Dra. Elena Quintana Murci
- 971173219 (3219)
- Despatx A-109primer pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
Llicenciada en Ciencies de l'Educació i Dra. Europea en Educació Inclusiva a la Universitat de les Illes Balears. La seva recerca gira al voltant de les transicions a la vida adulta del jovent, l'abandonament escolar primerenc, el gènere i l'educació al llarg de tota la vida. A més de la docència i la recerca a l'àmbit universitari ha treballat l'Ajuntament de Palma com a coordinadora de l'Observatori Municipal de la Igualtat i com a tècnica d'immigració en programes pel foment de la convivència.
Projectes de recerca
- Trayectorias de la educación secundaria al empleo: una perspectiva biográfica (EDU2009-13312). Ministerio de Ciencia e Innovación.
- Itinerarios de éxito y abandono en la formación profesional del sistema educativo de nivel 1 y 2 (EDU2013-42854). Ministerio de Ciencia e Innovación.
- Abandono temprano de la formación profesional (ATEFP): prevenir el ATEFP desarrollando la vinculación del alumnado con el profesorado. Ministerio de Ciencia e Innovación (PID2019-108342RB-I00)
- Co-created Education through Social Inclusion (COSI.ed). 621365-EPP-1-2020-1-NO-EPPKA3-IPI-SOC-IN. Plana web: https://cosied.eu/
Publicacions
Salvà-Mut, F.; Thomás-Vanrell, C. & Quintana-Murci, E. (2016). School to work transitions in times of crisis: The case of Spanish youth without qualifications. Journal of Youth Studies, 19(5), 593-611.
Salvà Mut, F.; Tugores Ques, M. & Quintana Murci, E. (2018). NEETs in Spain: an analysis in a context of economic crisis. International Journal of Lifelong Education, 37(2), 168-183. http://dx.doi.org/10.1080/13676261.2015.1098768
Quintana Murci, E., Salvà Mut, F. & Tugores Ques, M. (2019). Making Spanish young women's transition to adulthood visible: a biographical analysis in times of crisis. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 329-342.
Quintana Murci, E., Tugores Ques, M. & Salvà Mut, F. (2021). Poor educational attainment, training opportunities, and transitions to adulthood: the case of young Spanish women In N. Vogel & L. Arnell, (Eds.), Living like a girl. Agency, social vulnerability and welfare measures in a European context (pp. 101-122). Berghahn Books.
Sureda-García, I., Jiménez-López, R., Álvarez-García, O., & Quintana-Murci, E. (2021). Emotional and Behavioural Engagement among Spanish Students in Vocational Education and Training. Sustainability, 13(7), 3882.
Navas Saurin, A.A., Abiétar López, M., Bernad i García, J.C., Córdoba Iñesta, A.I., Giménez Urraco, E., Crespo, E.M., Quintana-Murci, E. (2021). Student engagement in Vocational Education and Training: differential analysis in the province of Valencia. Revista de Educación, 394, 189-204.
Cerdà-Navarro, A., Quintana-Murci, E. & Salvà-Mut, F. (2022) Reasons for dropping out of intermediate vocational education and training in Spain: the influence of sociodemographic characteristics and academic background. Journal of Vocational Education & Training. Published online. DOI: 10.1080/13636820.2022.2049625
Salvà-Mut, F., Tugores-Ques, M., & Quintana-Murci, E. (2023). Early School Leaving and Transition to Adulthood: A Case Study of a Spanish Mediterranean Region. Emerging Adulthood, 11(1), 207-220. https://doi.org/10.1177/21676968221091360
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 22322 - Educació per la Igualtat de Gènere. Grau d'Educació Social en línia.
- 22222 - Formació per a l'Ocupació. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 22326 - Pràctiques I d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22327 - Pràctiques II d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22327 - Pràctiques II d'Educació Social. Grau d'Educació Social en línia.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social en línia.
- 11889 - Abandonament Primerenc de l'Educació i la Formació i el seu Impacte en el Curs de Vida. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 12037 - Gènere i educació. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
- 11865 - Investigació i Innovació Responsable (RRI). Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11033 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
- 11033 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
- 11905 - Treball Final de Màster. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
Direcció de tesis
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10128 - Treball de Fi de Màster | |
10496 - Formació i Comunicació | |
10693 - Processos i Contextos Educatius | |
11865 - Investigació i Innovació Responsable (RRI) | |
11889 - Abandonament Primerenc de l'Educació i la Formació i el seu Impacte en el Curs de Vida | |
11904 - Pràctiques Externes |
|
11905 - Treball Final de Màster | |
22222 - Formació per a l'Ocupació | |
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia | |
22314 - Formació i Inserció Sociolaboral | |
22322 - Educació per la Igualtat de Gènere | |
22326 - Pràctiques I d'Educació Social | |
22327 - Pràctiques II d'Educació Social | |
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Educació i ciutadania (EIC) | Membre |
Estudis de Gènere | Col·laboradora |