Botar al contingut

Dra. Lucrecia Rallo Fabra

Dra. Lucrecia Rallo Fabra
Professora titular d'universitat interina
Filologia Anglesa
  • Despatx 33primer pisBeatriu de Pinós

Currículum

Currículum breu

Lucrecia Rallo Fabra és professora titular d'Estudis Anglesos a la Universitat de les Illes Balears des de l'any 2005. Es llicencià en Filologia Anglesa a la Universitat de Barcelona (UB) el 1993 i el mateix any inicià la seva activitat investigadora com a tècnica superior de recerca al Laboratori de Fonètica 'Eugenio Martínez Celdrán' de la UB. Fou becària FPI del Ministeri d'Educació i Ciència al dept. de Filologia Romànica de la UB entre 1996 i 1999. L'any 2002 finalitzà un màster en Rehabilitació dels Transtorns del LLenguatge i la Parla a la Universitat Politècnica de Catalunya i el 2005 es doctorà en Lingüística a la Universitat de Barcelona amb la qüalificació d'Excel·lent cum laude. Ha desenvolupat la seva carrera acadèmica a diferents universitats de la Xarxa Lluís Vives: UB, UAB, URL.

Actualment és subdirectora del Laboratori Interdisciplinari de Llenguatge i Adquisició de la Parla. És també investigadora de l'IRIE-Institut de Recerca i Innovació Educativa de la UIB. Té reconeguts dos trams de recerca de la CNEAI i compta amb l'avaluació positiva d'Excel·lència de l'activitat investigadora' atorgada per l'Agència de Qualitat de les Illes Balears (AQUIB). Les seves línies de recerca inclouen l'adquisició de la percepció i producció de la parla a la L2, ensenyament-aprenentatge de la pronunciació en entorns multilingües i l'adquisició de la fonologia en dèficit del llenguatge. Ha publicat articles a revistes situades a les primeres posicions de JCR com ara Journal of Phonetics, Phonetica, Clinical Linguistics and Phonetics i en monografies d'editorials de prestigi com Cambridge University Press, Springer i Multilingual Matters en col·laboració amb altres investigadors internacionals de referència. Ha realitzat estades de recerca al Biocommunication Speech Lab (Universitat d'Alabama, campus de Birmingham), dept. de Lingüística de la Universitat d'Oregon i al MARCS Institute for Brain, Behaviour & Development, convidada per Catherine Best. Ha format part de l'equip investigador de cinc projectes de recerca finançats pel Ministeri d'Economia i Competitivitat i l'Agència Espanyola d'Investigació.

Ha disseminat els seus resultats de recerca a més de 40 congressos internacionals: International Congress of Phonetic Sciences, International Symposium of Second Language Speech, New Sounds, Annual Meeting of the Acoustic Society of America International Symposium of Monolingual and Bilingual Speech, EUROSLA, Phonetics & Phonology in Iberia. També ha format part dels comitès científics d'alguns d'aquests congressos. Ha impartit conferències convidades a la Western Sydney University i a Macquaire University. Forma part del comité científic del Journal of Monolingual & Bilingual Speech i ha revisat articles per a les revistes Second Language Research, Journal of the Acoustical Society of America, Lingua, Languages, IRAL-International Journal of Applied Linguistics i System, entre d'altres.

Sel·lecció de Publicacions

Rallo Fabra, L. (2022). Factors affecting pronunciation accuracy in English as a foreign language: the case of Spanish-Catalan intermediate learners. Atlantis 44, 2.

Rallo Fabra, L., Achichaou, M., Tyler, M.D. (2021). Perceptual Assimilation of Tashlhiyt Consonants by Spanish-dominant bilinguals. In B. Blecua, J. Cicres, M. Espejel, & M. J. Machuca (Eds.). Propuestas en fonética experimental: enfoques metodológicos y nuevas tecnologías. Girona: Universitat de Girona.

Rallo Fabra, L., Liu, X., Chen, S. & Wayland, R. (2021). Production of Mandarin tones by L1-Spanish early learners in a classroom setting. In R. Wayland (Ed.), Second Language Speech Learning: Theoretical and Empirical Progress (pp. 273-289). Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-108-84063-7

Navarro Ruiz, Mª I. & Rallo Fabra, L. (2018). The Emergence and development of self-repair: A longitudinal case study of specific language impairment from 3 to 6;10 years. In E. Babatsouli, D. Ingram and N. Müller (eds.), Crosslinguistic encounters in language acquisition: Typical and atypical development (pp. 227-248). Bristol: Multilingual Matters.

Rallo Fabra, L. (2015). Can non-native speakers reduce English vowels in a native-like fashion? Evidence from L1-Spanish L2-English bilinguals. Phonetica, 72, 162-181.

Rallo Fabra, L. & Jacob, K. (2015). Does CLIL enhance oral skills? Fluency and pronunciation errors by Spanish-Catalan learners of English. In M. Juan-Garau and J. Salazar-Noguera (eds.), Content-based Language Learning in Multilingual Educational Environments (pp. 163-178). Cham: Springer. ISBN: 978-3-319-11495-8.

Rallo Fabra, L.& Romero, J. (2012). Catalan Learners perception and production of English vowels. Journal of Phonetics, 40, 491-508.

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoria

Direcció de tesis

Directora de tesis l'any acadèmic 2024-25 als programes de doctorat següents:

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
11170 - Tècniques de Recerca en Lingüística
  • Màster Universitari de Llengües i Literatures Modernes2019-20
  • Màster Universitari en Llengües i Literatures Modernes2020-21, 2021-22
11190 - Treball de Fi de Màster
  • Màster Universitari en Llengües i Literatures Modernes2023-24
21811 - Fundamentals of English Phonology
21822 - Applications of English Linguistics and ICT
21829 - Treball de Fi de Grau d'Estudis Anglesos
21846 - Pràctiques Externes d'Estudis Anglesos
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària
22168 - Pràctiques de Menció: Llengua Estrangera (Anglès)
  • Grau d'Educació Primària2022-23

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Grup de recerca en anàlisi lingüística (GRALing) Col·laboradora
Grup de Recerca en Lingüística Aplicada (REGAL) Membre
Facebook de la UIB Bluesky de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB
Google+ UIB
Escolta