Botar al contingut
Escolta

Dr. Adrià Muntaner Mas

Dr. Adrià Muntaner Mas
Professor titular d'universitat
Didáctica de la Expresión Corporal
  • Despatx Delegat del Rector d'Universitat Saludable i CampusPrimer pisSon Lledó
  • Despatx C-100Primer pisGuillem Cifre de Colonya

Currículum

Currículum breu

El Dr. Adrià Muntaner Mas (Palma, 1988) és Professor Titular del Departament de Pedagogia i Didàctiques Específiques de la Universitat de les Illes Balears (UIB) des de l'any acadèmic 2013-2014. És Diplomat en Magisteri d'Educació Física (2010) i Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (2012). Obtingué el grau de Doctor (2016) en Ciències de l'Educació a través de la UIB amb la tesi: 'La prescripción de ejercicio físico a través de las aplicaciones móviles y su impacto sobre la salud en personas de edad avanzada'.

La seva recerca es centre en l'estudi dels efectes de l'exercici físic/l'activitat física sobre la salut física i mental, majoritàriament en població d'edat escolar. Ha publicat més de 30 articles científics de caràcter nacional i internacional, ha participat en més de 20 projectes de recerca. Ha tingut l'oportunitat de realitzar quatres estades de recerca acumulant un total d'un any i dos mesos, tres d'elles de caràcter nacional i una de caràcter internacional a Melbourne (Austràlia). Ha difós els resultats de les seves investigacions en més de 50 congressos. És membre de dos grups d'investigació (GICAFE i PROFITH) i del laboratori de recerca BATLAB. Ha desenvolupat tasques de gestió de revistes científiques com a editor associat i ha realitzat més de vint revisions d'articles científics.

A nivell docent, acumula una experiència de més de 7 anys de docència universitària, impartint més 1200 hores a diferents nivells. Ha realitzat tres estades de caire docent, una d'elles a través del programa Erasmus Teaching a la universitat d'Orebro (Suècia). Ha participat en 11 projectes d'innovació docent, i en 5 d'ells ha estat investigador principal. Ha pogut realitzar més de 15 materials didàctics i té més de 20 avaluacions de la seva tasca docent valorades com a favorables o molt favorables. Actualment té reconegut un sexenni d'investigació, dos triennis docents i un quinquenni docent.

Respecte a la gestió universitària, ha estat coordinador d'alguns títols propis impartits a la UIB. Des del 2018 és coordinador de les pràctiques curriculars del Grau d'Educació Primària. També, ha estat coordinador de l'assignatura Educació Física i Hàbits Saludables que imparteix en el Grau d'Educació Primària.

A nivell personal, és un professional obert al diàleg sobre les idees científiques, entusiasta per la gestió de política universitària, i és defineix com a promotor d'un estil de vida actiu i saludable.

Càrrecs ocupats

Períod Càrrec
2016-2017 Coordinador de l'Expert Universitari en Activitats Físiques i Recreatives per a Gent Gran. Títol propi de la UIB (15 ECTS).
2018-Actualitat Coordinador del Pràcticum I, II i de Menció dels estudis en Educació Primària de la Universitat de les Illes Balears.

Formació acadèmica

Diplomat en Magisteri d'Educació Física (2010) per la Universitat de les Illes Balears
Llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport (2012) per l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC)
Postgraduat en Màster de Nutrició Humana i Qualitat dels Aliments (2013) per la Universitat de les Illes Balears
Doctorat en Educació (2016) per la Universitat de les Illes Balears
Postgraduat en Màster en Formació del Profesorat (2017) per la Universitat de les Illes Balears
Postgraduat en Màster Interuniversitaria en Metodologia de les Ciències del Comportament i de la Salut (2020-Cursant) per la Universitat Nacional a Distància

Docència

Horari de tutories

Cal concertar cita prèvia amb el professor per a fer una tutoria

Direcció de tesis

Director de tesis al curs 2020-21 al següents programes de doctorat:

Docència dels 5 anys anteriors

Assignatura Informació a l'estudi on on la va impartir
11046 - Activitat Física, Salut i Família
  • Màster U. en Intervenció Socioeducativa amb Infància, Adolescència i Família2019-20
22121 - Educació Física i Hàbits Saludables
22126 - Pràctiques I d'Educació Primària
22129 - Pràctiques II d'Educació Primària
22132 - Treball de Fi de Grau d'Educació Primària
22151 - Educació Física, Oci i Recreació
22163 - Pràctiques de Menció: Suport Educatiu
22164 - Pràctiques de Menció: Audició i Llenguatge
22166 - Pràctiques de Menció: Educació Física
22167 - Pràctiques de Menció: Educació Musical i Artística
22168 - Pràctiques de Menció: Llengua Estrangera (anglès)
  • Grau d'Educació Primària2019-20
22169 - Pràctiques de no Menció

Recerca

Grups de recerca

Grup Tipus de participació
Ciències de l'activitat física i l'esport (GICAFE) Membre

Projectes de recerca

Projecte Font de financiació Duració

Ejercicio en la prevención y tratamiento de la obesidad y resistencia a la insulina: Análisis inteligentes-Intervenciones inteligentes. Proyecto SmartMove (DEP 2016-79512-R)

Ministerio de Economía, Industria y Competitividad 2016-2020

Comorbid conditions of attention deficit/hyperactivity disorder (COCA). Grant agreement number 667302

European unions horizon 2020 research and innovation programme 2016-2021

Efectos de una intervención multicomponente de educación postural en escolares de educación primaria (RTI2018-101023-A-I00)

Ministerio de Ciencia e Innovación 2019-2022

 

 

Publicacions

Articles

Títol: Obesity and physical activity patterns among Balearic Islands children and adolescents: A cross-sectional study
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Journal of Human Sport and Exercise
Any: 2017

 

Títol: Effects of face-to-face training intervention versus mobile application prescription among elderly
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Nuevas Tendencias en Educación Física, Deportes y Recreación
Any: 2016

 

Títol: Runkeeper: a complete app for monitoring outdoor sports
Autors: Martínez-Nicolás et al.
Revista: British Journal of Sport Medicine
Any: 2016

 

Títol: Teaching skills, students' emotions, perceived control and academic achievement in university students: A SEM approach
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Teaching and Teacher Education
Any: 2016

 

Títol: Increasing physical activity through mobile device interventions: A systematic review
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: Health Informatics Journal
Any: 2015

 

Títol: Effects of a Whatsapp-delivered physical activity intervention to enhance health-related physical fitness components and cardiovascular disease risk factors in older adults
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: The Journal of Sports Medicine and Physical Fitness
Any: 2015

 

Títol: Bright light therapy versus physical exercise to prevent co-morbid depression and obesity in adolescents and young adults with attention-deficit / hyperactivity disorder: study protocol for a randomized controlled trial
Autors: Mayer et al.
Revista: Trials
Any: 2018

 

Títol: A Mediation Analysis on the Relationship of Physical Fitness Components, Obesity, and Academic Performance in Children
Autors: Muntaner-Mas et al.
Revista: The Journal of Pediatrics
Any: 2018

 

 

Facebook de la UIB Twitter de la UIB Linkedin de la UIB Instagram de la UIB Youtube de la UIB Spotify de la UIB
Google+ UIB