Botar al contingut
Escolta

Dr. Jaume Sureda Negre

Dr. Jaume Sureda Negre
Professor emèrit
Didàctica i Organització Escolar
  • Despatx A-214segon pisGuillem Cifre de Colonya

Currículum

Currículum breu

Jaume Sureda Negre és doctor en Pedagogia i catedràtic d'Universitat. Ha ocupat diversos càrrecs de gestió acadèmica: fou director de l'Institut de Ciències de l'Educació, Vicerector, director del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació i actualment és el subdirector d'aquest departament. També és membre de les comissions específiques per a l'acreditació de recerca i per a l'avaluació del professorat de l'àmbit de Ciències Socials de l'AQU.

Les principals àrees d'especialització docent i de recerca que ha conreat en aquests darrers anys són l'alfabetització informacional, la integritat acadèmica, l' educació ambiental i la formació del professorat. A l'actualitat participa en diversos projectes de recerca educativa, i és un dels dos investigadors principals del projecte "La integritat acadèmica entre l'alumnat de postgrau: aproximació empírica i propostes d'intervenció" (Referència: RTI2018-098314-B-I00) finançat per part del Ministeri de Ciència i Innovació (MCI), l'Agència Estatal de Recerca (AEI) i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).

La seva dedicació a la recerca en educació es reflecteix en diversos premis i distincions com ara el premi extraordinari de llicenciatura i de doctorat i, sobretot, en les seves publicacions.

Els títols de les principals publicacions en els darrers anys (del 2014 a mitjan 2020) són: Environmental education for sustainability in the curriculum of primary teacher training in Spain. International Research in Geographical and Environmental Education (2014). Plagio académico entre alumnado de secundaria y bachillerato: diferencias en cuanto al género y la procrastinación. Comunicar (2015). Environmental Education in Pre-Service Teacher Training: A Literature Review of Existing Evidence. Journal of Teacher Education for Sustainability (2015). Prevalencia y capacidad de reconocimiento del plagio académico entre el alumnado del área de Economía. El Profesional de la Información (2016). Medidas para la mejora de la formación inicial de los maestros según el profesorado de un departamento de Pedagogía. Bordón (2016). Reglamentación contra el fraude académico en las universidades españolas. Revista de la Educación Superior (2016). Characteristics of Cyberbullying Among Native and Immigrant Secondary Education Students. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning (2017). Assessing environmental competencies of primary education pre-service teachers in Spain: A comparative study between two universities', International Journal of Sustainability in Higher Education (2018). Diseño y validación de un cuestionario para evaluar la alfabetización ambiental del profesorado de primaria en formación inicial. Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado (2018). Evaluación de las competencias ambientales del profesorado de primaria en formación inicial: estudio de caso. Enseñanza de las Ciencias (2018). Educació i Formació. H2030 Estudi sobre la prospectiva esconòmica, social i mediambiental de les Illes Balears a l'horitzó 2030 (2019). The Promotion of Educational Success in Intermediate Level VET: The Case of the Balearic Islands. Thed School-Based Vocational Education and Training System in Spain. Achievements and Controversies (2019). Las conductas fraudulentas del alumnado universitario español en las evaluaciones: valoración de su gravedad y propuestas de sanciones a partir de un panel de expertos. Revista de Investigación Educativa (2020). Cyberbullying and Internet addiction in gifted and non-gifted teenagers. Gifted Child Quarterly (2020)

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb el professor per a fer una tutoria

Assignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
21901 - Documentació i Comunicació Científica
22311 - Programes d'Educació Ambiental
22326 - Pràctiques I d'Educació Social
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social

Recerca

Estructures d'R+D+I

Estructura Tipus de participació
Educació Ambiental per a la Sostenibilitat (GREAS)
Grup d'R+D+I
Membre
Innovació Educativa i Professió Docent (GRIEPD)
Grup consolidat d'R+D+I
Membre
Integritat acadèmica i científica (GRIAC)
Grup consolidat d'R+D+I
Membre
Turisme Cultural (CULTUR LAB)
Grup consolidat d'R+D+I experimental (laboratori)
Membre
Facebook de la UIB Bluesky de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB
Google+ UIB