Botar al contingut
Escolta

Dr. Adrià Muntaner Mas

Dr. Adrià Muntaner Mas
Professor titular d'universitat
Didáctica de la Expresión Corporal
Serveis a la Comunitat Universitària (director)
  • Despatx del vicerector de Campus i Universitat Saludableprimer pisSon Lledó
  • Despatx C-100primer pisGuillem Cifre de Colonya

Currículum

Currículum breu

El Dr. Adrià Muntaner Mas (Palma, 1988) és Professor Titular del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques de la Universitat de les Illes Balears (UIB) des de l'any acadèmic 2013-2014. És Diplomat en Magisteri d'Educació Física (2010) i Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (2012). Obtingué el grau de Doctor (2016) en Ciències de l'Educació a través de la UIB amb la tesi: 'La prescripción de ejercicio físico a través de las aplicaciones móviles y su impacto sobre la salud en personas de edad avanzada'.

La seva recerca es centre en l'estudi dels efectes de l'exercici físic/l'activitat física sobre la salut física i mental, majoritàriament en població d'edat escolar. Ha publicat més de 40 articles científics de caràcter nacional i internacional, ha participat en més de 20 projectes de recerca. Ha tingut l'oportunitat de realitzar quatres estades de recerca acumulant un total d'un any i dos mesos, tres d'elles de caràcter nacional i una de caràcter internacional a Melbourne (Austràlia). Ha difós els resultats de les seves investigacions en més de 50 congressos. És membre de dos grups d'investigació (GICAFE i PROFITH) i del laboratori de recerca BATLAB. Ha desenvolupat tasques de gestió de revistes científiques com a editor associat i ha realitzat més de vint revisions d'articles científics.

A nivell docent, acumula una experiència de més de 9 anys de docència universitària, impartint més 1300 hores a diferents nivells. Ha realitzat tres estades de caire docent, una d'elles a través del programa Erasmus Teaching a la universitat d'Orebro (Suècia). Ha participat en 12 projectes d'innovació docent, i en 6 d'ells ha estat investigador principal. Ha pogut realitzar més de 15 materials didàctics i té més de 20 avaluacions de la seva tasca docent valorades com a favorables o molt favorables. Actualment té reconegut un sexenni d'investigació, tres triennis docents i un quinquenni docent.

Respecte a la gestió universitària, ha estat coordinador d'alguns títols propis impartits a la UIB. Des del 2018 és coordinador de les pràctiques curriculars del Grau d'Educació Primària. També, ha estat coordinador de l'assignatura Educació Física i Hàbits Saludables que imparteix en el Grau d'Educació Primària. El 2021 va ser anomenat Delegat del Rector d'Universitat Saludable i Campus a la Universitat de les Illes Baleares, i des del 2022 fins l'actualitat ocupa el càrrec de Vicerector de Campus i Universitat Saludable a la Universitat de les Illes Balears.

A nivell personal, és un professional obert al diàleg sobre les idees científiques, entusiasta per la gestió de política universitària, i és defineix com a promotor d'un estil de vida actiu i saludable.

Càrrecs ocupats

Períod Càrrec
2016-2017 Coordinador de l'Expert Universitari en Activitats Físiques i Recreatives per a Gent Gran. Títol propi de la UIB (15 ECTS).
2018-Actualitat Coordinador del Pràcticum I, II i de Menció dels estudis en Educació Primària de la Universitat de les Illes Balears.
2021-2022 Delegat del Rector d'Universitat Saludable i Campus.
2022-Actualitat Vicerector de Campus i Universitat Saludable.

Formació acadèmica

Diplomat en Magisteri d'Educació Física (2010) per la Universitat de les Illes Balears
Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (2012) per l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC)
Postgraduat en Màster de Nutrició Humana i Qualitat dels Aliments (2013) per la Universitat de les Illes Balears
Doctorat en Educació (2016) per la Universitat de les Illes Balears
Postgraduat en Màster en Formació del Profesorat (2017) per la Universitat de les Illes Balears
Postgraduat en Màster Interuniversitaria en Metodologia de les Ciències del Comportament i de la Salut (2020-Cursant) per la Universitat Nacional a Distància

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb el professor per a fer una tutoria

Direcció de tesis

Director de tesis l'any acadèmic 2023-24 als programes de doctorat següents:

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on la va impartir
11046 - Activitat Física, Salut i Família
  • Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família2019-20, 2020-21
11049 - Treball de Fi de Màster Orientat al Desenvolupament de la Capacitat Investigadora
  • Màster Universitari en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família2020-21
11916 - Tendències de Recerca en Activitat Física i Salut en l'Entorn Escolar
  • Màster Universitari en Investigació en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport2022-23
22121 - Educació Física i Hàbits Saludables
22126 - Pràctiques I d'Educació Primària
22129 - Pràctiques II d'Educació Primària
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària
22163 - Pràctiques de Menció: Suport Educatiu
22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge
22166 - Pràctiques de Menció: Educació Física
22167 - Pràctiques de Menció: Educació Musical i Artística
22168 - Pràctiques de Menció: Llengua Estrangera (anglès)
  • Grau d'Educació Primària2019-20
22169 - Pràctiques de no Menció

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Ciències de l'activitat física i l'esport (GICAFE) Membre

Projectes de recerca

Projecte Font de financiació Duració

Ejercicio en la prevención y tratamiento de la obesidad y resistencia a la insulina: Análisis inteligentes-Intervenciones inteligentes. Proyecto SmartMove (DEP 2016-79512-R)

Ministerio de Economía, Industria y Competitividad 2016-2020

Comorbid conditions of attention deficit/hyperactivity disorder (COCA). Grant agreement number 667302

European unions horizon 2020 research and innovation programme 2016-2021

Efectos de una intervención multicomponente de educación postural en escolares de educación primaria (RTI2018-101023-A-I00)

Ministerio de Ciencia e Innovación 2019-2022

Efectos de los descansos activos en el rendimiento academico en niños/as con y sin tdah (The Break4brain project, PID2021-123357OA-I00)

Ministerio de Ciencia e Innovación 2022-2025
 

 

 

Publicacions

Articles recents

Títol: Do Physical Fitness and Executive Function Mediate the Relationship between Physical Activity and Academic Achievement? An Examination Using Structural Equation Modelling
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Children
Any: 2022

 

Títol: The dynamical association between physical activity and affect in the daily life of individuals with ADHD
Autors: Koch et al.
Revista: European Neuropsychopharmacology
Any: 2022

 

Títol: Acute effect of physical activity on academic outcomes in school-aged youth: A systematic review and multivariate meta-analysis
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports
Any: 2023

 

Títol: Objectively measured physical activity and academic performance in school-aged youth: The UP&DOWN longitudinal study
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports
Any: 2021

 

Títol: Prospective associations between physical fitness and executive function in adolescents: The UP&DOWN study
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Psychology of Sport and Exercise
Any: 2022

 

 

Facebook de la UIB Twitter de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB Telegram de la UIB
Google+ UIB