Dr. Rubén Lluc Comas Forgas
- 971259896 (9896)
- Despatx 185primer pisAnselm Turmeda
Currículum
Currículum breu
Rubén Comas-Forgas és Dr. Europeu en Ciències de l'Educació per la Universitat de les Illes Balears. Ha estat investigador visitant a diversos centres internacionals, entre els que destaquen: University of East Anglia (Regne Unit), Liverpool John Moores Univerity (Regne Unit), Panteion University of Social and Political Sciences (Grècia), Universidad Autónoma de Yucatán (Mèxic) i Universitat d'Estoclom (Suècia). Compta amb dos sexennis de recerca (2007-2012 i 2013-2018).
Línies de recerca
Integritat acadèmica, Ètica en la recerca, Documentació i Comunicació Científica, Usos socials i Educatius de les TIC, Educació Ambiental.
Selecció de darrers projectes de recerca competitius en què ha participat/participa
- Títol: CHARLIE - Challenging Bias in Big Data user for AI and Machine Learning. Periode: 2023-2025. Entitat finançadora:Unió Europea (UE). Referència: 2022-1-ES01-KA220-HED-000085257 (IP del projecte)
- Títol: Fostering organisational resilience and adaptive management in enterprises . Periode: 2022-2024. Entitat finançadora:Unió Europea (UE). Referència: 2021-1-ES01-KA220VET-000032954 Web: https://fenixproject.eu/ (IP del projecte)
- Títol: Red iberoamericana de investigación en Integridad Académica. Periode: 2022-.... Entitat finançadora:Asociación Universitaria Iberoamericana de Postgrado (AUIP). Web: https://red-ia.org/ (IP del projecte)
- Títol: PUPP Partnership plagiarism prevention. Periode: 2021-2028. Entitat finançadora:National Research Council Canada (Canadà). Referència: 895-2021-1016 Web: https://pupp.uqo.ca/en/home/
- Títol: Congressos, revistes i editorials depredadores: disseny d'un programa formatiu i informatiu per a alumnat de postgrau. Periode: 2022-2024. Entitat finançadora: IRIE. Referència PID222452 (IP del projecte)
- Títol: Prevenció vers les publicacions depredadores entre els/les investigadors/es en formació. Periode: 2021-2022. Entitat finançadora: IRIE. Referència PID212206
- Títol: La integritat acadèmica entre l'alumnat de postgrau: aproximació empírica i propostes d'intervenció. Periode: 2019-2022. Entitat finançadora: Ministeri de Ciència i Innovació (MCI), l'Agència Estatal de Recerca (AEI) i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Referència: RTI2018-098314-B-I00. Web: https://iapost.uib.es/ (IP del projecte)
5 Publicacions seleccionades dels darrers 3 any
Cerdà-Navarro, A., Touza-Garma, C., Pozo-LLorente, T., & Comas-Forgas, R. (2023). Analysis of the prevalence, evolution, and severity of dishonest behaviors of Spanish graduate students: the vision of academic heads. Práxis Educativa, 18, 1-16.
Sureda‐Negre, J., Calvo‐Sastre, A., & Comas‐Forgas, R. (2022). Predatory journals and publishers: Characteristics and impact of academic spam to researchers in educational sciences. Learned Publishing, 35(4), 441-447.
Comas-Forgas, R., Lancaster, T., Calvo-Sastre, A. & Sureda-Negre, J. (2021). Exam cheating and academic integrity breaches during the COVID-19 pandemic: an analysis of Internet search activity in Spain. Heliyon, 7(10), e08233.
Comas-Forgas, R., Sureda-Negre, J., & Morey-López, M. (2021). Spanish contract cheating website marketing through search engine advertisements. Assessment & Evaluation in Higher Education, 46(7), 1-13.
Comas-Forgas, R., Morey-López, M., & Sureda-Negre, J. (2021). La publicidad en buscadores de las plataformas españolas de compraventa de trabajos académicos: análisis del tráfico, costes y palabras clave. Revista Española de Documentación Científica, 44(3), e298-e298.
Més informació
Docència
Horari de tutories
Data d'inici | Data de fi | Dia | Hora d'inici | Hora de fi | Lloc |
---|---|---|---|---|---|
12/09/2022 | 31/07/2023 | dilluns | 13.00 | 14.00 | Videoconfencia Zoom (l'alumnat ha d'acordar prèviament amb el professor mitjançant email la data de la tutoria) |
Assignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2022-23
- 21901 - Documentació i Comunicació Científica. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 21984 - Documentació i Comunicació Científica. Grau de Treball Social a Mallorca.
- 22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social a Mallorca.
- 22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social. Grau d'Educació Social en línia.
- 22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 11865 - Investigació i Innovació Responsable (RRI). Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 10893 - L'Observació i Fonts de Documentació. Màster Universitari en Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció.
- 11908 - Revisions Sistemàtiques de la Literatura en les Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport . Màster Universitari en Investigació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport.
Assignatures on va impartir docència. Any acadèmic 2021-22
- 21901 - Documentació i Comunicació Científica. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia. Grau de Pedagogia a Mallorca.
- 10893 - L'Observació i Fonts de Documentació. Màster Universitari en Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció.
- 10693 - Processos i Contextos Educatius. Màster Universitari en Formació del Professorat.
Direcció de tesis
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10693 - Processos i Contextos Educatius | |
10893 - L'Observació i Fonts de Documentació | |
10915 - Treball de Fi de Màster |
|
21901 - Documentació i Comunicació Científica | |
22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia | |
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia | |
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social | |
22331 - Alfabetització i Exclusió Digital |
|
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Educació i ciutadania (EIC) | Membre |