Som d'intercanvi a la UIB: preguntes més freqüents

Som vegetarià/vegà/celíac/intolerant a la lactosa. Tinc alternatives en els menús de les cafeteries?

A la UIB tens nou cafeteries que ofereixen diàriament un menú de migdia de qualitat, en què podràs triar l'opció que et convingui més. Si tens necessitats específiques, com ara al·lèrgies o intoleràncies, contacta amb la teva cafeteria per comunicar-los-ho.

On puc trobar informació sobre preus i possibilitats de lloguer a Palma?

Erasmus Play és un cercador d'habitatge per a estudiants que compara tota l'oferta de lloguer a Palma d'una manera ràpida i senzilla. Aquesta eina et permet reservar habitatge amb tota garantia, ja que les ofertes estan verificades al cent per cent. El procés és molt simple:

1. Tria el lloc i les dates
  2. Compara l’allotjament disponible
  3. Clica i reserva el lloguer

Addicionalment, el Servei de Relacions Internacionals (SRI) t'enviarà un llistat d'enllaços i plataformes d'interès que podràs fer servir amb aquest propòsit i que et podrà facilitar la recerca d'allotjament. Una altra de les vies habituals per saber d’oportunitats sobre lloguers és el boca a boca amb els companys i les publicacions a les xarxes socials.

Trobar un pis de lloguer a Palma pot ser difícil; sigues previsor.

Un dels motius pels quals faig la mobilitat internacional és per perfeccionar els meus coneixements de català o d’espanyol. Què passa si no domín bé l'idioma? Tots els professors ho tindran en compte?

Com a alumne d'intercanvi, la UIB t'ofereix un curs de 60 hores de llengua catalana i un altre de 60 hores de llengua espanyola, que s'adapten al teu nivell. En fer-los, podràs tenir crèdits ECTS i formar part del teu programa d'estudis a la UIB. El nivell d'exigència de cada un dels idiomes dependrà dels estudis que cursis a la UIB.

M'agradaria saber una mica més sobre la Universitat i els espais, ubicació i serveis del campus. On he d'anar?

A més de la informació que puguis trobar a les pàgines web de cada un, el SRI organitza unes jornades de benvinguda la setmana abans de començar les classes. Si hi assisteixes, podràs aclarir qualsevol dubte o petició; a més, els integrants de l'Erasmus Student Network (ESN) de la UIB et proporcionaran molta informació perquè t’integris ràpidament a la vida de campus.

Puc allargar o escurçar l'estada a la UIB?

Sí, però hauràs de fer una sèrie de tràmits molt senzills, tant a la UIB com a la teva universitat d'origen.

Vull fer vida fora de la Universitat i conèixer una mica la zona. Quina és la millor manera d'informar-me?

El SRI i l’ESN et mostraran la Universitat i la ciutat en el marc de les activitats de benvinguda que organitzen. És la millor manera d'integrar-te a la nova vida acadèmica!

A més, una vegada que t’hagis instal·lat a Palma, tindràs l'assessorament i ajuda d'entitats com Palmajove, que t'ajudaran a resoldre qualsevol petició que puguis tenir.

Quines activitats extraescolars ofereix la UIB? M'agradaria saber quin tipus d'esdeveniments i trobades organitza

Pots consultar la nostra agenda i veuràs totes les possibilitats que t'oferim.

A més, el Servei d'Activitats Culturals (SAC) organitza activitats de lleure, tallers, cursos i ofereix una àmplia oferta de possibilitats que et faran viure la Universitat més enllà dels estudis.

M'interessa la UIB com a destinació per a la meva mobilitat. Puc fer-hi una visita abans d'acabar de decidir-me?

Sí, clar que sí. Hauràs de contactar amb nosaltres i et podem organitzar la visita.

Vull fer totes les assignatures en anglès. Tindré cap problema?

Dependrà del grau que vulguis cursar a la UIB, ja que no tots els estudis ofereixen la totalitat de les assignatures en anglès. Trobaràs aquesta informació a cada un dels graus.