ANNEX 2. Resum de les respostes a les enquestes de les famílies
DEMANDES I APORTACIONS DE LES FAMÍLIES. ANY 2006
En els enunciats s'han respectat les expressions utilitzades per les famílies per fer les seves demandes
DEMANDES DE XERRADES I CURSOS SOBRE:
XERRADES
- Alimentació: menjar sa
- Projectes realitzats
- Activitats per motivar els nostres fills
- La millor manera d'ajudar els nostres fills perquè es concentrin en els estudis
- Què podem fer perquè els nostres fills ens facin cas
- Com aprendre a explicar les coses sense perdre el control
- Educació
- Història de Mallorca
- Integració de les famílies i alumnat no catalanoparlants
- Sobre la no discriminació
- Com explicar què són les drogues als joves
- Educació
- Convivència i normes de conducta
- Com parlar als nostres fills, com dirigir-se a ells
- Com afrontar l'educació dels nostres fills en aquests temps
- Prevenció de conductes en l'alumnat: drogoaddicció, alcoholisme, violència...
- Sexe: orientació, prevenció, informació
- El respecte als altres
- Què fer i com perquè els nostres fills i filles ens respectin i ens entenguin?
- Quines són les pautes a seguir si el teu fill té por de dormir sol?
- Com i quan treure el bolquer per dormir a un nen de 4 o 5 anys?
- Com motivar els nens per fer esport, relacionar-se entre ells i no amb els ordinadors i maquinetes
- Logopèdia: com corregir la pronunciació
CURSOS
- Alimentació
- Com hem d'actuar quan fem els deures amb els nostres fills
- Aprendre com els hem d'explicar tot amb seguretat
- Educació emocional
- Reciclatge
- Informàtica
- Programes informàtics de facturació, comptabilitat
- Cuina
- Idiomes
- Balls
- Ball de bot (balls regionals)
- Ballet
- Futbol
- Dibuix.
ACTIVITATS CONJUNTES: alumnat, famílies, personal docent i no docent
- Visitar exposicions
- Anar a veure animals
- Fer coses per a altres persones: ajudar la tercera edat, visitar els nens malalts i entretenir-los vestits de pallasso...
- Excursions
- Sortides
- Passejades
- Acampades
- Activitats culturals
- Plantejar que un dia a la setmana els pares i/o mares dels alumnes visitin la classe dels seus fills per conèixer els nens de la classe i que cada nen es presenti
- Festes tradicionals
- Cuina
- La millor manera d'ensenyar a estudiar als nens
- Ball
- Anar al teatre
- Fer concursos.
PODEN ENSENYAR
- Aspectes diferents sobre els vaixells i objectes de fusta (pare d'Alejandro i Elisa, primer i quatre anys)
- Funcionament del cos humà i promoció de la salut (Carmen i Javier, pares d'Alejandro i Pablo, 4 anys i segon)
- Amb col·laboració: balls regionals i tai-txi (Joana Garcias, mare de Bartomeu i Paula, 4 anys i sisè)
- Cuina (Francesc Jordà, pare de Clara, Lluna i Pau, 3, 4 anys i segon)
- Cuina amb microones; com s’han d’utilitzar productes de neteja i com s'ha de netejar cada superfície: parquet, fusta, marbre, gres, etc. Consells per netejar i alguna cosa de prevenció dels riscs en el camp de la neteja (Pilar Prats, mare de Bernat, de 5 anys).
- Rondalles (contes mallorquins) (àvia Margalida)
- Costura (Francisca Lietaer, mare de Diego, de 3 anys)
- A fer trenes (Estela Rufai, mare de Diego, de 3 anys)
- A fer anells de bijuteria (Esperança Roig, mare de Tomeu i Aina Mulet, de 4 anys i cinquè)
- Punt de creu, bufandes de llana, manualitats (Alba Maria, mare de Jacobo, de 3 anys)
- Folklore i danses argentines (Alex i Esperança, pares de Kiara, de 3 anys)
- Cuina de Mali (Brehima, mare de Nuontanding, de 3 anys).
- Artística (Antònia Amengual i Cati Jordà, mares de Pau, Lluna, Miquel i Maria)
ALTRES
- Intentar fer reunions amb famílies de cada classe per conèixer-nos. En aquestes reunions ens podríem presentar i explicar-nos quins costums tenim, què fem, què fem en el temps lliure amb els nostres fills.
- Citar famílies perquè expliquin a les «noves famílies» quin tipus d'escola és la nostra.
DEMANDES I APORTACIONS DE LES FAMÍLIES. ANY 2007
- La drogoaddicció.
- Com explicar als nens, amb tacte, i que puguin entendre-ho, temes com: maltractament, violacions, sexe, divorcis, drogodependències, etc.
- El maltractament psicològic dels nens.
- Violència a les aules.
- Educació.
- L'educació dels nostres fills i filles que s'apropen a l'adolescència. Canvis.
- Psicologia infantil.
- Relació entre pares i fills.
- Comportament i actituds dels nens, com tractar-los.
- Sobre l'educació infantil. Comprensió. Com fer entendre als nens el concepte «no».
- Com treballar el respecte cap als grans.
- Orientacions sobre els nens.
- Conductes en educació infantil.
- Educació dels fills/es a casa: normes i conductes.
- Comportament dels nens i dels pares.
- Com ensenyar-los a comunicar per resoldre petits problemes.
- Tipus d'educació que se segueix a l'escola.
- El nen en el camp de la nena.
- Alimentació (obesitat).
- Higiene.
- Seguretat, educació vial.
- Integració de les diferents nacionalitats.
- Ensenyament.
- Com podem ajudar a progressar intel·lectualment els nostres fills/es.
- Anglès.
- Francès.
- Alemany.
- Català per a famílies que no el parlen normalment a casa.
- Informàtica.
- Història de Mallorca i de les Illes.
- Manualitats.
- Contacontes.
- Danses africanes.
- Sosteniment del planeta: reciclatge, estalvi energètic. Què podem fer per ajudar a conservar tot el que ens envolta.
S'OFEREIXEN PER ENSENYAR A
- Contar contes (àvia de les cosines de Pau, de 3r)
- Ballar música llatina (Claudia Juliana Valencias; mare de Juan Esteban, de 3 anys)
- Ball (Dina, mare de Tanya, de 3r)
- Temes relacionats amb la salut i prevenció (Carmen Jiménez i Javier Homar, pares d'Alejandro, de 3 anys, i Pablo, de 1r)
- Sobre la història del passat (Fernando López, avi de Kevin, de 3 anys)
- Fer «empassabolles» amb material de reciclatge (Miquel Alomar, pare de Miquel, de 3 anys)
- Temes de salut (Catalina Homar, mare de Gerard, de 5è)
- Informàtica (pàgines web útils, recerca d'informació...) (M. José Belloso Márquez, mare d'Alex, de 1r)
- Parlar sobre viatges i altres cultures (M. José Belloso Márquez, mare d'Alex, de 1r)
- Cuina amb microones, ràpida i saludable (Pilar Prats, mare de Bernat, 4 anys)
- Temes relacionats amb la història de Mallorca i les religions (Miquel Àngel Maria, pare de Mariona, de 4 anys, i Roser, de 2n)
ACTIVITATS CONJUNTES FAMÍLIES, ALUMNAT, PROFESSORAT I ALTRES PROFESSIONALS
- Excursions amb altres famílies.
- Excursions a veure animals.
- Excursions a alguna fàbrica, per exemple, de galetes...
- Cuina.
- Sortides.
- Sortides culturals.
- Sortides culturals per la ciutat.
- Sortides de dos dies, passar una nit fora (refugis, acampades...).
- Visites a museus.
- Anar al teatre.
- Fer volar estels.
- Cursos per a famílies i alumnes.
- Marató esportiva.
- Activitats relacionades amb el sosteniment del planeta: reciclatge, estalvi energètic. Què podem fer per ajudar a conservar tot el que ens envolta?