Dra. Lucrecia Rallo Fabra
- 971173349 (3349)
- Despatx 33primer pisBeatriu de Pinós
Currículum
Currículum breu
Lucrecia Rallo Fabra és professora titular d'Estudis Anglesos a la Universitat de les Illes Balears des de l'any 2005. Es llicencià en Filologia Anglesa a la Universitat de Barcelona (UB) el 1993 i el mateix any inicià la seva activitat investigadora com a tècnica superior de recerca al Laboratori de Fonètica 'Eugenio Martínez Celdrán' de la UB. Fou becària FPI del Ministeri d'Educació i Ciència al dept. de Filologia Romànica de la UB entre 1996 i 1999. L'any 2002 finalitzà un màster en Rehabilitació dels Transtorns del LLenguatge i la Parla a la Universitat Politècnica de Catalunya i el 2005 es doctorà en Lingüística a la Universitat de Barcelona amb la qüalificació d'Excel·lent cum laude. Ha desenvolupat la seva carrera acadèmica a diferents universitats de la Xarxa Lluís Vives: UB, UAB, URL.
Actualment és subdirectora del Laboratori Interdisciplinari de Llenguatge i Adquisició de la Parla. És també investigadora de l'IRIE-Institut de Recerca i Innovació Educativa de la UIB. Té reconeguts dos trams de recerca de la CNEAI i compta amb l'avaluació positiva d'Excel·lència de l'activitat investigadora' atorgada per l'Agència de Qualitat de les Illes Balears (AQUIB). Les seves línies de recerca inclouen l'adquisició de la percepció i producció de la parla a la L2, ensenyament-aprenentatge de la pronunciació en entorns multilingües i l'adquisició de la fonologia en dèficit del llenguatge. Ha publicat articles a revistes situades a les primeres posicions de JCR com ara Journal of Phonetics, Phonetica, Clinical Linguistics and Phonetics i en monografies d'editorials de prestigi com Cambridge University Press, Springer i Multilingual Matters en col·laboració amb altres investigadors internacionals de referència. Ha realitzat estades de recerca al Biocommunication Speech Lab (Universitat d'Alabama, campus de Birmingham), dept. de Lingüística de la Universitat d'Oregon i al MARCS Institute for Brain, Behaviour & Development, convidada per Catherine Best. Ha format part de l'equip investigador de cinc projectes de recerca finançats pel Ministeri d'Economia i Competitivitat i l'Agència Espanyola d'Investigació.
Ha disseminat els seus resultats de recerca a més de 40 congressos internacionals: International Congress of Phonetic Sciences, International Symposium of Second Language Speech, New Sounds, Annual Meeting of the Acoustic Society of America International Symposium of Monolingual and Bilingual Speech, EUROSLA, Phonetics & Phonology in Iberia. També ha format part dels comitès científics d'alguns d'aquests congressos. Ha impartit conferències convidades a la Western Sydney University i a Macquaire University. Forma part del comité científic del Journal of Monolingual & Bilingual Speech i ha revisat articles per a les revistes Second Language Research, Journal of the Acoustical Society of America, Lingua, Languages, IRAL-International Journal of Applied Linguistics i System, entre d'altres.
Sel·lecció de Publicacions
Rallo Fabra, L. (2022). Factors affecting pronunciation accuracy in English as a foreign language: the case of Spanish-Catalan intermediate learners. Atlantis 44, 2.
Rallo Fabra, L., Achichaou, M., Tyler, M.D. (2021). Perceptual Assimilation of Tashlhiyt Consonants by Spanish-dominant bilinguals. In B. Blecua, J. Cicres, M. Espejel, & M. J. Machuca (Eds.). Propuestas en fonética experimental: enfoques metodológicos y nuevas tecnologías. Girona: Universitat de Girona.
Rallo Fabra, L., Liu, X., Chen, S. & Wayland, R. (2021). Production of Mandarin tones by L1-Spanish early learners in a classroom setting. In R. Wayland (Ed.), Second Language Speech Learning: Theoretical and Empirical Progress (pp. 273-289). Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-108-84063-7
Navarro Ruiz, Mª I. & Rallo Fabra, L. (2018). The Emergence and development of self-repair: A longitudinal case study of specific language impairment from 3 to 6;10 years. In E. Babatsouli, D. Ingram and N. Müller (eds.), Crosslinguistic encounters in language acquisition: Typical and atypical development (pp. 227-248). Bristol: Multilingual Matters.
Rallo Fabra, L. (2015). Can non-native speakers reduce English vowels in a native-like fashion? Evidence from L1-Spanish L2-English bilinguals. Phonetica, 72, 162-181.
Rallo Fabra, L. & Jacob, K. (2015). Does CLIL enhance oral skills? Fluency and pronunciation errors by Spanish-Catalan learners of English. In M. Juan-Garau and J. Salazar-Noguera (eds.), Content-based Language Learning in Multilingual Educational Environments (pp. 163-178). Cham: Springer. ISBN: 978-3-319-11495-8.
Rallo Fabra, L.& Romero, J. (2012). Catalan Learners perception and production of English vowels. Journal of Phonetics, 40, 491-508.
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 21822 - Applications of English Linguistics and ICT. Grau d'Estudis Anglesos a Mallorca.
- 21811 - Fundamentals of English Phonology. Grau d'Estudis Anglesos a Mallorca.
- 22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 21829 - Treball de Fi de Grau d'Estudis Anglesos. Grau d'Estudis Anglesos a Mallorca.
- 11177 - Fonètica Experimental Aplicada a l'Adquisició de la Parla. Màster Universitari en Llengües i Literatures Modernes.
Direcció de tesis
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
11170 - Tècniques de Recerca en Lingüística | |
11190 - Treball de Fi de Màster |
|
21811 - Fundamentals of English Phonology | |
21822 - Applications of English Linguistics and ICT | |
21829 - Treball de Fi de Grau d'Estudis Anglesos | |
21846 - Pràctiques Externes d'Estudis Anglesos | |
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària | |
22168 - Pràctiques de Menció: Llengua Estrangera (Anglès) |
|
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Grup de recerca en anàlisi lingüística (GRALing) | Col·laboradora |
Grup de Recerca en Lingüística Aplicada (REGAL) | Membre |