Dra. María Sonsoles Hernández Barbosa
- 971173269 (3269)
- Despatx AC03planta baixaRamon Llull
Currículum
Currículum breu
Si ho desitjau, podeu consultar la pàgina en altres idiomes.
Més informació
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 20297 - Art dels Segles XIX i XX a Espanya. Grau d'Història de l'Art a Mallorca.
- 20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art. Grau d'Història de l'Art a Mallorca.
- 20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura. Grau de Geografia a Mallorca.
- 20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura. Grau d'Història de l'Art a Mallorca.
- 20279 - Treball de Fi de Grau d'Història de l'Art. Grau d'Història de l'Art a Mallorca.
- 10316 - Pràctiques Professionals en Institucions Culturals de les Illes Balears. Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió.
- 10317 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió.
Direcció de tesis
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10316 - Pràctiques Professionals en Institucions Culturals de les Illes Balears |
|
10317 - Treball de Fi de Màster |
|
20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura | |
20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art | |
20279 - Treball de Fi de Grau d'Història de l'Art | |
20288 - Iniciació a la Història de l'Art II: Modern i Contemporani |
|
20297 - Art dels Segles XIX i XX a Espanya |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Patrimoni audiovisual, mass-media i il·lustració (PAMMI) | Membre |
Especialitats
Grups de recerca externs a la UIB
Grup de Recerca en Històrica de l'Art i del Disseny Contemporanis (GRACMON)Línies de recerca
Història cultural de la modernitat, història dels sentits, estética de la fi de segle, història de les idees estètiques segles XIX i XX, relacions interartístiquesPublicacions
Llibres com única autora
Vidas Excitadas. Sensorialidad y capitalismo en la cultura moderna. Vitoria-Gasteiz: Sans Soleil, 2022 (en prensa).
Sinestesias. Arte, literatura y música en el París fin de siglo (1880-1900). Madrid: Abada editores, 2013, 336 p.
Miniaturas de Eugenio Granell. Música revelada. Santiago de Compostela: aCentral Folque, 2012, 112 p.
Un martes en casa de Mallarmé. Redon, Debussy y Mallarmé encontrados. Madrid: Servicio de Publicaciones Universidad Complutense de Madrid; Editorial Complutense, 2010, 120 p. (texto ganador del premio Dámaso Alonso de ensayo).
Llibres editats
(coeditado con Irene Gras Valero): La sensibilidad de la metrópolis moderna: imaginarios estéticos y espectáculos visuales. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2021. Colección: Singularitats, sello de calidad en Edición Académica CEA-APQ.
Articles en revistes peer-review
“Los peligros de la sobrestimulación en la metrópolis moderna: Georg Simmel y su lectura del nuevo urbanita”. Arbor. Ciencia, pensamiento, cultura, vol. 195, n. 791 (January-March 2019), a497.
"Del dandy al esteta: el cultivo de la sensibilidad entre lo individual y lo colectivo". Quintana, n. 16 (2017), p. 239-252.
"Los discursos en torno a la sensorialidad en el fin de siglo: Luis Simarro y su lectura holística del ser humano, entre lo individual y lo colectivo". Bulletin of Spanish Studies (6th June 2017).
"Beyond the visual: panoramatic attractions in the 1900 World's Fair". Visual Studies, vol. 32, n. 4 (March 2017), p. 359-370.
"Au-delà d'une esthétique. Le rôle des arts (peinture, musique, littérature) au sein de la philosophie symboliste". French Cultural Studies, vol. 26, n. 3 (August 2015), p. 247-259.
"La 'question Mallarmé': relecturas y querellas en torno al poeta en la Francia de la década de 1960". Cédille. Revista de estudios franceses, n. 11 (April 2015), p. 251-271.
"1900 World's Fair or the Attraction of the Senses: The Case of the Maréorama". The Senses and Society, vol. 10, n. 1 (Spring 2015), p. 39-51.
"Discursos sobre la sensorialidad en el fin de siglo español: del krausismo a la ciencia experimental". Revista de Estudios Hispánicos (Washington University in St. Louis), vol. 48, n. 2 (2014), p. 285-305.
"Arabescos, textos y contextos. Apuntes para el estudio del pensamiento sinestésico en el París finisecular". Revista de Musicología, vol. 33, n. 1-2 (2010), p. 527-540.
"De la 'obra de arte total' a la 'fusión interior': la música en el modelo de correspondencias artísticas de Camille Mauclair". Acta Musicologica, vol. 81, n. 2 (2009), p. 275-300.
"'Plus loin que la musique': evocaciones plásticas en el pensamiento estético de Claude Debussy". Quintana, n. 8 (2009). Issue's subject: "The voice of Galatea: sonorous images", p. 135-145.
Capítols de llibre
“Placer y malestar. (Hiper)estimulación sensorial en la ciudad espectáculo”. La sensibilidad de la metrópolis moderna: imaginarios estéticos y espectáculos visuales. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2021.
“L’universo a scala umana. L’esperienza immersiva del Globo celeste nell’Esposizione universale del 1900”. Atmosfere. Esperienze immersive nell’arte e al museo. J. Arnaldo, S. Costa, D. Poulot, A. Rosellini (eds.). Bologna: Bononia University Press, 2021: 151-164.
“El dandi en la ciudad moderna: singularización y popularización a través de los sentidos”. La dimensió escènica de la ciutat moderna. Les condicions de l’oblit i del reconeixement. Enric Ciurans; Nuria Peist (eds). Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2019, p. 135-148.
“Paul Verlaine et Claude Debussy, esthétiques convergentes ou divergentes ?”. Actes du Colloque international ‘Littérature et Musique. Musique et Littérature au XXe siècle. Valeurs universelles et approches transculturelles’. Lyon: Université Jean Moulin – Lyon 3, 2011, p. 95-106.