Dra. Olaya Álvarez García
- 971173251 (3251)
- Despatx A-112primer pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
Olaya Álvarez-García és Llicenciada en Ciències Ambientals (2007) per la Universidad Autónoma de Madrid i Dra. Europea en Educació Ambiental per la Universitat de les Illes Balears (2016). Ha realitzat estàncies d'investigació a diversos centres internacionals, entre els que destaquen: Instituto de Investigaciones en Educación (Universidad Vercaruzana, México) i Panteion University of Social and Political Sciences (Grècia).
Línies de recerca
Educació Ambiental, Formació del professorat, Qualitat.
Selecció de darrers projectes de recerca competitius en què ha participat / participa
'Aprendizaje escolar al aire libre para el desarrollo sostenible en entornos no formales: Evaluación para el cambio transformador (LearnOUT-Evalua)'. 2022-2025. Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats (PID2021-125435OA-I100).
'La práctica docente y la prevención del abandono temprano de la formación profesional: aproximación empírica y propuesta de intervención (PDYPAFP)'. 2020-2023. Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats (PID2019-108342RB-100).
'Educación para el Cambio Climático en Educación Secundaria: investigación aplicada sobre representaciones y estrategias pedagógicas en la transición ecológica. - RETOS 2018 (Resclima)'. 2018-2022. Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats (RTI2018-094074-B-I00).
Selecció de darrers projectes d'innovació docent en què ha participat / participa
'La qualitat als programes d'Educació ambiental per a la sostenibilitat: una eina d'avaluació als estudis de grau'. 2021-2022. Projectes d'Innovació i Millora de la Qualitat Docent en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de la UIB.
'La sosteniblitat ambiental en la formació inicial de mestres'. 2017-2018. Projectes d'Innovació i Millora de la Qualitat Docent en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible de la UIB.
'La Millora de la Formació Docent Inicial dels Mestres. La visió del Professorat dels Graus d'Infantil i Primària de la UIB'. 2015-2016. Projectes d'Innovació i Millora de la Qualitat Docent de la UIB.
Publicacions
Álvarez-García, O.; Sureda-Negre, J. (2023). The Spanish population's interest in climate change based on Internet searches. Humanities & Social Sciences Communications, 10 (231), 1-9
Álvarez-García, O. & Sureda-Negre, J. (2023). Greenwashing and education: An evidence-based approach. Journal Of Environmental Education, 54(4), 265-277
Álvarez-García, O., Quintana-Murci, E., Forteza-Forteza, D., Touza, C. (2022). Toward a Faculty Aligned with the Sustainable Development Goals: Sustainability, Equality and Equity Action Plan (University of the Balearic Islands). In Leal Filho, W., Portela de Vasconcelos, C.R. (Eds), Handbook of Best Practices in Sustainable Development at University Level. World Sustainability Series. Springer, Cham.
Álvarez-García, O. (2021). Discovering Environmental Literacy: PhD Reflections About My Own Training Process. In Xypaki, M., Sinakou, E., Mejía-Cáceres, M.A., Schwambach, A. (Eds), Storied Doctorates. Transdisciplinary Perspectives in Educational Research, vol 1. Springer, Cham
Álvarez-García, O.; García-Escudero, L.Á.; Salvà-Mut, F.; Calvo-Sastre, A (2019). Variables Influencing Pre-Service Teacher Training in Education for Sustainable Development: A Case Study of Two Spanish Universities. Sustainability, 11 (16), 4412.
Alvarez-Garcia, O.; Sureda-Negre, J.; & Comas-Forgas, R. (2018). Evaluación de las competencias ambientales del profesorado de Primaria en formación inicial: estudio de caso. Enseñanza de las Ciencias. Revista de Investigación y Enseñanzas Didácticas, 36 (1), 117-141.
Álvarez-García, O., Sureda-Negre, J., & Comas-Forgas, R. (2018). Assessing Environmental Competencies of primary education pre-service teachers in Spain: a comparative study between two universities. International Journal of Sustainability in Higher Education, 19(1), 15-31.
Álvarez-García, O., Sureda-Negre, J., & Comas-Forgas, R. (2018). Diseño y validación de un cuestionario para evaluar la alfabetización ambiental del profesorado de primaria en formación inicia. Revista de Currículum y Formación del Profesorado, 22 (2), 309-328.
Álvarez-García, O., Sureda-Negre, J., & Comas-Forgas, R. (2015). Environmental Education in Pre-Service Teacher Training: A Literature Review of Existing Evidence. Journal of Teacher Education for Sustainability, 17(1), 72-85.
Experiència professional
Entre la seva experiència professional destaca el seu treball com a educadora ambiental a l'Ajuntament de Madrid i l'Ajuntament de Palma; i com a tècnica ambiental de l'Oficina d'Universitat Saludable i Sostenible de la UIB.
Més informació
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 22215 - Pedagogia Ambiental. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 22215 - Pedagogia Ambiental. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 22311 - Programes d'Educació Ambiental. Grau d'Educació Social en línia.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social en línia.
- 22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 10693 - Processos i Contextos Educatius. Màster Universitari en Formació del Professorat.
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10693 - Processos i Contextos Educatius | |
22215 - Pedagogia Ambiental | |
22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia | |
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia | |
22311 - Programes d'Educació Ambiental | |
22326 - Pràctiques I d'Educació Social | |
22327 - Pràctiques II d'Educació Social | |
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Educació i ciutadania (EIC) | Membre |