Descripció del projecte realitzat
Aquest projecte sorgeix de la idea de crear lligams d'unió entre els àmbits implicats en el procés educatiu de l'alumnat: la família, l'escola i el barri.
Neix amb la implicació de les famílies i el professorat que al llarg dels anys han treballat conjuntament per fer de la nostra escola un lloc de participació democràtica, de reflexió i aprenentatge.
Consisteix en l'organització i la realització de diferents activitats que impliquen tots els sectors de la comunitat educativa. Activitats que sorgeixen de les demandes de les famílies del centre.
Cadascuna de les activitats té sentit propi:
- Activitats adreçades a la integració i relació de les famílies en l'àmbit social: festes, excursions, dinars...
- Compartir amb les famílies el que es fa a l'escola, oferint la possibilitat als pares d'anar al centre per explicar els seus coneixements i experiències i, per altra banda, veure i viure com es treballa a l'escola: xerrades amb els alumnes, participació en els projectes, tallers...
- Possibilitar que la participació i l'organització de les famílies en les activitats, tant en horari lectiu com extraescolar, siguin un model educatiu, una manera d'entendre el que és una comunitat d'aprenentatge democràtica que vol educar els seus fills, aprenent i compartint, on tots poden ensenyar i on tots poden aprendre dels altres, cedint part del seu temps, oferint allò que cadascú pot donar de forma gratuïta: famílies que fan de mestres, mestres i famílies que organitzen activitats fora de l'horari escolar, famílies que expliquen a les aules...
- Compensar l'alumnat amb dificultats tant de tipus acadèmic com familiar, perquè tingui les mateixes oportunitats d'èxit: grups de repàs
- Establir llaços afectius i de relació entre pares, mestres i alumnes que ens ajudin a reforçar la comunitat de la qual formam part mitjançant diferents activitats: ballar, pintar, cuinar, compartint un dinar...
- Ajudar les famílies i donar pautes en temes relacionats amb l'educació dels fills: col·loquis sobre nutrició, resolució de conflictes, salut, prevenció d'accidents, educació emocional, pautes d'intervenció a càrrec d'una psicòloga, logopeda...
- Oferir recursos culturals a les famílies: orientació mensual de les activitats programades en els diferents punts de l'illa, visites culturals guiades (exposicions, museus, rutes arqueològiques o històriques)