Aprèn, socialitza i emporta't un bocí de les Balears a través de la seva llengua

El mar Mediterrani és una de les zones amb més biodiversitat del planeta. La seva aigua ens envolta i cohesiona cultures que, al llarg de la història, han definit la nostra idiosincràsia.

La nostra llengua també és reflex de la immensa riquesa cultural que ens fa avançar dia a dia.

Treballam perquè coneguis la realitat cultural i lingüística de les Illes

Et deus haver fixat que a la UIB conviuen diversos idiomes, que creen un context ideal per enriquir la teva formació i acostar-te encara més a la màgia de la quotidianitat local. Comptam amb la Coordinació de Política Lingüística, un òrgan de la Universitat que promou la llengua catalana i el poliglotisme de les persones i el multilingüisme en els diferents àmbits universitaris, amb especial atenció a la llengua anglesa com a llengua de comunicació internacional.

D'aquesta manera, juntament amb la Comissió de Política Lingüística i el Servei Lingüístic, la UIB t'acosta a la llengua materna de milers dels nostres estudiants.

Intercanvis lingüístics

I què passa amb els estudiants estrangers? Dedicam molts d'esforços al programa de parelles lingüístiques. Aquestes parelles, formades per un estudiant estranger i un d'autòcton, es reuneixen periòdicament —on volen i tantes hores setmanals com volen— per fer l'intercanvi. És a dir: un ofereix els seus coneixements de català i l'altre, els de la seva llengua materna.

És un programa molt enriquidor, perquè, a més d'introduir l'estudiant estranger en la realitat cultural i lingüística de l'illa, afavoreix el coneixement de les llengües estrangeres entre els estudiants illencs. Tots hi guanyam!

Consulta tot el que podem fer per tu des de Política Lingüística i els nostres Language Partners: <https://pl.uib.cat/>.

Disposam d'una adreça electrònica destinada únicament als dubtes sobre els usos lingüístics de la Universitat: <bustia.usos.linguistics@uib.cat>.

Segueix formant-te amb els nostres cursos de català

Contribuïm a la teva formació lingüística de llengües modernes. Per això, quan acabis la teva estada a la UIB, t'emportaràs amb tu un bagatge lingüístic que obrirà les teves possibilitats laborals i ampliarà les teves mires.

El Servei Lingüístic ofereix cursos de català semestrals, de 60 hores presencials, dels nivells A1, A2, B1 i B2, en horaris de matí i horabaixa, tant al campus universitari com a l'edifici Sa Riera de Palma. A més, els cursos de nivell A1 estan dedicats de manera preferencial als estudiants d'intercanvi, que en poden obtenir 6 crèdits ECTS.