Dra. Francisca Salvá Mut
- 971172044 (2044)
- Despatx A-108primer pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
Francesca Salvà Mut és Doctora en Ciències de l'Educació i Catedràtica d'universitat en el Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació de la UIB. És membre del grup de recerca Educació i Ciutadania (GEIC) i Directora del Laboratori de Recerca i Innovació en Formació Professional (LRIFP) de la UIB.
Ha estat investigadora visitant en centres internacionals: Université du Québec à Montreal (Canadá), Centre for the Study of Education and Work, Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto (Canadà), Institut Fédéral des Hautes Études en Formation Professionnelle (Suïssa).
Té tres sexennis de recerca i cinc quinquennis de docència.
Gestió acadèmica: Degana Facultat d'Educació (2000-03); Vicerectora Relacions Exteriors (2003-07) i Subdirectora Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació (2007-09).
Línies d'investigació: Abandonament primerenc de l'educació i la formació, Formació Professional, Itineraris formatius i laborals, Joves amb baix nivell educatiu, Gènere, treball i formació, Coeducació.
Projectes d'investigació finançada: Actualment és co IP del projecte 'La práctica docente y la prevención del abandono temprano de la formación profesional: aproximación empírica y propuesta de intervención' (Ref. PID2019-108342RB-I00) (2020-2023), Programa Nacional de I+D+i de 2019. També és co IP del projecte Co-created Education through Social Inclusion (COSI.ed) (2021-2023), Programa ERASMUS+.
Publicacions seleccionades (darrers tres anys)
Aguilar-Mediavilla, E., Salvà-Mut, F., Imbernon, F. & Oliver-Trobat, M. (2021). Influence of qualifications in initial training on the professional development and motivation of primary teachers in the Balearic Islands. European Journal of Teacher Education. Published online. DOI: 10.1080/02619768.2021.1912005.
Quintana-Murci, E., Tugores-Ques, M. & Salvà-Mut, F. (2021). Poor educational attainment, training opportunities, and transitions to adulthood: the case of young Spanish women. In M.A. Vogel & L. Arnell (Eds.), Living like a girl. Agency, social vulnerability and welfare measures in a European context (pp. 101-122). Berghahn Books.
Cerdà-Navarro, A.; Salvà-Mut, F.; Comas-Forgas, R. & Morey-López, M. (2020). Natives and immigrants enrolled in Spanish intermediate Vocational Education and Training: a comparative study. Research in Post-compulsory Education, 25(3), 295-317.
Cerdà-Navarro, A., Sureda-García, I. & Salvà-Mut, F. (2020). Intención de abandono y abandono durante el primer curso de Formación Profesional de Grado Medio: un análisis tomando como referencia el concepto de implicación del estudiante. Estudios sobre Educación, 39, 33-57.
Olmos Rueda, P., Mas Torrelló, O. & Salvà-Mut, F. (2020). Perfiles de desconexión educativa: una aproximación multidimensional en la Formación Profesional Básica. Revista de Educación, 389, 69-94.
Salvà-Mut, F., Ruiz-Pérez, F., Psifidou, I. & Oliver-Trobat, M.F. (2020). Formación profesional de grado medio y abandono temprano de la educación y la formación en España: una aproximación territorial. Bordón, 72(4), 95-116.
Thomàs-Vanrell, C., Cerdà-Navarro, A. & Salvà-Mut, F. (2020). Les Baléares: quand le soutien relationnel favorise la poursuite des études en formation professionnelle de base. Formation-Emploi, 150, 1-22.
Cerdà-Navarro, A., Salvà-Mut, F. & Comas-Forgas, R. (2019). A typology of students in intermediate vocational education and training programmes based on of dropping out. European Journal of Education, 54(4), 635-650.
Quintana-Murci, E., Salvà-Mut, F. & Tugores-Ques, M. (2019). Making Spanish young women's transition to adulthood visible: a biographical analysis in times of crisis. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 329-342.
Salvà-Mut, F., Cerdà-Navarro, A. & Sureda-Negre, J. (2019). The promotion of student engagement factors, sociodemographic characteristics and intentions educational success in intermediate level VET: The case of the Balearic Islands. In F. Marhuenda (Ed.), The School-Based Vocational Education and Training System in Spain: Achievements and Controversies (pp. 167-186). Springer.
Salvà, F., Pinya, C., Alvarez, N. & Calvo, A. (2019). Dropout prevention in Secondary VET from different learning spaces. A social discussion experience. IRJVET. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 6(2), 153-173.
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 22322 - Educació per la Igualtat de Gènere. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22322 - Educació per la Igualtat de Gènere. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 10687 - Gènere, Treball i Formació. Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica.
- 10687 - Gènere, Treball i Formació. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
- 10687 - Gènere, Treball i Formació. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
- 12010 - Gènere, Treball i Formació. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11891 - Prevenir l'Abandonament Primerenc de l'Educació i la Formació i Facilitar el Retorn als Estudis a través de la Formació . Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11026 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica.
- 11033 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
- 11033 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
Assignatures on va impartir docència. Any acadèmic 2023-24
- 22322 - Educació per la Igualtat de Gènere. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22322 - Educació per la Igualtat de Gènere. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia. Grau de Pedagogia (Pla 2016) a Mallorca.
- 10687 - Gènere, Treball i Formació. Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica.
- 10687 - Gènere, Treball i Formació. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
- 12010 - Gènere, Treball i Formació. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11891 - Prevenir l'Abandonament Primerenc de l'Educació i la Formació i Facilitar el Retorn als Estudis a través de la Formació . Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11026 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Gestió de Recursos Humans. Intervenció Psicològica i Pedagògica.
- 11033 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere.
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10687 - Gènere, Treball i Formació |
|
11026 - Treball de Fi de Màster | |
11033 - Treball de Fi de Màster | |
11891 - Prevenir l'Abandonament Primerenc de l'Educació i la Formació i Facilitar el Retorn als Estudis a través de la Formació |
|
11904 - Pràctiques Externes |
|
11905 - Treball Final de Màster |
|
12010 - Gènere, Treball i Formació |
|
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia | |
22314 - Formació i Inserció Sociolaboral |
|
22322 - Educació per la Igualtat de Gènere | |
22327 - Pràctiques II d'Educació Social | |
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Educació i ciutadania (EIC) | Investigadora principal |
Estudis de Gènere | Col·laboradora |