Dr. José Antonio Pérez Castelló
- Despatx. Direcció de Unitat de Gestió dels Estudis de Grausegon pisSon Lledó
- Despatx A-209segon pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
El professor Josep Antoni Pérez Castelló és doctor en psicologia per la universitat de Barcelona des de l'any 1992. Va iniciar la seva docència en la Universitat de les Illes Balears en el curs 1992-93. És professor del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, en el que ocupa una plaça de titular de Psicologia del Desenvolupament. La seva docència està relacionada amb el desenvolupament psicològic ordinari i sobre els seus trastorns, especialment en l'edat infantil. És membre del grup de recerca I+DEL en el qual col·labora investigant sobre el desenvolupament del llenguatge en nens que pateixen algun trastorn del mateix. La seva especialitat és la psicologia de la comunicació.
Més informació
Docència
Horari de tutories
Data d'inici | Data de fi | Dia | Hora d'inici | Hora de fi | Lloc |
---|---|---|---|---|---|
13/01/2025 | 22/07/2025 | dilluns | 10.00 | 11.00 | 209 Guillem Cifre |
Assignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 22030 - Pràcticum II (3-6). Grau d'Educació Infantil a Mallorca.
- 22019 - Trastorns del Desenvolupament. Grau d'Educació Infantil a Mallorca.
- 21354 - Trastorns en el Desenvolupament. Grau de Psicologia (pla 2020) a Mallorca.
- 22031 - Treball de Fi de Grau d'Educació Infantil. Grau d'Educació Infantil a Mallorca.
- 11880 - Intervenció Educativa en Trastorns del Neurodesenvolupament Globals. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11904 - Pràctiques Externes. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11905 - Treball Final de Màster. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
Direcció de tesis
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
11880 - Intervenció Educativa en Trastorns del Neurodesenvolupament Globals | |
21354 - Trastorns en el Desenvolupament | |
22019 - Trastorns del Desenvolupament | |
22030 - Pràcticum II (3-6) | |
22031 - Treball de Fi de Grau d'Educació Infantil |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Evolució i cognició humana (EVOCOG) | Col·laborador |
Grup Investigació Primera Infància (GIPI) | Col·laborador |
Investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge (I+DEL) | Membre |
Especialitats
Publicacions en llibres
- Pérez-Castelló, P.; Alvarado Alonso, H.; Aguilar-Mediavilla, E. Intervenció logopèdica en infants amb trastorn del desenvolupament del llenguatge. Moya Galé, G. (coord.) Trastornos del Lenguaje Oral. Barcelona(Espanya):UOC, 2018.
- Aguilar-Mediavilla, E.; Buil-Legaz, L.; Pérez-Castelló, P.; Alvarado Alonso, H. Caso práctico de trastorno del desarrollo del lenguaje. Moya Galé, G. (coord.) Trastornos del Lenguaje Oral. Barcelona (Espanya): UOC, 2018.
- Riera, M.A.; Ferrer, M.; Pérez, J.A. Programa de acompañamiento y apoyo a familias en la primera infancia (PAFPI). Indicatore di attacamento e interazione.Il sostegno alla genitorialità: Uno studio fra Italia e Spagna. pp. 61- 81. (Itàlia): Franco Angeli, 2016.
Càrrecs Acadèmics
Càrrecs Acadèmics
2000-03 Director del Projecte Educatiu Campus Extens |
2003- 2005 Director del Departament de Ciències de l’Educació |
2005-07 Subdirector del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació |
2007-2018 Secretari del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació |
2018-act. Coordinador Acadèmic del títol d’Especialista Universitari en Audició i Llenguatge |
Publicacions
Publicacions en revistes
- Valera-Pozo, M.; Adrover-Roig, D.; Pérez-Castelló, J.A.; Sanchez-Azanza, V.A.; Aguilar-Mediavilla, E. Behavioral,emotional and school adjustment in adolescents with and without developmental language disorder (DLD) isrelated to family involvement. International Journal Of Environmental Research And Public Health. 17 - 6, pp.1949. (Suïssa): 2020. Disponible en Internet en: <https://www.mdpi.com/1660-4601/17/6/1949>. ISSN 1660-4601
- Aguilar-Mediavilla, E.; Buil-Legaz, L.; Esteller-Cano, A.; Pérez-Castelló, J.A. Del trastorn específic del llenguatge(TEL) al trastorn del desenvolupament del llenguatge (TDL): un canvi de concepció sobre els trastorns delllenguatge. Llengua, Societat i Comunicació. 17, pp. 70 - 85. (Espanya): 2019. Disponible en Internet en:<https://revistes.ub.edu/index.php/LSC/article/view/28431>.
- Buil-Legaz, Lucía; Pérez-Castelló, Josep A.; Adrover-Roig; Daniel; Aguilar-Mediavilla; Eva. Referentialcommunication in bilingual Catalan-Spanish children with Specific Language Impairment. Anuario de Psicología.Universitat de Barcelona. 46 - 1, pp. 31 - 40. (Espanya): 2016. ISSN 0066-5126
- Aguilar Mediavilla, E.; Buil-Legaz, L.; Pérez-Castelló, J.A.; Rigo-Carratalá, E.; Adrover-Roig, D. Early preschoolprocessing abilities predict subsequent reading outcomes in Spanish-Catalan children with Specific LanguageImpairment (SLI). Journal of Communication Disorders. 50, pp. 19 - 35. (Estats Units d’Amèrica): 2014. Disponibleen Internet en: <http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0021992414000264>. ISSN 0021-9924
- Grases, G.; Pérez, J.A.; Casero, A.; Sanchís, P.; Perelló, J.; Isrens, B.; Rigo, E.; Grases, F.; others. Anxiety andstress among science students. Study of calcium and magnesium alterations. Magnesium Research. 2 - 19, pp.102 - 106. (Regne Unit): 2006. ISSN 0953-1424