Botar al contingut
Obert el termini de la convocatòria ordinària d'admissió general a grau
Del 5 de maig a les 9'30 h al 27 de juny a les 21 hores
Obert el termini d'admissió per canvi de seu
Del 12 de maig a les 9.30 h al 30 de maig a les 23.59 h de 2025
Obert el primer termini d'admissió a doctorat
Fins a l'11 de juliol a les 23.59h
Escolta

Dra. Elena Quintana Murci

Dra. Elena Quintana Murci
Professora titular d'universitat
Didàctica i Organització Escolar
  • Despatx A-109primer pisGuillem Cifre de Colonya

Currículum

Currículum breu

Llicenciada en Ciencies de l'Educació i Dra. Europea en Educació Inclusiva a la Universitat de les Illes Balears. La seva recerca gira al voltant de les transicions a la vida adulta del jovent, l'abandonament escolar primerenc, el gènere i l'educació al llarg de tota la vida. A més de la docència i la recerca a l'àmbit universitari ha treballat l'Ajuntament de Palma com a coordinadora de l'Observatori Municipal de la Igualtat i com a tècnica d'immigració en programes pel foment de la convivència. Actualment, és subdirectora del Laboratori de Recerca i Innovació en Formació Professional (LABVET).

Projectes de recerca

  • Abandono temprano de la formación profesional (ATEFP): prevenir el ATEFP desarrollando la vinculación del alumnado con el profesorado. Ministerio de Ciencia e Innovación (PID2019-108342RB-I00)
  • Co-created Education through Social Inclusion (COSI.ed). 621365-EPP-1-2020-1-NO-EPPKA3-IPI-SOC-IN. Plana web: https://cosied.eu/
  • 2024-2028: Itineraris de finalització i abandonament a la FP Dual Intensiva: aproximació empírica i recomanacions (PID2023-149074OB-I00). Finançat per l’Agència Estatal d’Investigació.
  • 2024-2025: Segregació de gènere i coeducació en els estudis de formació professional: propostes d’intervenció des d’un enfocament col·laboratiu i holístic (9-1-ID24). Finançat per el Ministeri d’Igualtat.


Publicacions

Salvà-Mut, F.; Thomás-Vanrell, C. & Quintana-Murci, E. (2016). School to work transitions in times of crisis: The case of Spanish youth without qualifications. Journal of Youth Studies, 19(5), 593-611.

Salvà Mut, F.; Tugores Ques, M. & Quintana Murci, E. (2018). NEETs in Spain: an analysis in a context of economic crisis. International Journal of Lifelong Education, 37(2), 168-183. http://dx.doi.org/10.1080/13676261.2015.1098768

Quintana Murci, E., Salvà Mut, F. & Tugores Ques, M. (2019). Making Spanish young women's transition to adulthood visible: a biographical analysis in times of crisis. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 329-342.

Quintana Murci, E., Tugores Ques, M. & Salvà Mut, F. (2021). Poor educational attainment, training opportunities, and transitions to adulthood: the case of young Spanish women In N. Vogel & L. Arnell, (Eds.), Living like a girl. Agency, social vulnerability and welfare measures in a European context (pp. 101-122). Berghahn Books.

Sureda-García, I., Jiménez-López, R., Álvarez-García, O., & Quintana-Murci, E. (2021). Emotional and Behavioural Engagement among Spanish Students in Vocational Education and Training. Sustainability, 13(7), 3882.

Navas Saurin, A.A., Abiétar López, M., Bernad i García, J.C., Córdoba Iñesta, A.I., Giménez Urraco, E., Crespo, E.M., Quintana-Murci, E. (2021). Student engagement in Vocational Education and Training: differential analysis in the province of Valencia. Revista de Educación, 394, 189-204.

Cerdà-Navarro, A., Quintana-Murci, E. & Salvà-Mut, F. (2022) Reasons for dropping out of intermediate vocational education and training in Spain: the influence of sociodemographic characteristics and academic background. Journal of Vocational Education & Training. Published online. DOI: 10.1080/13636820.2022.2049625

Salvà-Mut, F., Tugores-Ques, M., & Quintana-Murci, E. (2023). Early School Leaving and Transition to Adulthood: A Case Study of a Spanish Mediterranean Region. Emerging Adulthood, 11(1), 207-220. https://doi.org/10.1177/21676968221091360

Krane, V., Zubala, E., Thorning, T. H., Quintana Murci, E., & Macedo, E. (2025). Running Collaborative Competence Groups - Exploring Experiences From Five Countries. International Journal of Qualitative Methods, 24. https://doi.org/10.1177/16094069241306082

Sureda-Garcia, I., Jiménez-López, R., Salvá-Mut, F., & Quintana-Murci, E. (2025). Typologies of student vulnerability in second-chance education programmes. Education Inquiry, 1–24. https://doi.org/10.1080/20004508.2025.2464994

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoria

Direcció de tesis

Directora de tesis l'any acadèmic 2024-25 als programes de doctorat següents:

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
10128 - Treball de Fi de Màster
  • Màster Universitari en Salut Laboral (Prevenció de Riscs Laborals)2020-21, 2022-23
10496 - Formació i Comunicació
  • Màster Universitari de Salut Laboral (Prevenció de Riscs Laborals)2019-20
  • Màster Universitari en Salut Laboral (Prevenció de Riscs Laborals)2020-21, 2021-22, 2022-23
10693 - Processos i Contextos Educatius
11865 - Investigació i Innovació Responsable (RRI)
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23, 2023-24
11889 - Abandonament Primerenc de l'Educació i la Formació i el seu Impacte en el Curs de Vida
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23, 2023-24
11904 - Pràctiques Externes
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23
11905 - Treball Final de Màster
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23, 2023-24
22222 - Formació per a l'Ocupació
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia
22314 - Formació i Inserció Sociolaboral
22322 - Educació per la Igualtat de Gènere
22326 - Pràctiques I d'Educació Social
22327 - Pràctiques II d'Educació Social
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social

Recerca

Estructures d'R+D+I

Estructura Tipus de participació
Estudis de Gènere (ESTUDEGE)
Grup consolidat d'R+D+I
Membre
Recerca i Innovació en Formació Professional (LABVET)
Grup consolidat d'R+D+I experimental (laboratori)
Investigador principal
Facebook de la UIB Bluesky de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB
Google+ UIB