Dra. Sara Bagur Pons
- 971259650 (9650)
- Despatx A-210segon pisGuillem Cifre de Colonya
Currículum
Currículum breu
Sara Bagur és doctora en Educació per la Universitat de les Illes Balears amb la tesis "Models d'intevenció en Atenció Primerenca: Perspectiva de Professionals i Famílies" (2022) amb Menció Internacional. Graduada en Educació Primària amb menció en Suport Educatiu (Premi extraordinari, 2019). Màster Universitari en Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció (Premi extraordinari, 2020). Especialista Universitari en Atenció Primerenca: Detecció, Diagnòstic i Tractament en l'Infant de 0 a 6 anys. Va obtindre un contracte de Formació del Professorat Universitari (FPU19-02941) pel Ministeri d'Universitats, una beca d'investigació en departaments universitaris pel Ministeri d'Educació i diversos premis pel TFG, TFM i Tesis Doctoral. És membre del Grup d'Investigació en Escola Inclusiva i Diversitat (GREID), col·laboradora en el Grup d'Investigació en Estudis de Gènere (UIB), membre de l'Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE) i membre del Servei d'Assessorament a la Recerca (SAR, IRIE). És vicedecana de la Facultat d'Educació de la Universitat de les Illes Balears.
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 22100 - Bases Didàctiques i Disseny Curricular. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària. Grau d'Educació Primària a Mallorca.
- 11909 - Disseny d'Investigació. Màster Universitari en Investigació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport.
- 11862 - Fonaments i Dissenys d'Investigació. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11864 - Metodologia Qualitativa. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
- 11905 - Treball Final de Màster. Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa.
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10679 - Mètodes i Tècniques de Recerca Social | |
11862 - Fonaments i Dissenys d'Investigació |
|
11864 - Metodologia Qualitativa |
|
11865 - Investigació i Innovació Responsable (RRI) |
|
11867 - Programes d'Atenció Primerenca | |
11873 - Aportacions de la Investigació Internacional en Educació Inclusiva |
|
11904 - Pràctiques Externes |
|
11905 - Treball Final de Màster | |
11909 - Disseny d'Investigació |
|
21901 - Documentació i Comunicació Científica | |
22010 - Educació Inclusiva |
|
22107 - Psicologia del Desenvolupament en l'Edat Escolar | |
22111 - Educació Inclusiva | |
22129 - Pràctiques II d'Educació Primària | |
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària | |
22163 - Pràctiques de Menció: Suport Educatiu |
|
22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge |
|
22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia |
|
22239 - Anàlisi de Dades en la Investigació Educativa |
|
29973 - Mètodes i Tècniques d'Investigació Educativa |
|
Docència
- 22111 - Educació Inclusiva
- 22129 - Pràctiques II d'Educació Primària
- 22163 - Pràctiques de Menció: Suport Educatiu
- 22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge
- 10912 - Pràctiques Externes (Máster Oficial en Primera Infància: Perspectives i Línees d'Intervenció, MPIN)
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Estudis de Gènere | Col·laboradora |
Llibres
- Verger, S., Bagur, S., Forteza, D., Rotger, M. y Rosselló, M.R. (2022). Buenas Prácticas Inclusivas en las Islas Baleares. En Darretxe, L., Berastegi, N. y Gaintza, Z. (Coords.). Buenas Prácticas Inclusivas en la respuesta al alumnado con enfermedades raras (pp.89-116). Octaedro.
Publicacions
- Bagur, S., Rosselló-Ramón, M.R., Paz-Lourido, B. y Verger, S. (2024). Responses to the needs of families with children with disabilities in Spain: The voices of families and professionals. Acta Psychologica, 248, 104383. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2024.104383
- Bagur, S., Cañas-Lerma, A.J., Mut-Amengual, B. y Verger, S. (2023). The impact of family characteristics on the level of empowerment and the level of Family Quality of Life of parents using Early Childhood Intervention services. International Journal of Developmental Disabilities. https://doi.org/10.1080/20473869.2023.2232561
- Mut-Amengual, B., Rosselló-Ramon, M.R., Bagur, S. y Verger, S. (2023). Análisis de las guías docentes de los TFG en las universidades españolas. Revista Complutense de Educación, 34(4), 481-494. https://doi.org/10.5209/rced.79434
- Bagur, S., Paz-Lourido, B., Mut-Amengual, B. y Verger, S. (2022). Relationship between parental mental health and developmental disorders in early childhood. Health & Social Care in the Community, 30(6), 1-10. https://doi.org/10.1111/hsc.13891
- Bagur, S. y Verger, S. (2022). Educación Inclusiva y Pedagogía Hospitalaria: las Actitudes Docentes Promotoras de la Inclusión. Revista Brasileira de Educaçao Especial, 28, 379-398. https://doi.org/10.1590/1980-54702022v28e0140
- Moll-Riquelme, I., Bagur, S. y Rosselló, M.R. (2022). Resilience: Conceptualization and Keys to Its Promotion in Educational Centers. Children, 9(8), 1183. https://doi.org/10.3390/children9081183
- El Jouhri, N., Bagur, S., Verger, S. y Rosselló, M. R. (2022). El alumnado inmigrante y la mediación lingüística infantojuvenil. Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, 15, 1-25. https://doi.org/10.11144/Javeriana.m15.aiml
- Bagur, S., Paz-Lourido, B., Rosselló, M. R. y Verger, S. (2022). Empowerment, anxiety and depression in families using early childhood intervention services. European Journal of Special Needs Education. https://doi.org/10.1080/08856257.2022.2062908
- Bagur, S., Rosselló, M.R., Paz-Lourido, B. y Verger, S. (2021). El enfoque integrador de la metodología mixta en la investigación educativa. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 27(1). https://doi.org/10.30827/relieve.v27i1.21053
- Verger, S., Riquelme, I., Bagur, S. y Paz-Lourido, B. (2021). Satisfaction and Quality of Life of Families Participating in Two Different Early Intervention Models in the Same Context: A Mixed Methods Study. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.650736
- Bagur, S. y Verger, S. (2020). Evidencias y retos de la Atención Temprana: el modelo centrado en la familia. Siglo Cero, 51(4), 69-92. https://doi.org/10.14201/scero20205146992
- Bagur, S. y Verger, S. (2020). Las actitudes docentes como ejes transversales de la Educación Inclusiva. En Fernández, M. y Heras, D. (Coord.). Ampliando Horizontes en Educación Inclusiva. Universidad de Burgos.
Projectes
Projectes
- Proyecto de la II Convocatòria d'ajuts per a la recerca sobre i per al desenvolupament:
Model Centrat en la Família: Pla Pilot d'Atenció Primerenca a la Universitat de Cuenca (Equador) (OCDS-REC2024/03). IP: Sara Bagur Pons. Entidat: Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat.
Proyecto de Innovación Docente: HEMISFERIS: La qualitat dels treballs acadèmics de la Facultat d'Educació (PID242604). IP: Sara Bagur.
Proyecto I+D+I: Los centros de educación especial desde el paradigma de la LOMLOE: su transformación en centros de apoyo para los centros ordinarios y propuestas para la educación de estudiantes que requieren atención especializada (CEELOMLOE). Membre de l'Equip d'investigació. (Desde el 1/09/2024 hasta el 31/08/2028). IP: Raúl Tárrega i Pilar Sanz.
Proyecto I+D+i: Cuidados Paliativos y Calidad de Vida en la Infancia y la Adolescencia. Respuestas Educativas Personalizadas, Contextualizadas e Interdisciplinares (CPYCVIA). Ministerio de Ciencia e Innovación. (Desde el 1/09/2021 hasta el 31/08/2025). IP: Sebastià Verger i Maria Rosa Rosselló.
Proyecto de Innovación Docente: Mestres Miren Mestres: el llegat d'un bon docent. Financiamiento: Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE) (2021-2022)
Proyecto de Innovación Docente: Metodologies d’Investigació en els Treballs de Fi de Grau: Pla de Formació Experimental per a l’Alumnat dels Graus d’Educació Infantil i Educació Primària. Financiamiento: Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE) (2022-2024)
- Proyecto de la I Convocatoria de ayudas para la investigación sobre y para el desarrollo 2022-23: Grupo de apoyo dirigido a familias usuarias del CEDIU - Universidad de Cuenca, para la promoción del empoderamiento y la calidad de vida familiar (OCDS-REC2023/08)
OCDS-REC2023/08. Entidat: Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat.
Transferència
Transferència
Documental
L'Atenció Primerenca: el Dret dels Infants
Més informació: https://www.youtube.com/watch?v=haPPWQmjCuI&t=12s
Documental
Mestres Miren Mestres: el Llegat d'un Bon docent
Més informació: https://www.youtube.com/watch?v=WrX4fLVuasw