Botar al contingut

Dra. Sara Bagur Pons

Dra. Sara Bagur Pons
Professora ajudanta doctora
Didàctica i Organització Escolar

Currículum

Currículum breu

Sara Bagur és doctora en Educació per la Universitat de les Illes Balears amb la tesis "Models d'intevenció en Atenció Primerenca: Perspectiva de Professionals i Famílies" (2022) amb Menció Internacional. Graduada en Educació Primària amb menció en Suport Educatiu (Premi extraordinari, 2019)Màster Universitari en Primera Infància: Perspectives i Línies d'Intervenció (Premi extraordinari, 2020). Especialista Universitari en Atenció Primerenca: Detecció, Diagnòstic i Tractament en l'Infant de 0 a 6 anys. Va obtindre un contracte de Formació del Professorat Universitari (FPU19-02941) pel Ministeri d'Universitats, una beca d'investigació en departaments universitaris pel Ministeri d'Educació i diversos premis pel TFG, TFM i Tesis Doctoral. És membre del Grup d'Investigació en Escola Inclusiva i Diversitat (GREID), col·laboradora en el Grup d'Investigació en Estudis de Gènere (UIB), membre de l'Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE) i membre del Servei d'Assessorament a la Recerca (SAR, IRIE). És vicedecana de la Facultat d'Educació de la Universitat de les Illes Balears.

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoria

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
10679 - Mètodes i Tècniques de Recerca Social
  • Màster Universitari en Polítiques d'Igualtat i Prevenció de la Violència de Gènere2022-23, 2023-24
11862 - Fonaments i Dissenys d'Investigació
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2023-24
11864 - Metodologia Qualitativa
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2023-24
11865 - Investigació i Innovació Responsable (RRI)
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2023-24
11867 - Programes d'Atenció Primerenca
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23, 2023-24
11873 - Aportacions de la Investigació Internacional en Educació Inclusiva
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2023-24
11904 - Pràctiques Externes
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23
11905 - Treball Final de Màster
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2022-23, 2023-24
11909 - Disseny d'Investigació
  • Màster Universitari en Investigació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport2023-24
21901 - Documentació i Comunicació Científica
22010 - Educació Inclusiva
22107 - Psicologia del Desenvolupament en l'Edat Escolar
  • Doble titulació: Grau d'Educació Infantil i Grau d'Educació Primària2023-24
  • Grau d'Educació Primària2023-24
22111 - Educació Inclusiva
22129 - Pràctiques II d'Educació Primària
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària
22163 - Pràctiques de Menció: Suport Educatiu
  • Grau d'Educació Primària2022-23
22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge
  • Grau d'Educació Primària2020-21
22223 - Pràctiques Acadèmiques Externes de Pedagogia
  • Grau de Pedagogia (Pla 2016)2023-24
22239 - Anàlisi de Dades en la Investigació Educativa
  • Grau de Pedagogia (Pla 2016)2022-23
29973 - Mètodes i Tècniques d'Investigació Educativa
  • Màster Universitari en Investigació i Intervenció Psicoeducativa2023-24

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Estudis de Gènere Col·laboradora

Llibres

  • Verger, S., Bagur, S., Forteza, D., Rotger, M. y Rosselló, M.R. (2022). Buenas Prácticas Inclusivas en las Islas Baleares. En Darretxe, L., Berastegi, N. y Gaintza, Z. (Coords.). Buenas Prácticas Inclusivas en la respuesta al alumnado con enfermedades raras (pp.89-116). Octaedro.

Publicacions

 

  • Bagur, S., Rosselló-Ramón, M.R., Paz-Lourido, B. y Verger, S. (2024). Responses to the needs of families with children with disabilities in Spain: The voices of families and professionals. Acta Psychologica, 248, 104383. https://doi.org/10.1016/j.actpsy.2024.104383
  • Bagur, S., Cañas-Lerma, A.J., Mut-Amengual, B. y Verger, S. (2023). The impact of family characteristics on the level of empowerment and the level of Family Quality of Life of parents using Early Childhood Intervention services. International Journal of Developmental Disabilities. https://doi.org/10.1080/20473869.2023.2232561
  • Mut-Amengual, B., Rosselló-Ramon, M.R., Bagur, S. y Verger, S. (2023). Análisis de las guías docentes de los TFG en las universidades españolas. Revista Complutense de Educación, 34(4), 481-494. https://doi.org/10.5209/rced.79434
  • Bagur, S., Paz-Lourido, B., Mut-Amengual, B. y Verger, S. (2022). Relationship between parental mental health and developmental disorders in early childhood. Health & Social Care in the Community, 30(6), 1-10. https://doi.org/10.1111/hsc.13891
  • Bagur, S. y Verger, S. (2022). Educación Inclusiva y Pedagogía Hospitalaria: las Actitudes Docentes Promotoras de la Inclusión. Revista Brasileira de Educaçao Especial, 28, 379-398. https://doi.org/10.1590/1980-54702022v28e0140 
  • Moll-Riquelme, I., Bagur, S. y Rosselló, M.R. (2022). Resilience: Conceptualization and Keys to Its Promotion in Educational Centers. Children, 9(8), 1183. https://doi.org/10.3390/children9081183
  • El Jouhri, N., Bagur, S., Verger, S. y Rosselló, M. R. (2022). El alumnado inmigrante y la mediación lingüística infantojuvenil. Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, 15, 1-25. https://doi.org/10.11144/Javeriana.m15.aiml
  • Bagur, S., Paz-Lourido, B., Rosselló, M. R. y Verger, S. (2022). Empowerment, anxiety and depression in families using early childhood intervention services. European Journal of Special Needs Education. https://doi.org/10.1080/08856257.2022.2062908
  • Bagur, S., Rosselló, M.R., Paz-Lourido, B. y Verger, S. (2021). El enfoque integrador de la metodología mixta en la investigación educativa. Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa, 27(1). https://doi.org/10.30827/relieve.v27i1.21053
  • Verger, S., Riquelme, I., Bagur, S. y Paz-Lourido, B. (2021). Satisfaction and Quality of Life of Families Participating in Two Different Early Intervention Models in the Same Context: A Mixed Methods Study. Frontiers in Psychologyhttps://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.650736
  • Bagur, S. y Verger, S. (2020). Evidencias y retos de la Atención Temprana: el modelo centrado en la familia. Siglo Cero51(4), 69-92. https://doi.org/10.14201/scero20205146992
  • Bagur, S. y Verger, S. (2020). Las actitudes docentes como ejes transversales de la Educación Inclusiva. En Fernández, M. y Heras, D. (Coord.). Ampliando Horizontes en Educación Inclusiva. Universidad de Burgos. 

 

Projectes

Projectes

  • Proyecto de la II Convocatòria d'ajuts per a la recerca sobre i per al desenvolupament:

    Model Centrat en la Família: Pla Pilot d'Atenció Primerenca a la Universitat de Cuenca (Equador) (OCDS-REC2024/03). IP: Sara Bagur Pons. Entidat: Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat.

  • Proyecto de Innovación Docente: HEMISFERIS: La qualitat dels treballs acadèmics de la Facultat d'Educació (PID242604). IP: Sara Bagur.

  • Proyecto I+D+I: Los centros de educación especial desde el paradigma de la LOMLOE: su transformación en centros de apoyo para los centros ordinarios y propuestas para la educación de estudiantes que requieren atención especializada (CEELOMLOE). Membre de l'Equip d'investigació. (Desde el 1/09/2024 hasta el 31/08/2028). IP: Raúl Tárrega i Pilar Sanz.

  • Proyecto I+D+i: Cuidados Paliativos y Calidad de Vida en la Infancia y la Adolescencia. Respuestas Educativas Personalizadas, Contextualizadas e Interdisciplinares (CPYCVIA). Ministerio de Ciencia e Innovación. (Desde el 1/09/2021 hasta el 31/08/2025). IP: Sebastià Verger i Maria Rosa Rosselló.

  • Proyecto de Innovación Docente: Mestres Miren Mestres: el llegat d'un bon docent. Financiamiento: Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE)  (2021-2022)

  • Proyecto de Innovación Docente: Metodologies d’Investigació en els Treballs de Fi de Grau: Pla de Formació Experimental per a l’Alumnat dels Graus d’Educació Infantil i Educació Primària. Financiamiento: Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE) (2022-2024)

  • Proyecto de la I Convocatoria de ayudas para la investigación sobre y para el desarrollo 2022-23: Grupo de apoyo dirigido a familias usuarias del CEDIU - Universidad de Cuenca, para la promoción del empoderamiento y la calidad de vida familiar (OCDS-REC2023/08)

    OCDS-REC2023/08. Entidat: Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat.
     

Transferència

Transferència

Documental

L'Atenció Primerenca: el Dret dels Infants 

Més informació: https://www.youtube.com/watch?v=haPPWQmjCuI&t=12s

 

Documental

Mestres Miren Mestres: el Llegat d'un Bon docent

Més informació: https://www.youtube.com/watch?v=WrX4fLVuasw

 

Facebook de la UIB Twitter de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB Telegram de la UIB
Google+ UIB
Escolta