IN - LogotipoZohra Laaroussi-Elkati  - La mediadora intercultural i la seva tasca en l’acompanyament socioeducatiu de l’alumnat immigrant i la seva família

Conclusions

Millorar l’acollida de l’alumnat nouvingut i les seves famílies és un repte per aconseguir una societat futura que practiqui els valors de la convivència a partir d’una declaració d’intencions cap a la població immigrada, per tal de potenciar veritablement el treball comunitari

Perquè la resposta educativa sigui completa és necessari que hi hagi una total coordinació entre els professionals de l’ensenyament, les famílies i l’entorn cultural i social de l’alumne. En aquest sentit, el/la mediador/a intercultural és un agent social amb qui s’han de coordinar, ja que coneix de primera mà la situació sociofamiliar de  l’alumnat immigrant.

En aquest sentit , la mediació intercultural a les escoles es presenta com una eina que garanteix  d’una manera conjunta una acció mediadora, preventiva, participativa i  comunitària.

En definitiva, la mediació intercultural a l’àmbit educatiu implica crear un nou tipus de relacions entre professors/tutors/altres professionals de l’educació/alumnes i les famílies d’immigrants.

Es tracta de processos lents i complicats.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Z. Laaroussi-Elkati (2009). La mediadora intercultural i la seva tasca en l’acompanyament socioeducatiu de l’alumnat immigrant i la seva família IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 85-98. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/laaroussi/index.html en (poner fecha) )”