IN - LogotipoZohra Laaroussi-Elkati  - La mediadora intercultural i la seva tasca en l’acompanyament socioeducatiu de l’alumnat immigrant i la seva família

2. La mediació intercultural com a un nou recurs a l’abast de tots els professionals de la comunitat educativa

La mediació intercultural a l’àmbit educatiu és un procés lent, difícil complex. No es tracta únicament de les intervencions puntuals del mediador/a i la seva resposta a les demandes educatives, sinó d’una acció estratègica, duradora en el temps i integrada en el PEC.
En bona mesura el futur èxit o fracàs dels alumnes nouvinguts i la seva plena integració estan condicionats pels models educatius, els canvis que s’introdueixen a les escoles i la implicació de tota la comunitat escola entesa en el sentit ampli.

És a dir, la institució escolar per si mateixa no és capaç de completar un projecte pedagògic intercultural, sinó que es necessita d’un projecte social global en el que la interculturalitat no quedi reduïda a l’àmbit escolar i on s’aportin accions des de tots els àmbits de gestió i treball de la societat.

Per una altre banda, els professionals de la docència han de ser conscients de que, perquè l’educació funcioni correctament, es necessita la participació de tots els membres de la comunitat educativa en el procés formatiu i es necessita l' interrelació i comunicació entre el centre educatiu i l’entorn que l’envolta.

El/La mediador/a intercultural com a nou agent social és a l’abast dels membres de la comunitat educativa entesa en un sentit molt ampli.

Copyright y todos los derechos reservados - ISSN: 1989-0966

Per citar l'article

“Z. Laaroussi-Elkati (2009). La mediadora intercultural i la seva tasca en l’acompanyament socioeducatiu de l’alumnat immigrant i la seva família IN. Revista Electrònica d’Investigació i Innovació Educativa i Socioeducativa , V. 2, n. 1, PAGINES 85-98. Consultado en http://www.in.uib.cat/pags/volumenes/vol2_num1/laaroussi/index.html en (poner fecha) )”