Botar al contingut
Escolta

Dr. Daniel Adrover Roig

Dr. Daniel Adrover Roig
Professor titular d'universitat
Psicologia Evolutiva i de l'Educació

Currículum

Currículum breu

Doctor en Psicologia per la Universitat de les Illes Balears (UIB), en l'àrea de Psicobiologia. He estat consultor a la Universitat Oberta de Catalunya, en la qual he impartit assignatures com Psicologia del llenguatge i Bases Genètiques del Comportament. He realizat diverses estades de recerca predoctorals (Universität Würzburg -Alemanya-; Department of Experimental Psychology, Oxford University -Regne Unit-) i una estada de recerca post-doctoral de 2 anys a la Université de Montréal -Canadà-. Des de l'any 2011 sóc professor Titular al Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació pertanyent a la Facultat d'Educació. He impartit les assignatures de Psicologia del Desenvolupament en l'Edat Escolar i Trastorns del Llenguatge en l'Educació Primària. També he estat Vicedegà de la Facultat d'Educació i des de l'any 2019 sóc el Coordinador de les Proves d'Admissió als Graus d'Educació Infantil i d'Educció primaria. Tenc el privilegi de dirigir Grup d'Investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge de la UIB. Tenc reconeguts dos trams d'investigació (sexennis) i tres trams de docència (quinquennis). He dirigit la meva recerca a estudiar com el bilingüisme influeix sobre la cognició humana, amb un particular interés en infants amb dificultats del llenguatge, adults sans i persones majors sense deteriorament cognitiu. En els darrers anys em dedico també a explorar el fenomen de l'assetjament escolar i la seva relació amb les necessitats educatives, les dificultas del llenguatge i la comunicació. He dirigit diveses tesis doctorals sobre aquestes temàtiques i exercit com a investigaodr principal de dos projectes finançats pel Ministeri de Ciència i Innovació consecutius. Gràcies a un continuu treball d'equip he pogut publicar al voltant de 25 articles indexats a la base de dades Journal of Citation Reports (JCR) i més de 30 llibres i capítols de llibre. També he participat en més de 100 congressos nacionals i internacionals. El nostre grup de recerca va obtener el premi 'Jordi Perelló' en investigació del Col·legi de Logopedes de Catalunya i el mes de gener de 2022 la Fundació 'La Caixa' ens va concedir un projecte Flash Call in Social Sciences, amb el qual estem ampliant la recerca existent sobre el ciberassetjament.

Càrrecs acadèmics

 

2019-2022

Coordinador de les proves d'admissió de la UIB (nomenat pel Consell de Direcció)

2017-actualitat

Vicedegà de la Facultat d'Educació de la UIB

Secretari de la Comissió de Reconeixement i Transferència de Crèdits (CRITC) del GEP.

2015-actualitat

Membre del consell de l'Institut de Recerca i Innovació en Recerca Educativa (IRIE). Representant de l'àrea de Psicologia de l'Educació.

2014-actualitat

Membre de la Comissió I+D del department de PAPE

 

Membre del Comitè d'Ètica de la Recerca de la Universitat de les Illes Balears

2012-actualitat

Investigador Principal del grup de recerca en Desenvolupament, Educació i Llenguatge (I+DEL) de la UIB

2010-2011

Vice-representant d'estudiants postdoctorals al Centre de Recherche de l'Institut Universitaire de Gériatrie de Montréal (Canada). 2010-2011.

2006-2008

Representant professors aasociats i becaris predoctorals del Departament de Psicologia de la UIB.

Formació acadèmica

Any 2004

Llicenciat en Psicologia per la Universitat de les Illes Balears

Any 2005

Postgrau Curs d'Aptitud Pedagògica (CAP) expedit per l'Institut de les Ciències de l'Educació (ICE)

Any 2007

Postgrau en Tècniques Docents d'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES) per la Universitat de les Illes Balears

 

Diploma d'Estudis Avançats (DEA) per la Universitat de les Illes Balears

Any 2009

Doctor en Psicologia per la Universitat de les Illes Balears.

Any 2009-2011

Estudis de postoctorat a l'Institut Universitaire de Gériatrie de Montréal (Canadà)

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb el professor per a fer una tutoria

Direcció de tesis

Director de tesis l'any acadèmic 2023-24 als programes de doctorat següents:

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
10691 - L'Alumnat de Secundària: Aprenentatge i Desenvolupament de la Personalitat
11885 - Neurodesenvolupament i Educació
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23
11904 - Pràctiques Externes
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23
11905 - Treball Final de Màster
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23
22107 - Psicologia del Desenvolupament en l'Edat Escolar
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària
22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge (I+DEL) Investigador principal

Publicacions

Publicacions en llibres

  • Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L. López-Penadés, R, Sánchez-Azanza & Adrover-Roig, D. (2019). Atypical language development in Romance Languages, 1-23. Johns Benjamins Publishing Company: Amsterdam/Philadelpia
  • Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., Pérez Castelló, J.A. & López-Penadés, R. & Adrover-Roig, D. (in press). Code-switching in bilingual Spanish-Catalan children with Specific Language Impairment. Series: Studies in bilingualism. John Benjamins Publishing company.
  • Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L. & Adrover-Roig, D. (2018). La adquisición de la fonología (Capítulo 3). pp 57-93. Pearson. ISBN : 978-1-78726-537-0.
  • Sánchez-Azanza, López-Penadés & Adrover-Roig, D. (2018). Trastornos del neurodesarrollo asociados a un déficit en las funciones ejecutivas En: Dificultades del lenguaje en los trastornos del desarrollo (Eds : Eva Aguilar Mediavilla & Ignasi Aparici). Editorial UOC.
  • Dash, T., Ghazi-Saidi, L., Berroir, P., Adrover-Roig, D. & Ansaldo, A.I. (2017). Bilingualism pays off at aging: More economic Functional Networks in the Bilingual Brain. Official Languages and Bilingualism Institute (OLBI). OLBI Working Papers: Proceedings of the 2016 CCERBAL Conference, 8, 117-130 (Ed. Nikolay Slavkov).
  • Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., Pérez Castelló, J.A. & Adrover-Roig, D. (2016). ¿Pueden las habilidades de comunicación referencial en la infancia predecir las relaciones interpersonales en la preadolescencia? Evidencia en niños con y sin trastorno específico del lenguaje Temas de lingüística clínica, 112-119. (Ed. Faustino Diéguez-Vide). ISBN : 978-84-15212-81-2. Actas del IV Congreso Internacional de Lingüística Clínica.
  • Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L. López-Penadés, R. & Adrover-Roig, D. En : Schwartz, R. G. & Auza Benavides, A. (2016). Language development and disorders in Spanish speaking children. Language development in bilingual Spanish-Catalan children with and without Specific Language Impairment: a longitudinal perspective (pp. 37-62). Series: Literacy Studies : Perspectives from Cognitive Neurosciences, Linguistics, Psychology and Education. Springer : USA.
  • Informe tècnic: La qualitat de vida de les persones majors a Mallorca. Institut Mallorquí d’Afers Socials (Observatori de les Persones Majors de Mallorca). (2015). Document realitat per: Josep Antoni Pérez-Castelló, Eva Aguilar-Mediavilla, Daniel Adrover-Roig, Lucía Buil-Legaz i Raül López-Penadés.
  • La formació inicial del professorat d’Educació infantil i Primària a les Illes Balears. (2015). Estat de la qüestió i propostes de millora. Número 3. Març de 2015. Realitzat per Daniel Adrover, Pere Alzina, Eva Aguilar, Ramon Bassa, Jaume Binimelis, Rubén Comas, Begoña de la Iglesia, Maria Ferrer, Dolors Forteza, Mercè Morey, Joan Jordi Muntaner, Carme Piña, Maribel Pomar, Maria Antonia Riera, Rosa Rosselló, Jesús Salinas, Francisca Salvà, Inmaculada Sureda, Gemma Tur, Santos Urbina, Jordi Vallespir, Sebastià Verger (coordinador: Jaume Sureda).
  • Aguilar, E., Buil, L. & Adrover-Roig, D. (2015). Dificultats de parla i realització del perfil fonològic (pp. 39-66). En: El llenguatge oral i escrit a l’escola: bones pràctiques. (Ed: Ramon Bassa i Martí). Barcelona: Ed. UOC. ISBN 978-84-9064-740-5
  • Aguilar, E., Buil, L. i Adrover-Roig, D. (2015). El llenguatge oral: desenvolupament. (pp. 81-105). En: Els llenguatges de l’infant: del cos i la parla a l’escriptura. (Ed: Ramon Bassa i Martí). Barcelona: Ed. UOC. ISBN 978-84-9064-738-7
  • Adrover-Roig, D., Buil, L. i Aguilar, E. (2015). El que les neurociències aporten a la didàctica de la llengua (pp. 49-80). En: Els llenguatges de l’infant: del cos i la parla a l’escriptura. (Ed: Ramon Bassa i Martí). Barcelona: Ed.UOC. ISBN 978-84-9064-738-7
  • Ríos-Lago, M., Adrover-Roig, D., de Noreña Martínez, D., Rodríguez-Sánchez, JM. (2014).  La atención. En: Neurociencia cognitiva (ed. Paloma Enríquez de Valenzuela): 1-25. Editorial Sanz y Torres. 2013. ISBN: 0000000006992.
  • Miranda, R., Adrover-Roig, D., Sánchez Cubillo y Muñoz, E. (2013). Capítulo 17. Mecanismos sinápticos y moleculares del aprendizaje y la memoria. Pp 439-460. En: Neurociencia Cognitiva (ed : Diego Redolar Ripoll). 2013. Editorial Médica Panamericana. ISBN: 978-84-9835-408-9.
  • Adrover-Roig, D., Muñoz, E, Sánchez Cubillo, y Miranda R. (2013). Capítulo 16. Neurobiología de los sistemas de aprendizaje y memoria. pp 411-438. En : Neurociencia Cognitiva (ed : Diego Redolar Ripoll). 2013. Editorial Médica Panamericana. ISBN: 978-84-9835-408-9.
  • Sobre el model lingüístic escolar de les Illes Balears. (2013). Publicació del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació. Número 2.  Abril de 2013. Realitzat per Daniel Adrover, Eva Aguilar, Antoni Bauzà, Miquel Oliver Trobat, Josep Pérez, Jaume Sureda i Jordi Vallespir (coord : Ramon Bassa). Dept. Legal: PM 600-2012.
  • Sobre la ràtio alumnes per aula. (2013). Publicació del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació. Número 1. (coord: Dolors Forteza i Jaume Sureda).  Setembre de 2012. Realitzat per Maria Teresa Adame, Daniel Adrover-Roig, Antoni Bauzà, Antonio Casero, Rubén Comas, Jaume Femenias, Dolors Forteza, Concepció Gotzens, Jaume March, Jaume Mascaró, Miquel Perelló, Mercè Morey, Bartomeu Quetgles, Maria Antònia Riera, Eduardo Rigo, Rosa Isabel Rodríguez, Maria Rosa Rosselló, Jesús Salinas, Francesca Salvà, Miquela Sastre, Jaume Sureda, Agustí Vergés i Santos Urbina. Dept. Legal : PM 600-2012.
  • Muñoz Marrón, E., Adrover-Roig, D., Sánchez Cubillo, I. y Miranda R. (2012). Capítulo II : Bases neuroanatómicas del aprendizaje y la memoria. En: Fundamentos del aprendizaje y del lenguaje (ed. Elena Muñoz Marrón y José Antonio Periáñez Morales): pp: 63-94 Dipòsit legal: B-22.739-2012. Editorial UOC.
  • Sánchez-Cubillo, I., Tirapu Ustárroz, J. y Adrover-Roig, D. (2012). Neuropsicología de la cognición social y la autoconciencia. (ref.1052014). En Neuropsicología del cortex prefrontal y funciones ejecutivas: (eds. J. Tirapu Ustárroz, M. Ríos-Lago, A. García Molina y A. Ardila): 353-390. 2012. Viguera Editores. ISBN : 978-84-92931-13-2.
  • Adrover-Roig, D., Marcotte, K., Scherer, LC., & Ansaldo, AI. (2012). Bilingual  aphasia: neural plasticity and considerations for recovery. En : Aspects in Multilingual Aphasia. (Ed : Martin Gittermann, Mira Goral and Lorraine K. Obler). Section I : Broad considerations; pp: 16-35. 2012. ISBN: 978-1-84769-754-7. Ed : Multilingual Matters.
  • Ríos-Lago, M., Adrover-Roig, D., & Rodríguez Sánchez, JM. (2011). La atención. En: Neurociencia Cognitiva: una introducción (ed : Paloma Enríquez) Editorial UNED. 2011. Código UNED 0147531MT01B01.Dep legal : M7872-2011
  • Adrover-Roig, D. i Barceló, F. (2009). Envelliment i flexibilitat cognitiva : un abordatge neuropsicològic. II Anuari d’Envelliment de les Illes Balears 2009. Palma de Mallorca: Càtedra d´Atenció a la Dependència i Promoció de l´Autonomia Personal pp 175-213. ISBN. 84-8384-117-7
  • Adrover-Roig, D. (2009). Análisis neurocognitivo de la dinámica de las redes de memoria en el envejecimiento. HTTP://WWW.TDX.CAT/TDX-0715109-091855. ISBN. 978-84-692-5123-2
  • Adrover-Roig, D (2009). Electrofisiología del cambio de tarea en el envejecimiento normal. ISBN 978-3-639-18914-8. Editorial VBM Verlag.

Publicacions en revistes

  • Aguilar-Mediavilla, E., Kearney, R. O., Adrover-Roig, D., Simon-Cereijido, G., & Buil-Legaz, L. (2022). Editorial: Socio-Emotional and Educational Variables in Developmental Language Disorder (DLD). Frontiers in Psychology, 13(March), 1-3. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.882397 
  • Aguilar-Mediavilla, E., Pérez-Pereira, M., Serrat-Sellabona, E., & Adrover-Roig, D. (2022) Introduction to Language Development in Children: Description to Detect and Prevent Language Difficulties. Children 2022, 9, 412. https://doi.org/10.3390/children9030412
  • Esteller-Cano, À., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2022). Retrospective bullying trajectories in adults with self-reported oral language difficulties. International Journal of Language and Communication Disorders, 57, 578-592. https://doi.org/10.1111/1460-6984.1270
  • Sureda-García, I, Sánchez-Azanza, V, Valera-Pozo, M, Adrover-Roig, D* & Aguilar-Mediavilla E. (2021). Associations between self, peer and teacher reports of social skills and victimization in school in children with language disorders. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.718110
  • Mas-Herrero, E., Adrover-Roig, D., Ruz, M., & de Diego-Balaguer R. (2021). Do bilinguals outperform monolinguals in switching tasks? Contrary evidence for linguistic and non-linguistic switching tasks. Neurobiology of Language, 2(3), 1-37. https://doi.org/10.1162/nol_a_00059
  • Valera-Pozo, M., Flexas, A., Servera, M., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2021). Long-Term Profiles of Bullying Victims and Aggressors: A Retrospective Study. Frontiers in  Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.631276
  • Esteller-Cano, À., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., López-Penadés, R., Sánchez-Azanza, V., Sureda-García, I., Valera-Pozo, M., Flexas, A., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2021). California Bullying Victimization Scale-Retrospective ( CBVS-R ): Validation of the Spanish Adaptation. Psicothema, 33(2), 279–286. https://doi.org/10.7334/psicothema2020.407 
  • Acebedo, L., Buil-legaz, L., Adrover-Roig, D., & Aguilar-Mediavilla, E. (2020). Impact of the use of media devices within the family context on the language of preteens. Children, 7(12), 1-15. https://doi.org/10.3390/children7120281 
  • Valera-Pozo, M., Adrover-Roig, D., Pérez Castelló, JA, Sánchez-Azanza, V, & Aguilar-Mediavilla, E. (2020) Socioemotional adjustment of adolescents with and without developmental language disorder (DLD) is related to family involvement Environmental Research and Public Health, 17, 1949; doi:10.3390/ijerph17061949
  • López Penadés, R, Sánzhez-Azanza, V, Buil-Legaz L, & Aguilar-Mediavilla. Adrover-Roig, D. (2020). Associations between natural language switching and executive control in early bilinguals. Bilingualism: Language & Cognition, 1–12. https://doi.org/10.1017/S1366728920000012
  • Sánchez-Azanza-V, Adrover-Roig, D., Aguilar-Mediavilla, E. & López-Penadés, R (2020). Latent variable analysis on the interplay between language switching and executive control. International Journal of Bilingualism, 1-19; DOI:10.1177/1367006920902525.
  • Sánchez-Azanza, V, López-Penadés, V. & Adrover-Roig, D (2019). More similitudes than diffrences between bilinguals and monolinguals on speeded and demand-varying tasks (Language, Cognition & Neuroscience FI = 2.44; Q1, en prensa). DOI: 10.1080/23273798.2019.1706752.
  • Aguilar-Mediavilla; E., Buil-Legaz; L., López-Penadés; R., Sánchez-Azanza; V., Adrover-Roig, D. (2019). Academic outcomes in bilingual children with developmental language disorder: a longitudinal study. 917672 - Frontiers In Psychology. (Suiza): 2019. ISSN 1664-1078. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00531
  • Pinel, V., Aguiló Rendón, L;., Adrover-Roig, D. (2018). Los robots sociales como promotores de la comunicación en los Trastornos del Espectro Autista (TEA). Letras de Hoje, 53 - 1, pp. 37 - 49.
  • Sánchez-Azanza, V. A., López-Penadés, R., Buil-Legaz, L., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2017). Is bilingualism losing its advantage? A bibliometric approach. PLoS ONE, 12(4), 1?13. https://doi.org/https://doi.org/10.1371/journal. pone.0176151
  • Galparsoro-Izagirre, N., Sánchez-Cubillo, i., Migueles; Adrover-Roig, D. (2017). Evaluación neuropsicológica de la pragmática de la comunicación en un paciente con daño cerebral adquirido.  Revista Mexicana de Neurociencia. 18 - 5, pp. 88 - 95. Academia Mexicana de Neurología, 2017. http://revmexneuroci.com/wp-content/uploads/2017/09/RevMexNeuroci_2017_18(5)-88-95-(RC).pdf
  • Buil-Legaz, L., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2016). Longitudinal trajectories of the representation and access to phonological information in bilingual children with specific language impairment. International Journal of Speech-Language Pathology, 18(5), 473-482. https://doi.org/10.3109/17549507.2015.1126638
  • Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., Adrover-Roig, D., & Aguilar-Mediavilla, E. (2016). Referential communication effectiveness in Spanish-Catalan children with and without Specific Language Impairment (SLI). Anuario de Psicología. The UB Journal of Psychology, 46(1), 31-40. https://doi.org/10.1016/j.anpsic.2016.06.004
  • Ansaldo, AI., Ghazi Saidi, L., Adrover-Roig, D. (2015). Interference Control in Elderly Bilinguals:appearances can be misleading. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology. 37 - 5, pp. 455 - 470. https://doi.org/10.108/13803395.2014.990359
  • Aguilar Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J.A., Rigo-Carratalá, E., Adrover-Roig, D. (2014). Early preschool processing abilities predict subsequent reading outcomes in Spanish-Catalan children with Specific Language Impairment (SLI). 911795 - Journal of Communication Disorders, 50, pp. 19 - 35. https://doi.org/10.1016/j.jcomdis.2014.03.003
  • Lubrini G., Periañez JA., Rios-Lago M., Viejo-Sobera R., Ayesa-Arriola R., Sanchez-Cubillo I., Crespo-Facorro, B., Álvarez-Linera J., Adrover-Roig D; Rodriguez-Sanchez JM. (2014). Clinical Spanish norms of the Stroop test for traumatic brain injury and schizophrenia. Spanish Journal of Psychology, 17 - E96, pp. 1- 10. https://doi.org/10.1017/sjp.2014.90
  • Adrover-Roig, D., Sesé, A., Barceló, F., Palmer, A. (2012). A latent variable approach to executive control in healthyageing. Brain and Cognition, 78 - 3, pp. 284 - 299. https://doi.org/10.1016/j.bandc.2012.01.005
  • Grases, G., Sánchez-Curto, C., Rigo, E., Adrover-Roig, D. (2012). Relación entre el humor positivo y la ansiedad rasgo y estado. Ansiedad y Estrés, 18 - 1, pp. 79 - 90.
  • Marcotte, K., Adrover-Roig, D., Damien, B., de Préaumont, M., Généreux, S., Hubert, M.,  Ansaldo, A.I. (2012). Therapy-induced neuroplasticity in chronic aphasia. Neuropsychologia, 50 - 8, pp. 1776 - 1786. https://doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2012.04.001
  • Adrover-Roig, D., Galparsoro-Izagirre, N., Marcotte, K., Ferré, P., Wilson, M.A., Ansaldo, AI. (2011). Impaired L1 and executive control after left basal ganglia damage in a bilingual Basque-Spanish person with aphasia. Clinical Linguistics & Phonetics, 25 - 7, pp. 480 - 498. https://doi.org/10.3109/02699206.2011.563338
  • Calafat, A., Mantecón, A., Juan, M., Adrover-Roig, D., Blay, N., Rosal, F. (2011). Violent behaviour, drunkenness, drug use, and social capital in nightlife contexts. Psychosocial Intervention, 1 - 20, pp. 45 - 51. https://doi.org/10.5093/in2011v20n1a5
  • Adrover-Roig, D., Ansaldo, AI. (2009). El bilingüismo como factor de protección en el envejecimiento cognitivo. Revista de la Sociedad Latinoamericana de Neuropsicología. 1 - 1, pp. 1 - 15.
  • Massicotte, PL., Adrover-Roig, D., Ansaldo, AI., Caza, N. (2011). Source memory in older monolinguals and bilinguals. Procedia Social and Behavioral Sciences, 23, pp. 33 - 34.
  • Raboyeau, G., Marcotte, K., Adrover-Roig, D., Ansaldo, AI. (2010). Brain activation and lexical learning: the impact of learning phase and word type. Neuroimage, 49 - 3, pp. 2850 - 2861.https://doi.org/10.1016/j.neuroimage.2009.10.
  • Adrover-Roig, D., Barceló, F. (2010). Individual differences in aging and cognitive control modulate the neural indexes of context updating and maintenance during task switching. Cortex, 46 - 4, pp. 434 - 450. https://doi.org/10.1016/j.cortex.2009.09.012
  • Sánchez-Cubillo,I., Periáñez, JA., Adrover-Roig, D., Rodríguez-Sanchez,JM., Ríos-Lago, M., Tirapu, J., Barceló, F. (2009). Construct validity of the Trail Making Test: role of task switching, working memory, inhibition/interference control, and visuomotor abilities. Journal of the International Neuropsychological Society, 15, pp. 438 - 450. https://doi.org/10.1017/S1355617709090626
  • Calafat, A., Adrover-Roig, D., Blay, N., Juan Jerez, M; Bellis, MA., Hughes, K., Mendes, F., Kokkevi, A. (2009). Which young people do accept a lift from a drunk or drugged driver?. Accident Analysis and Prevention, 41, pp. 703 - 709. https://doi.org/10.1016/j.aap.2009.03.009
  • Calafat A., Juan M., Adrover-Roig, D., Blay N., Bellis M., Hughes K. (2009). Traffic risk behaviors at nightlife: drinking, taking drugs, driving and use of public transport in young people. Traffic Injury Prevention, 10 - 2, pp. 162 - 169. https://doi.org/10.1080/15389580802597054
  • Calafat, A., Adrover-Roig, D., Juan Jerez, M., Blay, N. (2008). Relación del consumo de alcohol y drogas de los jóvenes españoles con la siniestralidad vial durante la vida recreativa nocturna en tres comunicades autónomas en 2007. Revista Española de Salud Pública, 82, pp. 323 - 331. https://doi.org/10.1590/S1135-57272008000300008
  • Perianez, J.A., Rios-Lago, M., Rodríguez-Sánchez, J.M., Adrover-Roig, D., Sanchez-Cubillo, I., Crespo-Facorro, B., Quemada, J.I., Barcelo, F. (2007). Trail Making Test in traumatic brain injury, schizophrenia, and normal ageing: Sample comparisons and normative data. Archives of Clinical Neuropsychology, 22, pp. 433 - 447. https://doi.org/10.1016/j.acn.2007.01.022
  • Adrover-Roig, D., Moreno Gradaille, B. (2007). El aprendizaje visuoespacial y la memoria semántica: dos indicadores tempranos del deterioro cognitivo asociado al envejecimiento. MAPFRE Medicina,18, pp. 9 - 16.

 

Facebook de la UIB Twitter de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB Telegram de la UIB
Google+ UIB