Ariadna Benet Parente
- Despatx CD02segon pisRamon Llull
Currículum
Currículum breu
La Dra. Ariadna Benet Parente, actualment professora contractada doctora interina del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General, es va llicenciar en Lingüística General a la Universitat de Barcelona l'any 2005 i en Ciències de la Informació a la Universitat Autònoma de Barcelona l'any 1995.
Del 2005 al 2011 va treballar com a investigadora predoctoral a la Universitat d'Hamburg en el marc del Sonderforschungsbereich Mehrsprachigkeit, concretament en el projecte de recerca 'Desenvolupament fonoprosòdic del català en el context multilingüe actual', centrat en el contacte del català amb el castellà. Encara a la Universitat d'Hamburg, l'any 2012 es va doctorar amb la tesi 'El fraseig prosòdic de la parla espontània del català i del castellà'. Posteriorment va treballar com a docent de lingüística espanyola i catalana i investigadora postdoctoral a l'Institut für Romanistik de la Universitat d'Hamburg i a l'Institut für Romanistik de la Universitat d'Osnabrück. Del 2017 al 2018 va dur a terme el lectorat de català de la Universitat d'Hamburg, finançat i gestionat per l'Institut Ramon Llull. A banda de l'àmbit acadèmic, la seva trajectòria professional també recull experiències en lingüística aplicada, com ara la correcció de català (especialment al diari El Punt) o la traducció, així com experiències en l'àmbit periodístic (a Catalunya Ràdio i TV3).
Incorporada a la UIB des del 2019-20, imparteix docència als estudis de Llengua i Literatura Catalanes, però sobretot als Graus d'Educació Infantil i Primària. Des del curs 2021-22 és professora especialista de la matèria Llengua Catalana i Literatura II de les PBAU.
La seva recerca se centra en l'ensenyament i aprenentatge de la fonètica de segones llengües, en la prosòdia de la parla espontània, en el contacte del català amb el castellà, i en la dialectologia i sociolingüística catalanes. Té reconegut un sexenni de recerca (2007-2012).
Darreres publicacions:
Ramon-Casas, M., Cortés, S., Benet A., Lleó C. i Bosch L. (2021). Connecting perception and production in early Catalan-Spanish bilingual children: language dominance and quality of input effects. Journal of Child Language 1-22.
Lleó, C., Cortés, S. i Benet, A. (2020). Projecció diacrònica de la fusió de sons del català a Barcelona a través de quatre generacions. Dins: Gabriel, C., Selig, M. i Peskova, A. (eds.), Contact, variation, and change in Romance and beyond. Studies in honor of Trudel Meisenburg, 257-270. Berlin: Erich Schmidt Verlag.
Cortés, S., Lleó, C. i Benet, A. (2019). 'Weighing factors responsible for the production of the Catalan vowel /ɛ/ vs. /e/ contrast in different districts of Barcelona'. International Journal of Bilingualism, 23 (6), p. 1264-1277.
Docència
Horari de tutories
Cal concertar cita prèvia amb la professora per a fer una tutoriaAssignatures on imparteix docència. Any acadèmic 2024-25
Docència dels 5 anys anteriors
Assignatura | Informació a l'estudi on la va impartir |
---|---|
11794 - Competència Plurilingüe i Intercultural i Ensenyament-Aprenentatge de Llengües | |
11797 - Lingüística Catalana Avançada |
|
11804 - Treball de Fi de Màster | |
20702 - Llengua Normativa I: el Text |
|
20726 - Treball de Fi de Grau de Llengua i Literatura Catalanes | |
20750 - Ensenyament del Català com a L2 | |
22002 - Llengua Catalana i la seva Didàctica | |
22031 - Treball de Fi de Grau d'Educació Infantil | |
22112 - Lectura i Escriptura Inicials | |
22131 - Habilitats Lingüístiques per a l'Educació Primària: Ensenyament-Aprenentatge de la Llengua Catalana | |
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària |