IN - LogotipoHelena Inglada - Educar junts

Descripció de les característiques del centre educatiu

El CP Es Pont és un centre de titularitat pública.

El barri on està ubicat és a l'extraradi de Palma i es caracteritza per una elevada taxa de població immigrant i de població d'ètnia gitana. El nivell socioeconòmic de les famílies que viuen al barri és baix, i hi ha uns índexs d'atur considerables.

Des de la data d’inauguració, s'ha aconseguit de manera progressiva una destacada participació de les famílies en la gestió i l’organització de l'escola. Això ha afavorit la implantació consensuada d'alguns projectes com, per exemple, l'ús del català com a llengua vehicular de l'escola, encara que la majoria dels alumnes són castellanoparlants.

La nostra escola comença el seu camí quan el curs 1988-89 passa de ser un centre exclusivament de preescolar a ser un centre de preescolar i EGB que acull la meitat de l'alumnat que no pot ser admès en un altre centre del mateix barri. Més endavant passa a ser un centre d'educació infantil i primària. En general estava integrat per una majoria d'alumnat conflictiu i acostumat a un ensenyament tradicional.

Des de l’inici el claustre de professors ha treballat per aconseguir que la nostra escola sigui un lloc en el qual l'alumnat i les seves famílies se sentin acollits i sentin l'escola com a pròpia. Un lloc on es permet a les famílies participar fent propostes i prenent decisions.

L'escola té un horari intensiu, de 9 a 14 hores, i l’AMIPA ofereix serveis complemenaris de guarderia, menjador i activitats extraescolars.

El centre és d'una sola línia: nou unitats des d'educació infantil de 3 anys fins a tercer cicle de primària.

El nombre total d'alumnes és de 207. Actualment el 54 per cent de l'alumnat procedeix del barri on està ubicat el centre. La resta dels alumnes, un 46 per cent, procedeix de barris propers o d'altres zones més allunyades de la ciutat, tot i que anteriorment pertanyien a la zona.

Cal destacar que l'alumnat és molt divers. Així, trobam múltiples procedències geogràfiques i culturals i, sobretot, múltiples situacions sociofamiliars, que comporten formes de vida, de pensar, d'entendre el món i de valorar el que ens envolta de forma diferent. Aquest fet és remarcable perquè és un dels puntals en els quals se sustenta el nostre projecte i alhora el nostre gran repte: cercar punts de trobada entre tanta diversitat amb la finalitat de constituir una veritable comunitat educativa que persegueix un fi comú, la qualitat de l’educació que volem per als nostres fills.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Inglada, H.. (2009). Educar junts. . IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa, V. 2, n. 1, PAGINES 23-40. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/inglada/index.html en (poner fecha)”