Dra. Eva María Aguilar Mediavilla
- Despatx A-217segon pisGuillem Cifre de Colonya
- Aula C-210segon pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
Doctora en psicologia i Logopeda per la Universitat de Barcelona. Ha estat docent, investigadora i vistant en diverses universitats (UB, UNED, UOC, i University City of London) i des de l'any 2001 és professora de la Universitat de les Illes Balears, actualment com a catedràtica d'universitat. Ostenta actualment els càrrecs directora de l'Institut de Recerca i Innovació educativa, coordinadora del Doctorat d'Educació d'aquesta universitat i Directora del Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa, a més de presidenta de l'Associació Internacional per a l'Estudi de l'Adquisició del Llenguatge (AEAL). A més té una llarga trajectòria de gestió universitària que inclou la secretaria de Facultat d'Educació, i la sots-direcció del departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, a més de directora de diversos estudis propis de la UIB.
És directora del Laboratori d'investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge i investigadora principal del grup de recerca I+DEL de l'Institut de Recerca Educativa (IRIE-UIB-GOIB). Té reconeguts tres trams d'investigació (sexennis) i quatre trams de docència (quinquennis). Les seves recerques s'han enfocat a l'adquisició del llenguatge, les dificultats del llenguatge, el bilingüisme i la fonologia. És autora de 48 articles, 33 d'ells indexats a JCR, a més de ser autora de 24 llibres i capítols de llibre incloent diverses proves d'avaluació i ha participat en 131 congressos nacionals i internacionals, 20 d'ells com a ponent. A més, ha obtingut dos premis nacionals 'Jordi Perelló' en investigació en Logopèdia del Col·legi de Logopedes de Catalunya.
Finalment, és editora associada de la Revista de Logopedia, Foniatría y Audiologia, i de Frontiers in Psycholgy i té àmplia experiència com avaluadora de projectes nacionals (Agencia estatal de investigación i diverses agències autonòmiques i universitàries) i internacionals (Unió Europea, Conacyt Mèxic, Universidad Nacional de Colombia, o Health Research Board d'Irlanda), així com de revisió de més de 72 trebals de revistes científiques indexades a JCR (SCIE i SSCI) i SJR com Language, Speech, and Hearing Services in Schools, Journal of Speech, Language, and Hearing Research, Journal of Communication Disorders o International Journal of Language & Communication Disorders.
Més informació
Càrrecs acadèmics
Formació acadèmica
1996 | Llicenciada en Psicologia per la Universitat de Barcelona |
2003 | Màster en Pertorbacions del Llenguatge i l’Audició per la Universitat de Barcelona que habilita per a la professió de Logopèdia |
2003 | Doctora en Psicologia per la Universitat de Barcelona |
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 22119 - Intervenció Psicoeducativa en les Dificultats del Llenguatge en el Context Escolar. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 21355 - Trastorns en el Desenvolupament del Llenguatge i de la Parla. Grau de Psicologia (pla 2020) a Mallorca.
- 22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 21332 - Treball de Fi de Grau de Psicologia. Grau de Psicologia (pla 2020) a Mallorca.
- 11882 - Atenció Educativa a les Dificultats del Llenguatge. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11884 - Perspectives Actuals en Dificultats Específiques d'Aprenentatge. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11904 - Pràctiques Externes. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11905 - Treball Final de Màster. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
Assignatures on va impartir docència. Any acadèmic 2023-24
- 22119 - Intervenció Psicoeducativa en les Dificultats del Llenguatge en el Context Escolar. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 21355 - Trastorns en el Desenvolupament del Llenguatge i de la Parla. Grau de Psicologia (pla 2020) a Mallorca.
- 22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 21332 - Treball de Fi de Grau de Psicologia. Grau de Psicologia (pla 2020) a Mallorca.
- 11882 - Atenció Educativa a les Dificultats del Llenguatge. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11884 - Perspectives Actuals en Dificultats Específiques d'Aprenentatge. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11904 - Pràctiques Externes. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11905 - Treball Final de Màster. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
11882 - Atenció Educativa a les Dificultats del Llenguatge | |
11884 - Perspectives Actuals en Dificultats Específiques d'Aprenentatge |
|
11904 - Pràctiques Externes | |
11905 - Treball Final de Màster | |
21332 - Treball de Fi de Grau de Psicologia | |
21355 - Trastorns en el Desenvolupament del Llenguatge i de la Parla | |
22119 - Intervenció Psicoeducativa en les Dificultats del Llenguatge en el Context Escolar | |
22126 - Pràctiques I d'Educació Primària |
|
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària | |
22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge (I+DEL) | Membre |
Altres grups de recerca
Institució |
Participació i Grup |
---|---|
IRIE | Investigador principal del grup I+DEL: Investigació, Desenvolupament, Educació i LLenguatge |
Publicacions
Publicacions en revistes
- Sánchez Pedroche, A., Valera-Pozo, M., Mateus Moreno, A., Lara Díaz, M. F., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2024). Is language impaired in Spanish-speaking children with autism spectrum disorder level 1? Autism & Developmental Language Impairments, 9, 1–2. https://doi.org/10.1177/23969415241275931
- Aguilar-Mediavilla, E., Valera-Pozo, M., Buil-Legaz, L., Guirado-Moreno, J. L., & Adrover-Roig, D. (2024). Eficacia de las prácticas inclusivas para compensar los resultados académicos de escolares con dificultades del lenguaje oral y escrito. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 44(4), 100500. https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2024.100500
- Aguilar-Mediavilla, E., Sanchez-Azanza, V. A., Valera-Pozo, M., Sureda-García, I., & Adrover-Roig, D. (2024). The informant matters: Differences in bullying victim categorization rates assessed with self- and peer-reports in children with developmental language disorder and reading difficulties. Research in Developmental Disabilities, 149(March), 104747. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2024.104747
- Flexas, A., López-Penadés, R., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2023). Meanness trumps language: Lack of foreign language effect in early bilinguals’ moral choices. PLOS ONE, 18(11), e0294523. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0294523
- Feijoo, S., Amadó, A., Sidera, F., Aguilar-Mediavilla, E., & Serrat, E. (2023). Language acquisition in a post-pandemic context: the impact of measures against COVID-19 on early language development. Frontiers in Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1205294
- Aguilar-Mediavilla, E., Salvà-Mut, F., Imbernon, F., & Oliver-Trobat, M. F. (2023). Influence of qualifications in initial training on the professional development and motivation of primary teachers in the Balearic Islands. European Journal of Teacher Education, 46(2), 308–330. https://doi.org/10.1080/02619768.2021.1912005
- Adrover-Roig, D., Sanchez-Azanza, V., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., & Aguilar-Mediavilla, E. (2023). Trait anxiety slows speed of processing but does not affect specific components of executive control. Acta Psychologica, 238, 103973. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2023.103973
- Aguilar-Mediavilla, E., Kearney, R. O., Adrover-Roig, D., Simon-Cereijido, G., & Buil-Legaz, L. (2022). Editorial: Socio-Emotional and Educational Variables in Developmental Language Disorder ( DLD ). Frontiers in Psychology, 13(March), 1-3. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.882397
- Aguilar-Mediavilla, E.; Pérez-Pereira, M.; Serrat-Sellabona, E.; Adrover-Roig, D. (2022) Introduction to Language Development in Children: Description to Detect and Prevent Language Difficulties. Children, 9 (412), 1-7. https://doi.org/10.3390/children9030412
- Esteller-Cano, À., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2022). Retrospective bullying trajectories in adults with self-reported oral language difficulties. International Journal of Language and Communication Disorders. 1–15. https://doi.org/10.1111/1460-6984.12708
- Sureda-Garcia, I., Valera-Pozo, M., Sanchez-Azanza, V., Adrover-Roig, D., & Aguilar-Mediavilla, E. (2021). Associations Between Self, Peer, and Teacher Reports of Victimization and Social Skills in School in Children With Language Disorders. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.718110
- Valera-Pozo, M., Flexas, A., Servera, M., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2021). Long-Term Profiles of Bullying Victims and Aggressors: A Retrospective Study. Frontiers in Psychology, 12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.631276
- Esteller-Cano, À., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., López-Penadés, R., Sánchez-Azanza, V., Sureda-García, I., Valera-Pozo, M., Flexas, A., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2021). California Bullying Victimization Scale-Retrospective ( CBVS-R ): Validation of the Spanish Adaptation. Psicothema, 33(2), 279–286. https://doi.org/10.7334/psicothema2020.407
- Serrat, E., Amadó, A., Bonet, A., Feijóo, S., and Aguilar-Mediavilla, E. (2021). Growing up in a socially bilingual environment: simultaneous acquisition of a typologically close language. J. Study Educ. Dev. 44, 1–34. https://doi.org/10.1080/02103702.2021.1888490
- Serrat-Sellabona, E., Aguilar-Mediavilla, E., Sanz-Torrent, M., Andreu, L., Amadó, A., & Serra, M. (2021). Sociodemographic and Pre-Linguistic Factors in Early Vocabulary Acquisition. Children, 8(3), 206. https://doi.org/10.3390/children8030206
- Acebedo, L., Buil-legaz, L., Adrover-Roig, D., & Aguilar-Mediavilla, E. (2020). Impact of the use of media devices within the family context on the language of preteens. Children, 7(12), 1-15. https://doi.org/10.3390/children7120281
- Nieva, S., Conboy, B., Aguilar-Mediavilla, E., & Rodríguez, L. (2020). Prácticas en logopedia infantil en entornos bilingües y multilingües. Recomendaciones basadas en la evidencia. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 40(4), 194-213. https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2020.05.001
- Nieva, S., Aguilar-Mediavilla, E., Rodríguez, L., & Conboy, B. T. (2020). Competencias profesionales para el trabajo con población multilingüe y multicultural en España: creencias, prácticas y necesidades de los/las logopedas. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 40(4), 152-167. https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2020.09.002
- Valera-Pozo, M., Adrover-Roig, D., Pérez-Castelló, J.A., Sanchez-Azanza, V.A. & Aguilar-Mediavilla. E. (2020). Behavioral, Emotional and School Adjustment in Adolescents with and without Developmental Language Disorder (DLD) Is Related to Family Involvement’. International Journal of Environmental Research and Public Health 17 (6): 1949. https://doi.org/10.3390/ijerph17061949
- López-Penadés, R., Sanchez-Azanza, V. A., Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., & Adrover-Roig, D. (2020). Associations of natural language switching with executive control in early bilinguals. Bilingualism: Language and Cognition, 1–12. https://doi.org/10.1017/S1366728920000012
- Sanchez-Azanza, V. A., López-Penadés, R., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2020). Latent variable evidence on the interplay between language switching frequency and executive control in Spanish-Catalan bilinguals. International Journal of Bilingualism, 136700692090252. https://doi.org/10.1177/1367006920902525
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., & Sanchez-Azanza, V. A. (2019). Speech profiles of Spanish-Catalan children with developmental language disorder. Clinical Linguistics & Phonetics, 1-21. https://doi.org/10.1080/02699206.2019.1619096
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., Sánchez-Azanza, V., & Adrover-Roig, D. (2019). Academic outcomes in bilingual children with developmental language disorder: a longitudinal study. Frontiers in Psychology, 10(531), 1-17. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00531
- Font-Jordà, A., Gamundí, A., Nicolau Llobera, M. C., & Aguilar-Mediavilla, E. (2018). Use of the 2D:4D digit ratio as a biological marker of specific language impairment. Anales de Pediatría (English Edition), (xx). https://doi.org/10.1016/j.anpede.2018.02.008
- Sánchez-Azanza, V. A., López-Penadés, R., Buil-Legaz, L., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2017). Is bilingualism losing its advantage? A bibliometric approach. PLoS ONE, 12(4), 1–13. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0176151
- Buil-Legaz, L., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2016). Longitudinal trajectories of the representation and access to phonological information in bilingual children with specific language impairment. International Journal of Speech-Language Pathology, 18(5), 473–482. https://doi.org/10.3109/17549507.2015.1126638
- Buil-Legaz, L., Aguilar-Mediavilla, E., & Rodríguez-Ferreiro, J. (2016). Oral morphosyntactic competence as a predictor of reading comprehension in children with specific language impairment. International Journal of Language & Communication Disorders, 51(4), 473–477. https://doi.org/10.1111/1460-6984.12217
- Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., Adrover-Roig, D., & Aguilar-Mediavilla, E. (2016). Referential communication in bilingual Catalan-Spanish children with Specific Language Impairment. Anuario de Psicología, 46(1), 31–40. https://doi.org/10.1016/j.anpsic.2016.06.004
- Valera-Pozo, M., Buil-Legaz, L., Rigo-Carratalà, E., Casero-Martínez, A., & Aguilar-Mediavilla, E. (2016). Habilidades sociales en preadolescentes con trastorno específico del lenguaje. Revista de Logopedia, Foniatría Y Audiología, 36(2), 55–63. https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2015.03.002
- Buil-Legaz L, Aguilar-Mediavilla E, Rodríguez-Ferreiro. J. (2015). Reading skills in young adolescents with a history of Specific Language Impairment: The role of early semantic capacity. Journal of Communication Disorders, 10;58:14-20 https://doi.org/10.1016/j.jcomdis.2015.08.001
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J., Rigo-Carratalà, E., & Adrover-Roig, D. (2014). Early preschool processing abilities predict subsequent reading outcomes in bilingual Spanish-Catalan children with Specific Language Impairment (SLI). Journal of Communication Disorders, 50, 19-35. https://doi.org/10.1016/j.jcomdis.2014.03.003
- Aguilar-Alonso, Á., Torres-Viñals, M., & Aguilar-Mediavilla, E. (2014). The first Spanish version of the NEPSY for the assessment of the neuropsychological development in a sample of Spanish children. Anuario de Psicologia, 44(2), 185–198.
- Aguilar-Mediavilla, E. (2013). Comparative analysis of the acquisition of syllabic structure and errors in preschool children with SLI. Anuario de Psicología. The UB Journal, 43(2), 237–252. https://doi.org/10.1344/%25x
- Serrat Sellabona, E., Sanz-Torrent, M., Badia, I., Aguilar-Mediavilla, E., Olmo, R., Lara, M. F., … Serra-Raventós, M. (2010). La relación entre el aprendizaje léxico y el desarrollo gramatical. Infancia Y Aprendizaje, 33(4), 435–448 https://doi.org/10.1174/021037010793139590
- Aguilar-Alonso, Á., & Aguilar-Mediavilla, E. (2008). Valoración del componente articulatorio del bucle fonológico del habla interior mediante una técnica conductual. Análisis Y Modificación de Conducta, 34(150–151), 233–257. https://doi.org/10.33776/amc.v34i150-151.707
- Aguilar-Mediavilla, E., Sanz-Torrent, M., i Serra-Raventós, M. (2007). The influence of phonology on morphosyntax in Romance language in children with SLI. International Journal of Language & Communication Disorders, 42(3), 325-348. https://doi.org/10.1080/13682820600881527
- Aguilar-Mediavilla, E., & Serra-Raventós, M. (2006). Phonological Profile of Spanish-Catalan Children with Specific Language Impairment at Age 4: Are There Any Changes over Time? Folia Phoniatrica et Logopaedica, 58, 400–414. https://doi.org/10.1159/000095001
- Aguilar-Alonso, Á., Ferrando, P. J., Aguilar-Mediavilla, E., & Roldan, C. (2006). El efecto de diferentes variables de personalidad sobre el resultado del examen realizado por dos muestras de estudiantes universitarios. Revista de Psicología General Y Aplicada, 59, 479–492.
- Aguilar-Mediavilla, E. (2006). Enseñando lengua oral en la adolescencia. Educació I Cultura. Revista Mallorquina de Pedagogia, 19, 69–81. https://www.raco.cat/index.php/EducacioCultura/article/view/211328
- Aguilar-Mediavilla, E. (2005). Comparación entre la adquisición de la fonología castellana y catalana por medio del AREHA y del AREPA. Revista de Logopedia, Foniatría Y Audiología, 25, 104–114. https://doi.org/10.1016/S0214-4603(05)75824-1
- Aguilar-Mediavilla, E., & Sanz-Torrent, M. (2003). Errors d’omissió en nens amb trastorn específic del llenguatge (TELL): Aspectes morfològics i fonològics. Revista Del Col·legi de Logopedes de Catalunya, 4(20), 18-19.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Serra-Raventós, M. (2003). Protocolos para el análisis fonético-fonológico en catalán y castellano: producción y discriminación perceptiva. Educació I Cultura. Revista Mallorquina de Pedagogia, 16, 95–102. https://www.raco.cat/index.php/EducacioCultura/article/view/75894/0
- Aguilar-Alonso, Á., Gutiérrez, J., Barrantes-Vidal, N., Obiols, J. E., Aguilar-Mediavilla, E., & Ferré, M. (2002). A Spanish reduced version of the Oxford-Liverpool Inventory of Feelings and Experiences (O-LIFE). American Journal of Medical Genetics, 114(7), 754–755. https://doi.org/10.1002/ajmg.10971
- Aguilar-Alonso, Á., & Aguilar-Mediavilla, E. (2002). Evaluación del lenguaje en psicología clínica. Tres dimensiones oblicuas. Revista Española de Foniatría, 12.
- Aguilar-Mediavilla, E., Sanz-Torrent, M., & Serra-Raventós, M. (2002). A comparative study of the phonology of pre-school children with Specific Language Impairment (SLI), Language Delay (LD) and Normal Acquisition. Clinical Linguistics & Phonetics, 16(8), 573–596. https://doi.org/10.1080/02699200210148394
- Aguilar-Alonso, Á., Cid, J. M., Aguilar-Mediavilla, E., Cid Rodríguez, J. M., & Aguilar-Mediavilla, E. (2001). Ruido ambiental y capacidad auditiva en estudiantes universitarios. Revista de Logopedia, Foniatría Y Audiología, 21(4), 166–172. https://doi.org/10.1016/S0214-4603(01)76205-5
Publicacions en llibres
- Aguilar-Mediavilla, E., Sánchez Pedroche, A., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., & Adrover-Roig, D. (2024). Code-switching and code-mixing in bilingual Spanish–Catalan children with and without Developmental Language Disorder. In V. Torrens (Ed.), Language Acquisition in Romance Languages (pp. 283–305). https://doi.org/10.1075/bpa.18.12san
- Aguilar‐Mediavilla, E., & Sanz-Torrent, M. (2023). Introducción a los principios de intervención en el TDL. In L. Andreu & M. Sanz‐Torrent (Eds.), El trastorno del desarrollo del lenguaje (TDL). Pirámide.
- Aguilar Mediavilla, E., Pérez Pereira, M., Serrat-Sellabona, E., & Adrover-Roig, D. (Eds.). (2023). Language Development in Children: Description to Detect and Prevent Language Difficulties. MDPI. https://doi.org/10.3390/books978-3-0365-6840-9
- Aguilar‐Mediavilla, E. (2022). Aproximacions fonològiques entre llengües i desenvolupament del sistema fonológic del català. En M. Teixidó i Planas (Ed.), Fem l’escola plurilingüe. Horsori edicions.
- Serrat, E., Aguilar-Mediavilla, E., Sanz‐Torrent, M., Andreu, L., Amadó, A., Badia, I., & Serra, M. (2022). Inventaris del desenvolupament d’habilitats comunicatives MacArthur-Bates en català. Guia d’ús i manual tècnic. Editorial UOC.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., Sánchez-Azanza, V., & Adrover-Roig, D. (2019). Atypical language development in Romance languages. Amsterdam: John Benjamins.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Igualada, A. (2018). Dificultades del habla, el lenguaje y la comunicación en los trastornos del neuro-desarrollo. Volum I, II i III. Barcelona: EDUOC.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., Sánchez-Azanza, V., & Adrover-Roig, D. (2018). Adquisición de la fonología. In Adquisición del lenguaje. Madrid: Pearson educación.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., López-Penadés, R., & Adrover-Roig, D. (in press). Code-switching and code-mixing in bilingual Spanish-Catalan children with and without Specific Language Impairment. In C. dos Santos & L. de Almeida (Eds.), Studies in Bilingualism. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., & Adrover-Roig, D. (2017). Language development in bilingual Spanish-Catalan children with and without specific language impairment: A longitudinal perspective. In A. Auza Benavides & R. G. Schwartz (Eds.), Language development and language disorders in Spanish-speaking children: Language processing and cognitive functions. New York: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-53646-0
- Teixidó Planas, M., Rider Serra, C., Bassa Martin, R., Aguilar-Mediavilla, E., Alzina Seguí, P., Cirer Costa, F., … Palau del Pulgar, M.-E. (2016). Prova de competència lingüística: Termòmetre lingüístic. Palma: Santillana Illes Balears.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., López-Penadés, R., & Adrover-Roig, D. (2015). Code-Switching in bilingual Spanish-Catalan children with Specific language Impairment. In Proceedings of the Bi-SLI 2015. Bilingualism and Specific Language Impairment - 2015. Tours (France). Retrieved from http://bisli.sciencesconf.org/55551
- Adrover-Roig, D., Buil-Legaz, L., & Aguilar-Mediavilla, E. (2015). El que les neurociències aporten a la didáctica de la llengua. In Els llenguatges dels infants: del cos i la parla a l’escriptura. Barcelona: Editorial UOC.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., & Adrover-Roig, D. (2015). Dificultats de parla i realització del perfil fonològic. In El llenguatge oral i escrit a l’escola: Bones practiques. Barcelona: Editorial UOC.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., & Adrover-Roig, D. (2015). El llenguatge oral: desenvolupament. In Els llenguatges dels infant: del cos i la parla a l’escriptura. Barcelona: Edicions UOC.
- Buil-Legaz, L., & Aguilar-Mediavilla, E. M. (2019). Dificultades en el lenguaje oral. En M. González Nosti & E. Herrera Gómez (Eds.), Evaluación neuropsicológica del lenguaje. Madrid: Síntesis.
- Aguilar-Mediavilla, E., Buil-Legaz, L., Pérez-Castelló, J. A., & Adrover-Roig, D. (2014). Predicting late language comprehension from early processing abilities in children with and without Specific Language Impairment. In LSCD 2014 : Workshop on Late Stages in Speech and Communication Development UCL , London , UK , 3-4 April 2014 (pp. 75–77). London.
- Aguilar-Mediavilla, E. (2008). Diferencias individuales en el desarrollo fonológico de los niños con trastorno específico del lenguaje y sus controles. In E. Diez-Itza (Ed.) Estudios de Desarrollo del lenguaje y educación (Vol. 32, pp. 419–427). Universidad de Oviedo.
- Adame Obrador, T., Aguilar-Mediavilla, E., & Casero-Martínez, A. (2007). El practicum de psicopedagogía en la Universidad de las Islas Baleares y el proyecto Campus Extens. In Raposo, M.; Cid, A.; Sanmamed, M.; Iglesias, L.; Muradas, M.; Zabalza, M. A.(Eds) El practicum en el nuevo contexto del espacio euroepo de educación superior (pp. 125–139). Imprenta universitaria.
- Aguilar-Mediavilla, E. (2006). La adquisición de las estructuras silábicas en castellano: un estudio preliminar. In 25 CONGRESO INTERNACIONAL DE AELFA. En “Diplomatura de logopedia de la UGR. 2o Encuentro Iberoaméricano de Logopedia”. Editorial Universidad de Granada.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Lara, M. F. (2005). Problemes en l’aprenentatge de la lectura en els nens amb Retard de parla i llenguatge. In F. Comas; X. Motilla (Ed.). Història-Històries de la Lectura (pp. 451–457). Institut d’Estudis Baleàrics.
- Lara, M. F., & Aguilar-Mediavilla, E. (2005). Inicios de la lectura en niños que han tenido Trastorno de Habla. In Mayor, M.A., Zubiauz, B. y Díez, E. (Eds.). Estudios sobre la adquisición del lenguaje (pp. 892–907). Ediciones Universidad de Salamanca.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Serra-Raventós, M. (2005). ¿Puede la fonología explicar las características morfo-sintácticas del trastorno específico del lenguaje? In Mayor, M.A., Zubiauz, B. y Díez, E. (Eds.). Estudios sobre la adquisición del lenguaje (pp. 878–891). Ediciones Universidad de Salamanca.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Serra-Raventós, M. (2005). Protocols de l’AREPA: Protocols de l’Anàlisi del Retard de Parla. Edicions i publicacions de la Universitat de Barcelona.
- Aguilar-Alonso, Á., & Aguilar-Mediavilla, E. (2004). La persona con transtornos del lenguaje, del habla y de la voz. PPU Publicacions Universitàries.
- Aguilar-Mediavilla, E. (2004). Trastorno Específico del Lenguaje. In La persona con transtornos del lenguaje, del habla y de la voz. PPU Publicacions Universitàries.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Serra-Raventós, M. (2004). AREPA: Análisi del Retard de parla. Edicions i publicacions de la Universitat de Barcelona.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Serra-Raventós, M. (2003). Protocolos del AREHA: Protocolos del Análisis del Retraso del Habla. Edicions Universitat de Barcelona.
- Aguilar-Mediavilla, E., & Serra-Raventós, M. (2003). AREHA: Análisis del Retraso del Habla. Barcelona: Edicions Universitat de Barcelona.
- Adame Obrador, T., Aguilar-Mediavilla, E., Casero-Martínez, A., de la Iglesia Mayol, B., Muntaner Guasp, J. J., Oliver Trobat, M., & Sureda García, I. (2001). Pràctica I y II de la llicenciatura de psicopedagogia: Bienni 2001-2003. Universitat de les Illes Balears.
- Aguilar-Mediavilla, E., Sanz-Torrent, M., & Serra-Raventós, M. (2001). Análisis comparativo de las estructuras silábicas y sus errores en niños preescolares con trastorno específico del lenguaje y retraso del lenguaje respecto a la adquisición normal. In Muñoz, C.; Celaya, M. L.; Fernádez-Villanueva, M.; Naves, T.; Strunk, O.; Tragant, E. (eds.).Trabajos en lingüística aplicada, (Vol. I, pp. 619–624). Asociación Española de Lingüística Aplicada.
- Sanz-Torrent, M., Aguilar-Mediavilla, E., Serrat Sellabona, E., & Serra-Raventós, M. (2001). Verb type production in Catalan and Spanish children with SLI. In Almgrem, M.; Barreña, A.; Ezeizabarrena, M. J. & Idiazábal, I.; Macwhinney, B. (Ed.). Research ono Child Language Acquisition (Vol. II, pp. 909–922). Somerville: Cascadilla Press.
- Ruzo, S., Aguilar-Mediavilla, E., & Sanz-Torrent, M. (2000). Listado de palabras según su frecuencia y por edades. In M. Serra; E. Serrat; R. Solé; A. Bel; M. Aparici. La adquisición del lenguaje (pp. 533–550). Ariel Psicología.