades, altres amb les ulleres negres i unes altres sense ulleres.
Debat sobre com interpreta cadascuna el comportament del noi de la protagonista, tenint en compte la influència de les ulleres que porten o l’objectivitat de no portar-ne.
CONCLUSIONS: Sovint estem tan immerses en una situació que no tenim res clar. Hem de ser conscients de com poden afectar els nostres sentiments (enamorament, ràbia…) la interpretació de les nostres interaccions amb els altres. Hi ha elements objectius que ens ajuden a veure com és realment la situació i poder prendre les mesures adequades.
Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966
Per citar l'article
“Ribas, E. i Escoda, M. (2009). «Aprendre a estimar», un programa de prevenció de la violència de gènere destinat a les noies del centre socioeducatiu «Es Pinaret». IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 1 , n. 1, PAGINES 119-128. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol1_num1/ribas-escoda/index.html en (poner fecha)”