Guia sobre la nova web UIB 2020

Nova web de la UIB

Com és

Una imatge val més que mil paraules. A la UIB, ja fa temps que ens decantam per modular la informació també a través de les infografies.

Pàgina inicial

Pàgina de tipus interior de primer nivell

Intranet Portal PDI

1. Pàgina d'inici

2. Subseccions

Intranet Portal de l’estudiant / Aula digital

1.  Com accedir-hi

2.    Interfície gràfica d’usuari

3.    Ajudes des d’Aula digital

Per quin motiu i amb quina finalitat

Tot canvia, i també la manera de visualitzar-ho. Darrerament, tothom ho sap, els dispositius mòbils s’han posat al capdavant de tot. Sabies que quasi la meitat dels accessos a la web de la UIB es fan solament a través de telèfons mòbils i tauletes digitals?

El mes de maig de 2019 vàrem decidir renovar completament la web de la Universitat de les Illes Balears. Ho férem després d’estudiar durant uns quants mesos la manera com podíem millorar-la.

Concepte

Qualsevol projecte parteix d’un concepte. El nostre és la simplificació, ja que volem facilitar l’accés a la informació i, alhora, oferir més bona projecció del que la UIB ens ofereix a tots, ja siguem membres o no de la comunitat universitària.

Metàfora

Quan sabem quan naixerà el nostre primer fill, solem muntar una habitació senzilla amb les quatre coses que necessitarem tot d’una que neixi.

Un bressol, tal vegada un canviador, un moble per desar-hi els bolquers i alguna jugueta són objectes que per ventura tindrem.

Al llarg del temps, aquesta mateixa habitació l’anirem omplint d’altres elements. Cada vegada n’hi haurà més i, molt probablement, quan passin cinc anys, un dia entrarem a veure l’infant i no el trobarem entre tantes andròmines.

Això mateix ocorre amb una web. La nostra ja tenia set anys. La vàrem estrenar el mes de setembre de 2013. Set anys més tard, com passa amb totes les webs institucionals, s’havia complicat poder trobar-hi la informació d’una manera lògica, senzilla i directa.

Per això mateix, ens plantejam el nostre concepte, basat en la màxima simplicitat possible. Simplicitat, sí, però rigor també.

Objectius

• Redissenyar la web complint la normativa facilitada per l'Observatori d'Accessibilitat Web de la Secretaria General d'Administració Digital, Ministeri de Política Territorial i Funció Pública.
  • Estructurar-ne  els continguts al voltant d'un màxim de quatre menús principals, amb l’objectiu de concretar l'atenció de l'usuari d'una manera ràpida, directa i senzilla.
  • Dissenyar la interfície gràfica d'usuari perquè sigui totalment adaptable als diversos suports mòbils o no.
  • Facilitar opcions per poder compartir fàcilment els continguts de la nostra web amb els usuaris d'una manera àgil.
  • Crear o redissenyar, segons si els diversos portals ja estaven creats o no, i fomentar l'ús de la intranet de la UIB, anomenada Portal PAS PDI o Portal de l’Estudiant.
  • Reforçar la tasca dels editors de continguts de la web de la UIB a través de tot un seguit de presentacions prèvies a la publicació de la nova versió 2020. Facilitar-los la iconografia actualitzada, així com la realització de possibles noves necessitats d'imatges i icones, sempre per part de la secció de Comunicació Interna, Promoció i Imatge de Servei de Comunicació, Promoció i Imatge del Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia.
  • Redissenyar l'estructura del Diari de la UIB, amb l’objectiu d’aconseguir-ne la consolidació com a origen rigorós de la informació que surt de la Universitat. Aquesta secció important es duu a terme gràcies a la tasca de la secció de Comunicació, que depèn del Vicerectorat d'Innovació i Relacions Institucionals.

Qui la fa

La versió web 2020 de la UIB la fan al Vicerectorat de Campus Digital i Transmèdia, juntament amb l’Oficina Web i la secció de Comunicació Interna, Promoció i Imatge del Servei de Comunicació, Promoció i Imatge.

Els editors web de la UIB, sense la complicitat dels quals seria impossible dur endavant aquesta aposta, també editen i aporten continguts.

Com podem millorar-la

Som humans, ens podem equivocar. Per aquesta raó, et demanam que, si hi trobes alguna errada o si veus que alguna cosa no va bé, ens ho expliquis a través d’aquest formulari.

Entre tots podem construir i millorar, de manera útil i constructiva per a tothom, la web nova de la UIB.

Formulari: Milloram entre tots