Botar al contingut

Dra. María Sonsoles Hernández Barbosa

Dra. María Sonsoles Hernández Barbosa
Professora titular d'universitat
Història de l'Art

Currículum

Currículum breu

Aquesta informació no està disponible en català.
Si ho desitjau, podeu consultar la pàgina en altres idiomes.

Docència

Horari de tutories

Hores de tutoria del professor
Data d'inici Data de fi Dia Hora d'inici Hora de fi Lloc
09/09/2024 20/12/2024 dimarts 12.00 13.00 AC03

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
10316 - Pràctiques Professionals en Institucions Culturals de les Illes Balears
  • Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió2023-24
10317 - Treball de Fi de Màster
  • Màster Universitari en Patrimoni Cultural: Investigació i Gestió2023-24
20252 - Lectura i Anàlisi de l'Art i l'Arquitectura
20268 - Coneixements Crítics, Teòrics i Metodològics de la Història de l'Art
20279 - Treball de Fi de Grau d'Història de l'Art
20288 - Iniciació a la Història de l'Art II: Modern i Contemporani
20297 - Art dels Segles XIX i XX a Espanya

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Patrimoni audiovisual, mass-media i il·lustració (PAMMI) Membre

Línies de recerca

Història cultural de la modernitat, història dels sentits, estética de la fi de segle, història de les idees estètiques segles XIX i XX, relacions interartístiques

Publicacions

Llibres com única autora

Vidas Excitadas. Sensorialidad y capitalismo en la cultura moderna. Vitoria-Gasteiz: Sans Soleil, 2022 (en prensa).

Sinestesias. Arte, literatura y música en el París fin de siglo (1880-1900). Madrid: Abada editores, 2013, 336 p.

Miniaturas de Eugenio Granell. Música revelada. Santiago de Compostela: aCentral Folque, 2012, 112 p.

Un martes en casa de Mallarmé. Redon, Debussy y Mallarmé encontrados. Madrid: Servicio de Publicaciones Universidad Complutense de Madrid; Editorial Complutense, 2010, 120 p. (texto ganador del premio Dámaso Alonso de ensayo).

Llibres editats

(coeditado con Irene Gras Valero): La sensibilidad de la metrópolis moderna: imaginarios estéticos y espectáculos visuales. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2021. Colección: Singularitats, sello de calidad en Edición Académica CEA-APQ.

Articles en revistes peer-review

Los peligros de la sobrestimulación en la metrópolis moderna: Georg Simmel y su lectura del nuevo urbanita”. Arbor. Ciencia, pensamiento, cultura, vol. 195, n. 791 (January-March 2019), a497.

"Del dandy al esteta: el cultivo de la sensibilidad entre lo individual y lo colectivo". Quintana, n. 16 (2017), p. 239-252. 

"Los discursos en torno a la sensorialidad en el fin de siglo: Luis Simarro y su lectura holística del ser humano, entre lo individual y lo colectivo". Bulletin of Spanish Studies (6th June 2017). 

"Beyond the visual: panoramatic attractions in the 1900 World's Fair". Visual Studies, vol. 32, n. 4 (March 2017), p. 359-370. 

"Au-delà d'une esthétique. Le rôle des arts (peinture, musique, littérature) au sein de la philosophie symboliste". French Cultural Studies, vol. 26, n. 3 (August 2015), p. 247-259.

"La 'question Mallarmé': relecturas y querellas en torno al poeta en la Francia de la década de 1960". Cédille. Revista de estudios franceses, n. 11 (April 2015), p. 251-271.

"1900 World's Fair or the Attraction of the Senses: The Case of the Maréorama". The Senses and Society, vol. 10, n. 1 (Spring 2015), p. 39-51. 

"Discursos sobre la sensorialidad en el fin de siglo español: del krausismo a la ciencia experimental". Revista de Estudios Hispánicos (Washington University in St. Louis), vol. 48, n. 2 (2014), p. 285-305.

"Arabescos, textos y contextos. Apuntes para el estudio del pensamiento sinestésico en el París finisecular". Revista de Musicología, vol. 33, n. 1-2 (2010), p. 527-540.

"De la 'obra de arte total' a la 'fusión interior': la música en el modelo de correspondencias artísticas de Camille Mauclair". Acta Musicologica, vol. 81, n. 2 (2009), p. 275-300.

"'Plus loin que la musique': evocaciones plásticas en el pensamiento estético de Claude Debussy". Quintana, n. 8 (2009). Issue's subject: "The voice of Galatea: sonorous images", p. 135-145. 

Capítols de llibre

“Placer y malestar. (Hiper)estimulación sensorial en la ciudad espectáculo”. La sensibilidad de la metrópolis moderna: imaginarios estéticos y espectáculos visuales. Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2021.

“L’universo a scala umana. L’esperienza immersiva del Globo celeste nell’Esposizione universale del 1900”. Atmosfere. Esperienze immersive nell’arte e al museo. J. Arnaldo, S. Costa, D. Poulot, A. Rosellini (eds.). Bologna: Bononia University Press, 2021: 151-164.

“El dandi en la ciudad moderna: singularización y popularización a través de los sentidos”. La dimensió escènica de la ciutat moderna. Les condicions de l’oblit i del reconeixement. Enric Ciurans; Nuria Peist (eds). Barcelona: Edicions de la Universitat de Barcelona, 2019, p. 135-148.

“Paul Verlaine et Claude Debussy, esthétiques convergentes ou divergentes ?”. Actes du Colloque international ‘Littérature et Musique. Musique et Littérature au XXe siècle. Valeurs universelles et approches transculturelles’. Lyon: Université Jean Moulin – Lyon 3, 2011, p. 95-106.

 

 

 

Facebook de la UIB Twitter de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB Telegram de la UIB
Google+ UIB
Escolta