Botar al contingut

Dr. Rubén Lluc Comas Forgas

Dr. Rubén Lluc Comas Forgas
Catedràtic d'universitat
Didàctica i Organització Escolar

Currículum

Currículum breu

Rubén Comas-Forgas és Dr. Europeu en Ciències de l'Educació per la Universitat de les Illes Balears. Ha estat investigador visitant a diversos centres internacionals, entre els que destaquen: University of East Anglia (Regne Unit), Liverpool John Moores Univerity (Regne Unit), Panteion University of Social and Political Sciences (Grècia), Universidad Autónoma de Yucatán (Mèxic) i Universitat d'Estoclom (Suècia). Compta amb dos sexennis de recerca (2007-2012 i 2013-2018).

Línies de recerca
Integritat acadèmica, Ètica en la recerca, Documentació i Comunicació Científica, Usos socials i Educatius de les TIC, Educació Ambiental.

Selecció de darrers projectes de recerca competitius en què ha participat/participa

- Títol: La integritat acadèmica en la formació inicial del professorat. Periode: 2023-2027. Entitat finançadora: Ministeri de Ciència i Innovació (MCI), l'Agència Estatal de Recerca (AEI) i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Referència: PID2022-141031NB-I00. (IP del projecte)

- Títol: Integridad académica una cuestión de honor: opiniones y estrategias de fortalecimiento en la UNED- Costa Rica. Periode: 2023-2024. Entitat finançadora: UNED- Costa Rica. Referència PROY0019- 2023

- Títol: CHARLIE - Challenging Bias in Big Data user for AI and Machine Learning. Periode: 2023-2025. Entitat finançadora:Unió Europea (UE). Referència: 2022-1-ES01-KA220-HED-000085257 Web: https://charlie-project.uib.eu/ (IP del projecte)

- Títol: Fostering organisational resilience and adaptive management in enterprises . Periode: 2022-2024. Entitat finançadora:Unió Europea (UE). Referència: 2021-1-ES01-KA220VET-000032954 Web: https://fenixproject.eu/ (IP del projecte)

- Títol: Red iberoamericana de investigación en Integridad Académica. Periode: 2022-.... Entitat finançadora:Asociación Universitaria Iberoamericana de Postgrado (AUIP). Web: https://red-ia.org/ (IP del projecte)

- Títol: Congressos, revistes i editorials depredadores: disseny d'un programa formatiu i informatiu per a alumnat de postgrau. Periode: 2022-2024. Entitat finançadora: IRIE. Referència PID222452 (IP del projecte)

- Títol: La integritat acadèmica entre l'alumnat de postgrau: aproximació empírica i propostes d'intervenció. Periode: 2019-2022. Entitat finançadora: Ministeri de Ciència i Innovació (MCI), l'Agència Estatal de Recerca (AEI) i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Referència: RTI2018-098314-B-I00. Web: https://iapost.uib.es/ (IP del projecte)

Publicacions seleccionades (2023-2024)

Comas-Forgas, R., Álvarez-García, O., & Cerdà-Navarro, A. (2024). Unmasking deceptive journals in education sciences: a study on prevalence, characteristics and visibility. Práxis Educativa, 19, 1-17. https://doi.org/10.5212/PraxEduc.v.19.22563.001

Gallent Torres, C., & Comas Forgas, R. (2024). La llama de Prometeo: IA e integridad académica. Cuadernos de pedagogía, 549, 16.

Comas-Forgas, R., Cerdá-Navarro, A., Touza-Garma, C., & Moreno-Herrera, L. (2023). Prevalencia y factores asociados al plagio académico en estudiantes de nuevo ingreso de Trabajo Social y Educación Social: un análisis empírico. RELIEVE, 29(2). http://doi.org/10.30827/relieve.v29i2.29055

Alvarez-García, O., Sureda-Negre, J., Comas-Forgas, R. & Oliver-Trobat, M. (2023). The interest of the Spanish population in climate change based on internet searches. Humanities and Social Sciences Communications, 10, 231. https://doi.org/10.1057/s41599-023-01736-5

Cerdà-Navarro, A., Touza-Garma, C., Pozo-LLorente, T., & Comas-Forgas, R. (2023). Analysis of the prevalence, evolution, and severity of dishonest behaviors of Spanish graduate students: the vision of academic heads. Práxis Educativa, 18, 1-16. https://doi.org/10.5212/PraxEduc.v.18.21027.009

Comas Forgas, R., Lancaster, T., Curiel Marín, E., & Touza Garma, C. (2023). Automatic paraphrasing tools: an unexpected consequence of addressing student plagiarism and the impact of COVID in distance education settings. Práxis Educativa, 18, 1-19. https://doi.org/10.5212/PraxEduc.v.18.21679.020

Gallent Torres, C. & Comas Forgas, R. (2023). Prévalence et évolution des conduites frauduleuses chez les étudiants de master et doctorat espagnols. EMS Editions.

Gallent Torres, C. & Comas Forgas, R. (2023). O conceito de Integridade Acadêmica na Educação Superior: um percurso da evolução do termo até os dias atuais. A J. Mainardes (Coord.) Ética e Pesquisa em Educação. ANPEd - Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação.

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb el professor per a fer una tutoria

Direcció de tesis

Director de tesis l'any acadèmic 2024-25 als programes de doctorat següents:

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
10693 - Processos i Contextos Educatius
10893 - L'Observació i Fonts de Documentació
  • Màster Universitari de Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció2019-20
  • Màster Universitari en Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció2020-21, 2021-22, 2022-23, 2023-24
11865 - Investigació i Innovació Responsable (RRI)
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23
11908 - Revisions Sistemàtiques de la Literatura en les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport
  • Màster Universitari en Investigació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport2022-23, 2023-24
21901 - Documentació i Comunicació Científica
21984 - Documentació i Comunicació Científica
22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia
22326 - Pràctiques I d'Educació Social
22327 - Pràctiques II d'Educació Social
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Educació i ciutadania (EIC) Membre
Facebook de la UIB Bluesky de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB
Google+ UIB
Escolta