Postgrau a la UIB: tres testimonis d'èxit

L'aprenentatge, la formació i la recerca són termes presents a la Universitat més enllà d'un grau. Els estudis de postgrau permeten que desenes d'estudiants s'especialitzin en el seu àmbit i adquireixin les competències específiques necessàries per triomfar en el món laboral. Tres alumnes de postgrau de la UIB parlen sobre la seva experiència i els resultats.

«Estudiar el màster m'ha permès canviar de feina i continuar desenvolupant-me tant professionalment com personalment. N’estic molt satisfeta»

Romina Acocella ha estat estudiant del Màster Universitari en Comptabilitat i Auditoria de la UIB. «L'experiència que em queda d’haver fet el postgrau és molt positiva. Personalment, m'ha permès ampliar els coneixements que ja tenia per experiència laboral i pels estudis del grau d'ADE que vaig fer a la UIB», comenta. «El punt més positiu que té el postgrau és que, com que està més centrat en l'àmbit laboral, et permet aprendre a partir de casos que et pots trobar al món real», afegeix.

Pel que fa a la repercussió del títol amb vista a les oportunitats laborals i professionals, Acocella explica que va estudiar el màster amb l'objectiu de tenir les eines necessàries per poder millorar laboralment. «M'ha permès canviar de feina i continuar desenvolupant-me tant professionalment com personalment. Tenir el títol et permet estar més ben preparat per al món laboral. Avui en dia, tenir un postgrau es valora molt per la qualitat que hi ha al darrere. Estic molt satisfeta dels resultats que m'ha donat tenir aquest títol», afirma.

«Gràcies al postgrau de la UIB, actualment tinc un contracte d'investigadora doctora en un centre d'investigació de renom».

Catalina Amadora Pomar Oliver va estudiar la llicenciatura de Biologia i la de Bioquímica, i posteriorment va fer el màster i doctorat en Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada. «Valor l'experiència positivament. Des del punt de vista professional, m’ha donat la possibilitat de continuar en el món de la investigació; des del punt de vista personal, he adquirit autonomia personal i esperit crític», diferencia Pomar, que actualment té un contracte d'investigadora doctora en el Centro de Investigación Biomédica en Red Fisiopatología de la Obesidad y Nutrición (CIBEROBN).

«El creixement personal que t'aporta fer estudis de postgrau va més enllà del creixement acadèmic».

Sebastià Galmés Monroig va estudiar el màster i doctorat en Nutrigenòmica i Nutrició Personalitzada amb menció internacional. «L'experiència ha estat molt bona. El temps que he estudiat el postgrau —devers cinc anys, entre màster i doctorat— m'ha permès créixer professionalment i laboralment». Galmés continua vinculat a la investigació amb el mateix grup amb què fa fer els estudis de doctorat. «També he crescut personalment, ja que es tracta d'un procés d'aprenentatge personal important».

«Els títols de postgrau m'han permès aconseguir una beca de quatre anys com a investigador predoctoral amb el màster i un contracte en una empresa vinculada a la UIB amb el doctorat», conclou.

Les recomanacions de Romina, Catalina i Sebastià

Romina: «Recoman totalment aquest postgrau, perquè és una gran eina per al món laboral i professional i una font per ampliar coneixements. A més, els docents que imparteixen aquests coneixements i que permeten fer pràctiques en importants empreses són uns grans professionals».

Caterina: «Recomanaria el postgrau a la UIB, ja que és una manera de continuar la formació i especialitzar-te en l'àrea d'investigació que t'agrada més i que t’ofereix més oportunitats laborals».

Sebastià: «Crec que el creixement personal que obtens fent estudis de postgrau va més enllà del creixement acadèmic. A més, segons la meva experiència, el postgrau et permet trobar oportunitats laborals que encaixen més bé amb la teva formació».

El Centre d'Estudis de Postgrau i l'Escola de Doctorat centralitzam i coordinam l'oferta formativa dels estudis de postgrau i en feim la gestió acadèmica i administrativa. Mira què podem fer per tu.