Dra. María Sonsoles Hernández Barbosa
- 971173269 (3269)
- Despatx AC03planta baixaRamon Llull
Currículum
Currículum breu
Si ho desitjau, podeu consultar la pàgina en altres idiomes.
Més informació
Docència
Horari de tutories
Data d'inici | Data de fi | Dia | Hora d'inici | Hora de fi | Lloc |
---|---|---|---|---|---|
09/09/2024 | 20/12/2024 | dimarts | 12.00 | 13.00 | AC03 |
Assignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
- 20297 - Art dels Segles XIX i XX a Espanya. Grau d'Història de l'Art a Mallorca.
- 20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art. Grau d'Història de l'Art a Mallorca.
- 20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura. Grau de Geografia a Mallorca.
- 20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura. Grau d'Història de l'Art a Mallorca.
- 10316 - Pràctiques Professionals en Institucions Culturals de les Illes Balears. Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió.
- 10317 - Treball de Fi de Màster. Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió.
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
10316 - Pràctiques Professionals en Institucions Culturals de les Illes Balears |
|
10317 - Treball de Fi de Màster |
|
20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura | |
20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art | |
20279 - Treball de Fi de Grau d'Història de l'Art | |
20288 - Iniciació a la Història de l'Art II: Modern i Contemporani |
|
20297 - Art dels Segles XIX i XX a Espanya |
Recerca
Grups de recerca
Grup | Tipus de participació |
---|---|
Patrimoni audiovisual, mass-media i il·lustració (PAMMI) | Membre |
Especialitats
Grups de recerca externs a la UIB
Grup de Recerca en Històrica de l'Art i del Disseny Contemporanis (GRACMON)Línies de recerca
Història cultural de la modernitat, història dels sentits, estética de la fi de segle, història de les idees estètiques segles XIX i XX, relacions interartístiquesPublicacions
Llibres com única autora
Vidas Excitadas. Sensorialidad y capitalismo en la cultura moderna. Vitoria-Gasteiz: Sans Soleil, 2022 (en prensa).
Sinestesias. Arte, literatura y música en el París fin de siglo (1880-1900). Madrid: Abada editores, 2013, 336 p.
Miniaturas de Eugenio Granell. Música revelada. Santiago de Compostela: aCentral Folque, 2012, 112 p.
Un martes en casa de Mallarmé. Redon, Debussy y Mallarmé encontrados. Madrid: Servicio de Publicaciones Universidad Complutense de Madrid; Editorial Complutense, 2010, 120 p. (texto ganador del premio Dámaso Alonso de ensayo).
Llibres editats
(coeditado con Irene Gras Valero): La sensibilidad de la metrópolis moderna: imaginarios estéticos y espectáculos visuales. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2021. Colección: Singularitats, sello de calidad en Edición Académica CEA-APQ.
Articles en revistes peer-review
“Los peligros de la sobrestimulación en la metrópolis moderna: Georg Simmel y su lectura del nuevo urbanita”. Arbor. Ciencia, pensamiento, cultura, vol. 195, n. 791 (January-March 2019), a497.
"Del dandy al esteta: el cultivo de la sensibilidad entre lo individual y lo colectivo". Quintana, n. 16 (2017), p. 239-252.
"Los discursos en torno a la sensorialidad en el fin de siglo: Luis Simarro y su lectura holística del ser humano, entre lo individual y lo colectivo". Bulletin of Spanish Studies (6th June 2017).
"Beyond the visual: panoramatic attractions in the 1900 World's Fair". Visual Studies, vol. 32, n. 4 (March 2017), p. 359-370.
"Au-delà d'une esthétique. Le rôle des arts (peinture, musique, littérature) au sein de la philosophie symboliste". French Cultural Studies, vol. 26, n. 3 (August 2015), p. 247-259.
"La 'question Mallarmé': relecturas y querellas en torno al poeta en la Francia de la década de 1960". Cédille. Revista de estudios franceses, n. 11 (April 2015), p. 251-271.
"1900 World's Fair or the Attraction of the Senses: The Case of the Maréorama". The Senses and Society, vol. 10, n. 1 (Spring 2015), p. 39-51.
"Discursos sobre la sensorialidad en el fin de siglo español: del krausismo a la ciencia experimental". Revista de Estudios Hispánicos (Washington University in St. Louis), vol. 48, n. 2 (2014), p. 285-305.
"Arabescos, textos y contextos. Apuntes para el estudio del pensamiento sinestésico en el París finisecular". Revista de Musicología, vol. 33, n. 1-2 (2010), p. 527-540.
"De la 'obra de arte total' a la 'fusión interior': la música en el modelo de correspondencias artísticas de Camille Mauclair". Acta Musicologica, vol. 81, n. 2 (2009), p. 275-300.
"'Plus loin que la musique': evocaciones plásticas en el pensamiento estético de Claude Debussy". Quintana, n. 8 (2009). Issue's subject: "The voice of Galatea: sonorous images", p. 135-145.
Capítols de llibre
“Placer y malestar. (Hiper)estimulación sensorial en la ciudad espectáculo”. La sensibilidad de la metrópolis moderna: imaginarios estéticos y espectáculos visuales. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2021.
“L’universo a scala umana. L’esperienza immersiva del Globo celeste nell’Esposizione universale del 1900”. Atmosfere. Esperienze immersive nell’arte e al museo. J. Arnaldo, S. Costa, D. Poulot, A. Rosellini (eds.). Bologna: Bononia University Press, 2021: 151-164.
“El dandi en la ciudad moderna: singularización y popularización a través de los sentidos”. La dimensió escènica de la ciutat moderna. Les condicions de l’oblit i del reconeixement. Enric Ciurans; Nuria Peist (eds). Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2019, p. 135-148.
“Paul Verlaine et Claude Debussy, esthétiques convergentes ou divergentes ?”. Actes du Colloque international ‘Littérature et Musique. Musique et Littérature au XXe siècle. Valeurs universelles et approches transculturelles’. Lyon: Université Jean Moulin – Lyon 3, 2011, p. 95-106.