Botar al contingut
Escolta

Dr. Rubén Lluc Comas Forgas

Dr. Rubén Lluc Comas Forgas
Professor titular d'universitat
Didàctica i Organització Escolar

Currículum

Currículum breu

Rubén Comas-Forgas és Dr. Europeu en Ciències de l'Educació per la Universitat de les Illes Balears. Ha estat investigador visitant a diversos centres internacionals, entre els que destaquen: University of East Anglia (Regne Unit), Liverpool John Moores Univerity (Regne Unit), Panteion University of Social and Political Sciences (Grècia), Universidad Autónoma de Yucatán (Mèxic) i Universitat d'Estoclom (Suècia). Compta amb dos sexennis de recerca (2007-2012 i 2013-2018).

Línies de recerca
Integritat acadèmica, Ètica en la recerca, Documentació i Comunicació Científica, Usos socials i Educatius de les TIC, Educació Ambiental.

Selecció de darrers projectes de recerca competitius en què ha participat/participa

- Títol: CHARLIE - Challenging Bias in Big Data user for AI and Machine Learning. Periode: 2023-2025. Entitat finançadora:Unió Europea (UE). Referència: 2022-1-ES01-KA220-HED-000085257 (IP del projecte)

- Títol: Fostering organisational resilience and adaptive management in enterprises . Periode: 2022-2024. Entitat finançadora:Unió Europea (UE). Referència: 2021-1-ES01-KA220VET-000032954 Web: https://fenixproject.eu/ (IP del projecte)

- Títol: Red iberoamericana de investigación en Integridad Académica. Periode: 2022-.... Entitat finançadora:Asociación Universitaria Iberoamericana de Postgrado (AUIP). Web: https://red-ia.org/ (IP del projecte)

- Títol: PUPP Partnership plagiarism prevention. Periode: 2021-2028. Entitat finançadora:National Research Council Canada (Canadà). Referència: 895-2021-1016 Web: https://pupp.uqo.ca/en/home/

- Títol: Congressos, revistes i editorials depredadores: disseny d'un programa formatiu i informatiu per a alumnat de postgrau. Periode: 2022-2024. Entitat finançadora: IRIE. Referència PID222452 (IP del projecte)

- Títol: Prevenció vers les publicacions depredadores entre els/les investigadors/es en formació. Periode: 2021-2022. Entitat finançadora: IRIE. Referència PID212206

- Títol: La integritat acadèmica entre l'alumnat de postgrau: aproximació empírica i propostes d'intervenció. Periode: 2019-2022. Entitat finançadora: Ministeri de Ciència i Innovació (MCI), l'Agència Estatal de Recerca (AEI) i el Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER). Referència: RTI2018-098314-B-I00. Web: https://iapost.uib.es/ (IP del projecte)

5 Publicacions seleccionades dels darrers 3 any

Cerdà-Navarro, A., Touza-Garma, C., Pozo-LLorente, T., & Comas-Forgas, R. (2023). Analysis of the prevalence, evolution, and severity of dishonest behaviors of Spanish graduate students: the vision of academic heads. Práxis Educativa, 18, 1-16.

Sureda‐Negre, J., Calvo‐Sastre, A., & Comas‐Forgas, R. (2022). Predatory journals and publishers: Characteristics and impact of academic spam to researchers in educational sciences. Learned Publishing, 35(4), 441-447.

Comas-Forgas, R., Lancaster, T., Calvo-Sastre, A. & Sureda-Negre, J. (2021). Exam cheating and academic integrity breaches during the COVID-19 pandemic: an analysis of Internet search activity in Spain. Heliyon, 7(10), e08233.

Comas-Forgas, R., Sureda-Negre, J., & Morey-López, M. (2021). Spanish contract cheating website marketing through search engine advertisements. Assessment & Evaluation in Higher Education, 46(7), 1-13.

Comas-Forgas, R., Morey-López, M., & Sureda-Negre, J. (2021). La publicidad en buscadores de las plataformas españolas de compraventa de trabajos académicos: análisis del tráfico, costes y palabras clave. Revista Española de Documentación Científica, 44(3), e298-e298.

Docència

Horari de tutories

Hores de tutoria del professor
Data d'inici Data de fi Dia Hora d'inici Hora de fi Lloc
12/09/2022 31/07/2023 dilluns 13.00 14.00 Videoconfencia Zoom (l'alumnat ha d'acordar prèviament amb el professor mitjançant email la data de la tutoria)

Direcció de tesis

Director de tesis l'any acadèmic 2022-23 als programes de doctorat següents:

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
10693 - Processos i Contextos Educatius
10893 - L'Observació i Fonts de Documentació
  • Màster Universitari de Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció2018-19, 2019-20
  • Màster Universitari en Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció2020-21, 2021-22
10915 - Treball de Fi de Màster
  • Màster Universitari de Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció2018-19
21901 - Documentació i Comunicació Científica
22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia
22232 - Treball de Fi de Grau de Pedagogia
22328 - Treball de Fi de Grau d'Educació Social
22331 - Alfabetització i Exclusió Digital

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Educació i ciutadania (EIC) Membre
Facebook de la UIB Twitter de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB Telegram de la UIB
Google+ UIB