Consell de Govern
SESSIÓ ORDINÀRIA DEL CONSELL DE GOVERN DEL DIA 23 DE SETEMBRE DE 2011
A les 10 hores del dia 23 de setembre de 2011, a la sala de juntes de Cas Jai, es reuneix en sessió ordinària el Consell de Govern de la Universitat. La presideix la Rectora i hi assisteixen les persones indicades al marge (annex 1).
Assisteixen com a membres convidats al Consell de Govern amb veu i sense vot les persones també indicades al marge (annex 2).
S’excusen d’assistir-hi la doctora Catalina N. Juaneda Sampol, el doctor Gabriel Oliver Codina, la doctora Margalida Payeras Llodrà i el doctor Francesc Escanellas Garcias.
Punt 1: Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior
El Consell de Govern acorda d’aprovar per unanimitat l’acta de la sessió ordinària del dia 21 de juliol de 2011.
La Rectora intervé en aquest punt per indicar que a l’ordre del dia d’avui no hi figura el punt corresponent a la votació de doctor honoris causa del senyor Bartomeu Fiol i Mora, sobre el qual es va presentar la proposta a la darrera sessió, atès el traspàs d’aquesta persona el passat mes d’agost. En conseqüència, de conformitat amb la normativa, no resulta procedent seguir aquest procediment. A continuació afegeix que li consta que el Departament de Filosofia i Treball Social farà la proposta de concessió de la medalla d’or per al senyor Bartomeu Fiol. Finalment intervé el doctor Francesc Torres, director del departament esmentat, per indicar que ahir el Consell de Departament va aprovar la proposta de concessió de la medalla d’or.
Punt 2: Modificació de plantilla
La Rectora dóna la paraula al vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, que explica de forma detallada la modificació de plantilla que afecta els departaments de Biologia, Biologia Fonamental i Ciències de la Salut, Ciències Històriques i Teoria de les Arts, Ciències Matemàtiques i Informàtica, Economia Aplicada, Pedagogia Aplicada i Psicologia de l'Educació, Pedagogia i Didàctiques Específiques i Química.
A continuació el vicerector explica la modificació de plantilla de Campus Extens Menorca.
La Rectora sotmet a votació les propostes presentades, que s’aproven per unanimitat (annex 3).
Punt 3: Títols propis de postgrau
La Rectora fa una introducció al tema i tot seguit dóna la paraula al vicerector de Postgrau i Formació Permanent, que presenta breument la proposta següent:
— Expert Universitari en Promoció de la Transferència del Coneixement i la Tecnologia - Promotors Tecnològics de les Illes Balears (15,2 crèdits)
— Diploma Universitari de Promoció de la Transferència del Coneixement i la Tecnologia - Promotors Tecnològics de les Illes Balears (15,2 crèdits)
La Rectora sotmet a votació la proposta de títol presentada, la qual s’aprova per unanimitat (annex 4).
Punt 4: Aprovació, si escau, del Reglament per a l’elaboració i avaluació dels treballs de fi de grau o de màster a la Universitat de les Illes Balears
La Rectora dóna la paraula al vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, que explica el procediment que s’ha dut a terme i assenyala algunes modificacions al text presentat:
1. Es proposa la modificació del segon paràgraf del Preàmbul («Aquest reglament té com a objecte establir un marc general sobre l’elaboració i la defensa dels treballs de fi de grau o de màster que permeti, respectant les diferències entre titulacions i entre graus i màsters, una certa homogeneïtat en els àmbits de l’organització i l’avaluació»).
2. Es proposa suprimir la sigla «ECTS» arreu del text i, per tant, la referència seria a «crèdits».
A l’article 6.1 se suprimeix l’incís final.
3. A l’article 7.2 s’ha de suprimir l’aclariment expressat entre parèntesis («però membre del PDI de la UIB»).
4. A l’article 8.2 s’ha de corregir la remissió que es fa al mateix article «8.2», que no correspon i, en lloc seu, ha de dir: «com preveu l’article 7.2».
3. Finalment, fa un aclariment a l’article 9.1
A continuació hi ha una sèrie d’intervencions. El doctor Pere M. Deyà Serra intervé per indicar que el text en certs aspectes pot ser reiteratiu respecte a normes de rang superior i, per altra banda, que hi ha aspectes que es podrien preveure a la Guia docent. Finalment fa una sèrie de reflexions sobre la figura del tutor, la presencialitat i la matrícula. Li contesten el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat i la Rectora.
El doctor Climent Ramis Noguera intervé per fer dues observacions formals i una reflexió.
El doctor Rafel Crespí Cladera fa dues observacions. Li contesta el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat.
També intervenen el doctor Francesc Torres Marí i el doctor Marco Antonio Robledo. Els contesta la Rectora.
El doctor Albert Sesé Abad fa un comentari i reflexió sobre el concepte de «treball de fi de grau». Li contesta la Rectora.
El doctor Antoni Miralles Socias agraeix que la normativa permeti que els centres puguin tenir la seva pròpia normativa en la docència de les titulacions.
La Rectora sotmet a votació la normativa amb les modificacions indicades pel vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, inclosa la incorporació de la referència a l’òrgan responsable, juntament amb la del centre, de manera que el text esmentat dirà: «centre o òrgan responsable».
A continuació la Rectora sotmet a votació la proposta, que s’aprova per unanimitat amb les modificacions esmentades (annex 5).
Punt 5: Aprovació, si escau, de l’Acord normatiu pel qual es canvia el nom de Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Llatina pel de Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica
La Rectora explica la motivació de la proposta de canviar el nom de Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Llatina pel de Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica, atesa l’adscripció de l’àrea de coneixement de Filologia Grega al Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Llatina (realitzada per la Resolució del Rectorat 9798/2011, de 12 d’abril, FOU núm. 349, de 20 de maig).
A continuació el Secretari General indica que s’hi afegiria un nou paràgraf, del tenor següent: «Qualsevol referència al Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Llatina serà interpretada com a referència al Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica».
El doctor Francesc Torres Marí indica la conveniència que hi hagi professorat de l’àrea de coneixement de Filologia Grega. A continuació intervé la directora del Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Llatina, doctora M. Antònia Fornés Pallicer. Els contesta la Rectora.
Finalment, la Rectora sotmet a votació la proposta, que s’aprova per unanimitat (annex 6).
Punt 6: Aprovació, si escau, de la modificació del Reglament de la Comissió de Biblioteca
La Rectora dóna la paraula a la vicerectora d’Investigació, que explica la motivació, l’abast i el significat de la modificació del Reglament de la Comissió de Biblioteca.
Finalment, la Rectora sotmet a votació la proposta, que s’aprova per unanimitat (annex 7).
Punt 7: Aprovació, si escau, de la constitució d’una agrupació europea de cooperació territorial (AECT)
La Rectora indica l’origen de la proposta sobre la constitució d’una agrupació europea de cooperació territorial (AECT) i presenta el conveni entre quatre parts que permetria la constitució d’una agrupació amb les característiques assenyalades, juntament amb l’aprovació dels Estatuts que s’adjunten. Seguidament indica que ho hauria d’aprovar de forma definitiva el Consell Social de la Universitat de les Illes Balears, per continuar després la tramitació davant el Ministeri d’Administracions Públiques.
El doctor Llorenç Huguet Rotger es mostra favorable a la proposta i demana amb quin suport es compta per part de l’Euroregió. El doctor Lluís Garau Juaneda intervé per fer alguns aclariments.
Finalment, la Rectora sotmet a votació la proposta en els termes exposats, que s’aprova per unanimitat (annex 8).
Punt 8: Complements retributius del professorat (art. 1.1.2 del document de plantilla docent de la UIB)
La Rectora dóna la paraula al vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, que explica que hi ha 18 professors que han demanat augment de llur càrrega docent, i recorda el contingut de l’apartat 1.1.2 del document de plantilla docent de la UIB: «1.1.2. Augment de la càrrega docent. En els casos en què hi hagi situacions docents de la Universitat degudes a: 1) Decisions organitzatives (per ex.: Campus Extens; docència en xarxa de matèries d’estudis oficials de primer o segon cicle, etc.) o 2) Circumstàncies especials (desdoblaments temporals de grups, ajusts deguts a modificacions de plans d’estudis, impossibilitat de trobar professors prou formats, etc.) que ho facin necessari, els professors que ho desitgin, i d’acord amb una planificació aprovada pel departament corresponent, poden demanar d’augmentar la seva càrrega docent per poder cobrir les necessitats docents. La proposta, avalada pel departament, haurà de ser aprovada en darrer terme pel Consell de Direcció. El professor que es pugui acollir a aquest augment de dedicació docent rebrà una compensació econòmica valorada en els mateixos termes econòmics que per als associats, amb l’autorització del Consell Social.»
Se sotmet a votació la proposta dels complements retributius de professorat presentada, que s’aprova per unanimitat, amb efectes del dia 1 d’octubre de 2011 (annex 9).
Finalment, la Rectora indica que la proposta aprovada es traslladarà al Consell Social de la Universitat de les Illes Balears perquè l’autoritzi, en compliment de les previsions de la normativa esmentada.
Punt 9: Complements retributius del professorat de Campus Extens
La Rectora dóna la paraula al vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, el qual informa de la proposta de complements retributius del professorat de Campus Extens presentada.
El Consell de Govern aprova el complement assignat al professorat que ha d’impartir docència en el projecte Campus Extens illes durant l’any acadèmic 2011-12 i acorda de trametre la proposta al Consell Social per a l’aprovació definitiva (annex 10).
Punt 10: Informació del Consell de Direcció
a) La Rectora informa dels temes següents:
– La situació de la convocatòria d’enguany del Campus d’Excel·lència, que exposarà a Madrid el proper dia 21 d’octubre.
– La reunió de la CRUE a Palma el dia 13 d’octubre, en què tindrà lloc l’elecció de nou president i la Comissió executiva.
– De la molt delicada situació econòmica, i, concretament, assenyala que fins avui matí no ha quedat garantida la nòmina del mes de setembre, atès que s’ha assegurat l’ingrés de 4.300.000 euros. Recorda que als mesos de juliol i agost s’ha rebut la transferència nominativa corresponent de forma parcial i assenyala que el pròxim any indubtablement hi haurà retallades, però que encara se’n desconeix l’abast. Finalment la Rectora agraeix l’esforç fet al president de la comunitat autònoma.
– De la sessió del Consell d’Universitats que va tenir lloc ahir.
b) El vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat informa de la mecànica de les actes en els estudis de grau.
c) El Secretari General informa de la previsió del calendari de les sessions ordinàries del Consell de Govern per a l’any acadèmic 2011-12.
El doctor Llorenç Huguet Rotger intervé en relació amb la situació econòmica i indica que el proper any el Govern de la comunitat autònoma de les Illes Balears hauria d’assumir alguns compromisos sobre el finançament de la UIB; en particular, assegurar els compliments dels compromisos amb les retribucions, al mateix nivell que la resta de funcionaris de la comunitat. Li contesten el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat, la Gerent i la Rectora.
El doctor Francesc Torres Marí fa una sèrie de reflexions. I la doctora Beatriz Morales Nin comenta la situació de l’IMEDEA.
Punt 11: Afers de tràmit
a) Membres de les comissions que han de jutjar les places dels cossos docents i de professorat contractat
El Consell de Govern aprova per unanimitat les propostes de les comissions que han de jutjar les places que s’indiquen a continuació (annex 11):
A) Cossos docents:
Categoria: catedràtic d'universitat
Departament: Ciències Matemàtiques i Informàtica
Àrea de coneixement: Ciència de la Computació i Intel·ligència Artificial
Perfil docent: 20308 Introducció a l’Anàlisi Matemàtica i 20307 Matemàtiques I (Àlgebra Lineal)
Perfil com a investigador: Funcions d’agregació i connectius en lògica borrosa. Equacions funcionals
Categoria: professor titular d’universitat
Departament: Ciències Històriques i Teoria de les Arts
Àrea de coneixement: Història de l'Art
Perfil docent: Història de l'Art
Perfil com a investigador: Història de l'Art
Categoria: professor contractat doctor (Programa I3)
Departament: Biologia
Àrea de coneixement: Ecologia
Perfil docent: Docència pròpia de l’àrea d’Ecologia (grau de Biologia i postgrau d’Ecologia Marina)
Perfil com a investigador: Ecologia del fitoplàncton
b) Llicències d'estudis
El Consell de Govern acorda d’atorgar la llicència per estudis que s’indica a continuació (annex 12):
— Dr. Joan Torrens Serra (ajudant doctor), del Departament de Física, al Leibniz-Institut für Festkörper - und Werkstoffforschung Dresden (Alemanya), pel període comprès entre el 27 de setembre i el 31 de desembre de 2011, amb unes retribucions del 100 per cent de les seves remuneracions, d’acord amb el que preveuen l’article 2 del Decret 104/2002, de 2 d’agost, i l’article 2 de l’Acord executiu 9743/2011, de 5 d'abril, pel qual s’aproven les directrius sobre les retribucions de les llicències per estudis (FOU núm. 347, de 15 d'abril).
c) Vènies docents
El vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat presenta la sol·licitud de vènies docents per a diferents professors de l’Escola Universitària de Relacions Laborals per a l’any acadèmic 2011-12, que correspon al Consell de Govern d’atorgar segons les previsions estatutàries.
El Consell de Govern aprova per assentiment les vènies sol·licitades (annex 13).
d) Col·laboradors honorífics
No n’hi ha.
e) Altres
No n’hi ha.
Punt 12: Informació i ratificació, si escau, d'acords marc, convenis, protocols i contractes
El Secretari General explica un per un el contingut bàsic dels acords marc, convenis, protocols i contractes (annex 14):
Ref. | Tipus | Entitat | País | Objecte |
---|---|---|---|---|
2283 | AM | Caixa d’Estalvis de València, Castelló i Alacant (Bancaixa) |
| Col·laboració i assistència mútua |
2284 | Addenda | Caixa d’Estalvis de València, Castelló i Alacant (Bancaixa) |
| Col·laboració entre ambdues institucions |
2364 | CV/P | 11 Universitats |
| Coproducció de continguts audiovisuals |
2388 | Addenda | Parlament de les Illes Balears |
| Dotació d’una beca TUO -Titulats universitaris a l’ocupació |
2404 | CV/P | Fundació Bancaixa |
| Beques Internacionals Bancaja i patrocini de la Universitat d’Estiu UIB |
2405 | CV/P | Fundación Universia |
| Préstec dels productes oferts a través del Banco de Productos de Apoyo de la Fundación |
2406 | CV/P | Sociedad Pública de Alquiler |
| Facilitar l’accés al mercat de l’habitatge de lloguer als membres de la comunitat |
2408 | AM | Fundación Universia |
| Genèric |
2410 | CV/P | Antonio Ricardo Simó Cárdenas |
| Donació de la publicació periòdica París-Baleares, editada per Les Cadets de Majorque |
2416 | CV/P | Fundació Centre d’Innovació per a la tecnologia aplicada al Turisme – Microsoft Innovation Center. Tourism Technologies |
| Impulsar la col·laboració del projecte de Campus d’Excel·lència Internacional (CEI) |
2418 | CV/P | Fundació Museu Regional d’Artà |
| Col·laboració en matèria de posada en marxa d’un pla de difusió web del Museu |
2419 | CV/P | Fundació Museu Regional d’Artà |
| Creació d’un catàleg virtual de les peces de la col·lecció arqueològica del Museu |
2420 | CV/P | Institut de Turisme d’Espanya; Consell Sup. de Cambres Oficials de Comerç, Indústria i Navegació d’Espanya, Sociedad Estatal Gestión de la Innovación y las Tecnologías Turísticas, SA, i diverses universitats |
| Incorporar i impulsar el Sistema de Información Científica en Turismo |
2422 | Modificació | Ajuntament de Felanitx |
| Modificació de la clàusula quarta del conveni ref. 0383, signat el 05.12.2000 |
2423 | CV/P | Conselleria d’Educació de l’Ambaixada d’Espanya a Rabat | Marroc | Pràctiques (grau d’Educació Infantil i d’Educació Primària) |
Sotmesa a votació l’aprovació en bloc dels convenis, s’aproven tots per assentiment.
Punt 13: Precs i preguntes
El doctor Pere M. Deyà Serra agraeix la possibilitat d’avançar el termini de matrícula del Màster Universitari en Salut Laboral (Prevenció de Riscs Laborals), que ell dirigeix.
I no havent-hi més assumptes per tractar, es tanca la sessió a les 12.25 hores. De totes les quals coses, com a Secretari General, don fe.
CONSELL DE GOVERN DEL DIA 23 DE SETEMBRE DE 2011
Relació d’assistents:
1. Sergio Alonso Oroza
2. M. Isabel Baltasar Quesada
3. Miquel Bennàssar Veny
4. Jaume Jesús Carot Giner
5. Víctor Cerdà Martín
6. Neus Coll Canyelles
7. Andreu Crespí Plaza
8. Pere M. Deyà Serra
9. Josep Antoni Frau Coll
10. Lluís Garau Juaneda
11. Federico F. Garau Sobrino
12. Raquel Herranz Bascones
13. Llorenç Huguet Rotger
14. Maria Juan Garau
15. Carlos Juiz García
16. Marc López Expósito
17. Sebastián Lora Sánchez
18. Joan Antoni Mesquida Cantallops
19. Arnau Mir Torres
20. Margalida Miró Bonet
21. Juan José Montaño Moreno
22. Carlos Moreno Gómez
23. Begoña Morey Aguirre
24. M. Josep Mulet Gutiérrez
25. Luis Fco. Piña Saiz
26. David Pons Florit
27. Climent Ramis Noguera
28. Víctor Manuel Robles Román
29. Mateu Servera Barceló
30. Albert Sesé Abad
31. Gemma Isabel Turnes Palomino
32. M. Carme Vila Ribas
33. Montserrat Casas Ametller
34. Antoni Gili Pascual
CONSELL DE GOVERN DEL DIA 23 DE SETEMBRE DE 2011
Relació d’assistents amb veu i sense vot:
1. Antoni Aguiló Pons
2. Pere J. Brunet Estarellas
3. Santiago J. Cavanillas Múgica
4. Rafel Crespí Cladera
5. M. Antònia Fornés Pallicer
6. Joan Josep Fornós Astó
7. Jordi Llabrés Bordoy
8. Antoni Miralles Socias
9. Beatriz Morales Nin
10. Ana María Proenza Arenas
11. Marco Antonio Robledo Camacho
12. Francesc Torres Marí
13. Maria Tugores Ques