Consell de Govern
Sessió ordinària del Consell de Govern del dia 20 de febrer de 2020
A les 11 hores del dia 20 de febrer de 2020, a la sala d’actes de Cas Jai, es reuneix en sessió ordinària el Consell de Govern de la Universitat. La presideix el Rector i hi assisteixen les persones indicades al marge (annex 1).
Assisteixen com a membres convidats al Consell de Govern amb veu i sense vot les persones també indicades al marge (annex 2).
S’excusen d’assistir-hi el doctor Rafel Crespí Cladera, el doctor Miquel Bennàsar Veny, el doctor Bartomeu Pascual Fuster i el doctor Pere M. Deyà Serra.
També s’excusen d’assistir-hi el doctor Jaume Garau Amengual, la doctora Francina M. Orfila Sintes, la senyora Virgínia Ramon Álvarez i el senyor Enrique Llompart Rigo, convidats amb veu i sense vot.
Prèviament, el Rector dona la benvinguda als nous membres del Consell de Govern amb veu i vot. En primer lloc, als tres nous representants del Consell Social: el president, senyor Bartomeu Llinàs Ferrà, la secretària, senyora Mercè Borràs Dalmau, i el senyor Sebastián Lora Sánchez. Seguidament, també adreça unes paraules de benvinguda als nous representants dels directors de departament: doctores i doctors M. Teresa Adame Obrador, Miquel Bennàsar Veny, Miquel À. Capellà Galmés, Joan Josep Estrany Bertos, Jaume Guiscafrè Danús, Rubén Jarazo Álvarez, Bartomeu Pascual Fuster i Gemma Isabel Turnes Palomino. Finalment, dona la benvinguda als nous representants dels degans de facultat i directors d’escola: doctores i doctors José María Carretero Gómez, Cristina Gil Membrado, Miquel F. Oliver Trobat, Miquel Roca Bennàsar, Lorenza Carrasco Martorell, Miquel Josep Deyà Bauzà i M. Dolores Tirado Bennàsar.
També dona la benvinguda als membres que s’integren al Consell de Govern amb veu i sense vot: en primer lloc, als directors de departament i d’institut universitari de recerca: doctores i doctors Javier Gulías León, Joan David Janer Torrens, Isabel Lladó Sampol, Francesca Comas Rubí, M. Antònia Carbonero Gamundí i Margarita Miró Julià, i als degans: doctor Joan Ribot Riutort i doctora Cristina Moreno Mulet.
El Rector anomena una a una les persones que s’incorporen al Consell de Govern i aquelles a les quals substitueixen. En darrer lloc, agraeix a totes les persones que han deixat d’assistir a les sessions del Consell de Govern la feina feta i l’esforç que hi han dedicat.
Punt 1: Aprovació, si escau, de l’acta de la sessió anterior
El Consell de Govern acorda d’aprovar per assentiment l'acta de la sessió ordinària del dia 18 de desembre de 2019.
El Rector dona la paraula al doctor Antonio Conde Tejón, director del Departament de Dret Privat, que explica que ha fet arribar a tots els membres del Consell de Govern un document on explica la situació en relació amb la plaça sobre la qual es va discutir a la darrera sessió del Consell de Govern i que finalment no es va sotmetre a votació (annex 3). Explica on el poden trobar i també posa de manifest la situació incòmoda al seu departament per les insinuacions d’il·legalitat en relació amb aquesta plaça. Remarca que al document presentat s’explica la posició del Departament de Dret Privat i defensa la legalitat de la plaça.
Punt 2: Modificació de plantilla
El Rector dona la paraula a la vicerectora de Professorat, que explica la modificació de plantilla que afecta els departaments de Dret Públic, Dret Privat, Filologia Catalana i Lingüística General, Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica, Física i Medicina (annex 4).
La vicerectora de Professorat explica que algunes places de Medicina estan condicionades a l’aprovació de l’ANECA de la modificació del pla d’estudis del grau de Medicina. Indica que són les places 44 i 45 i de la 47 a la 55.
El Rector sotmet a votació la proposta presentada, que s'aprova per assentiment.
Punt 3: Aprovació, si escau, del Reglament acadèmic
El Rector dona la paraula al vicerector de Docència, que explica que aquesta és una reforma important del Reglament acadèmic de la nostra universitat. Afegeix que s’hi han actualitzat temes com la tutela acadèmica, el procediment de matrícula, el procediment d’extinció del pla d’estudis, els exàmens a les seus universitàries i la normativa referent a les mitjanes de l’expedient acadèmic.
Pel que fa al procediment de la gestació del text que es presenta a aprovació avui, indica que va començar fa aproximadament un any i mig i que s’hi ha fet feina des del Vicerectorat juntament amb l’OSD i el SAGA. Afegeix que es va debatre en bastantes sessions de la Comissió Acadèmica i que també es va presentar el text als directors de departament. Seguidament comenta que el passat dia 2 de desembre el document va tornar a presentar-se a la Comissió Acadèmica i es va distribuir a la comunitat universitària a través dels degans. Explica que, de tot això, s’ha obtingut un document amb millores.
Així mateix, el vicerector vol agrair la feina feta a tots els que han participat en l’elaboració del document i especialment als directors del SAGA i l'OSD, als degans i deganes (i també a aquells que avui no són aquí a causa dels canvis produïts com a conseqüència de les eleccions), al director del CEP, als representants dels alumnes, als equips directius dels departaments i a alguns professors que hi han estat implicats, especialment a la doctora Francesca Garcias Gomila.
A continuació en comenta alguns aspectes:
• L’article 6.2 obre la possibilitat que hi hagi dues matrícules addicionals.
• L’article 12.1 s’ha de corregir, ja que hi ha una errada: ha de dir vint dies naturals posteriors; si no, hi hauria una contradicció amb l’article 16.1.
• En el cas d’anul·lació de matrícula, s’ha d’incloure que s’ha de tractar d’un cas demostrable de víctima de violència de gènere. Aquesta part s’ha d’incorporar.
• L’article 22.2 fa referència a les funcions del professor responsable de grup assignatura: cal afegir que ha de complir les funcions en matèria de coordinació.
• Per a l’article 23.1 es proposa una redacció alternativa: un cop finalitzat, podrà publicar les guies docents pendents de difusió. A vegades estan fetes d’anys anteriors, però també hi ha guies docents que no estan fetes.
• A l’article 40.2, incís final: es podrà posar una data alternativa per motius sobrevinguts i justificats.
Intervé la doctora Francesca Garcias Gomila per plantejar «el problema d'aquells alumnes que tenen un "no presentat" a totes les assignatures, amb la proposta d'anul·lar d'ofici la matrícula en aquests casos, a fi de millorar la taxa d'abandonament de la titulació.»
La senyora Rosa Riera Bosch fa referència al cas de la pèrdua d’exàmens. El vicerector de Docència explica que aquest supòsit s’ha inclòs a l’article 29.17. La senyora Riera Bosch comenta el cas d'un professor d’Economia d’un doble grau i demana que els alumnes tinguin ajuda en aquests casos enfront del professor. El vicerector de Docència explica la qüestió. La senyora Riera Bosch demana que, si es dona un cas de pèrdua, es posin en contacte amb els representants dels alumnes per poder donar-hi una solució.
El doctor Miquel J. Deyà Bauzà intervé en relació amb els dos temes que s’han plantejat. Pel que fa a la qüestió dels alumnes que tenen un «no presentat» a totes les assignatures de primer semestre, comenta que s’ha d’actuar ràpidament i s’han d’agilitar els tràmits administratius. Pel que fa a la pèrdua d’exàmens, afirma que és una temeritat deixar els exàmens dins el cotxe. Explica que ell requereix la firma dels alumnes presentats i la possibilitat de demanar la identificació de l’alumne, la qual cosa aviat haurà de ser una obligació.
La doctora Lorenza Carrasco Martorell planteja el tema de les taxes d’abandonament en relació amb la qüestió que ha plantejat la doctora Garcias Gomila. Afegeix que s’ha demanat a altres universitats per aquest assumpte, però l’abandonament no es mesura igual. Pel que fa a l’anul·lació de matrícula, exposa el cas de la Universitat Politècnica de València, on l’anul·len després d’un procediment.
La doctora Cristina Moreno Mulet agraeix la feina feta als anteriors equips deganals a la Comissió Acadèmica. En relació amb el tema de donar de baixa un alumne perquè no s’ha presentat a les assignatures, comenta que s’ha d’anar amb molta prudència. Pel que fa al tema de perdre un examen, no sabem si els alumnes han aprovat o no. El professor no té la prova, no pot aprovar tampoc, no ho sabem.
La senyora Rosa Riera Bosch manifesta que la pèrdua dels exàmens no pot causar un perjudici a l’alumne.
El doctor Miquel J. Deyà Bauzà recorda el temps que s’han de guardar les proves, que és de dos anys. També comenta que l’acreditació dels títols és cada sis anys i que fins ara els avaluadors han demanat proves del darrer any. Proposa que la CRUE digui alguna cosa sobre aquest tema. El vicerector de Docència manifesta que la directora de l’AQUIB va indicar que el termini de dos anys pel que fa a la custòdia de les proves és suficient i que les agències de qualitat no poden demanar proves d’abans.
El doctor Joan David Janer Torrens comenta la qüestió del coordinador d’assignatures. Indica que no entén per què s’ha renunciat a aquesta figura, quan era tan important. Ara només hi ha el responsable de grup, i l’ha sorprès que finalment s’hagi eliminat el coordinador.
El doctor Miquel J. Roca Adrover comenta que amb els POA hi ha grups d’assignatura, diversos grups de pràctiques, diferents grups grans dins una mateixa assignatura, i que, en cas que hi hagués problemes, anava bé la figura del coordinador.
El vicerector de Docència afirma que la coordinació és bàsica. Assenyala que en el cas de diversos grups hi haurà una coordinació interna, que és molt important. Indica que hi ha altres nivells de coordinació. El doctor Janer Torrens manifesta que la supressió del coordinador crea un problema. Afegeix que als estudis de Dret hi va haver un pla pilot, es va establir un coordinador i va anar bé. Comenta que en certs casos hi ha tres o quatre grups i, quan és sobre el paper, la figura del coordinador té certa «autoritat». Explica que, per no prendre partit entre els degans i els directors, s’ha aparcat aquesta idea, la figura del coordinador d’assignatura. En canvi, creu que hauria estat una molt bona solució. El vicerector de Docència li contesta que els responsables de grup hauran de gestionar-ne la coordinació, amb criteris comuns.
El Rector sotmet a votació l’Acord normatiu pel qual s’aprova el Reglament acadèmic, amb les modificacions indicades i amb el compromís d’anar debatent els temes que han sorgit durant la discussió d’aquest punt. El Consell de Govern aprova el Reglament acadèmic per assentiment (annex 5).
Punt 4: Aprovació, si escau, del curs d'Expert Universitari en Normativa d’Habitatges d’Ús Turístic. Títol propi de la UIB (15 ECTS)
El Rector dona la paraula al vicerector d’Innovació i Relacions Institucionals, que explica la proposta d’estudi propi que s’indicarà tot seguit, tramitada de conformitat amb l'article 17 de l'Acord normatiu 10958/2014, de 18 de març, pel qual s’aprova el Reglament sobre estudis propis de la Universitat de les Illes Balears.
Expert Universitari en Normativa d’Habitatges d’Ús Turístic. Títol propi de la UIB (15 ECTS)
a. Diploma Universitari de Normativa d’Habitatges d’Ús Turístic. Títol propi de la UIB (15 ECTS)
b. Diploma de Normativa d’Habitatges d’Ús Turístic. Títol propi de la UIB (15 ECTS)
El Rector sotmet a votació la proposta, que s’aprova per assentiment (annex 6).
Punt 5: Aprovació, si escau, de la modificació dels estudis del grau de Psicologia
El doctor Jordi Pich Solé, degà de la Facultat de Psicologia, explica la motivació del canvi del pla d’estudis, que afecta la figura del psicòleg general sanitari i la possibilitat de poder cursar després del grau el Màster Universitari en Psicologia General Sanitària. Afegeix que és la solució que es té per poder cursar el Màster. Indica que ara hi haurà una menció específica al grau de Psicologia, una menció en Psicologia Sanitària. Afegeix que el Consell General de Psicologia ha reconegut el Decret i que també hi estan d’acord la CRUE, la conferència de degans, etc.
S’explica que, per accedir al Màster Universitari en Psicologia General Sanitària, els antics llicenciats en Psicologia tenen el grau equivalent a màster (MECES 3). El degà de la Facultat de Psicologia insisteix que aquesta modificació és conseqüència d’una Ordre de l’any 2018 i que s’ha pactat amb les agències de qualitat fer-ho així.
El Rector manifesta que es planteja una modificació del pla d’estudis en benefici dels graduats en Psicologia.
El doctor Miquel J. Deyà Bauzà, atès el que va passar a la sessió del Consell de Govern del passat dia 25 de juliol, demana si el SEQUA ha fet alguna aportació formal a la modificació del pla d’estudis. Contesta el vicerector de Títols i Tecnologia per explicar que la modificació l’ha feta la Facultat de Psicologia, que no s’ha modificat cap assignatura, però és obligatori obrir la menció. Afegeix que el SEQUA no ha hagut de fer cap modificació. Intervé el senyor Jeroni Reynés Vives per dir que l’únic que ha fet el SEQUA és introduir les modificacions a l'aplicació del Ministeri, no ha fet cap intervenció des del punt de vista material.
El Rector aclareix la pregunta i afirma que, si el SEQUA no ha fet cap modificació, no s’ha de tornar a votar en Junta de Facultat.
El Rector sotmet a votació la modificació del pla d’estudis del grau de Psicologia, que s’aprova per assentiment (annex 7).
Punt 6: Substitució d’un membre a la Comissió de Contractació
El Rector exposa que la persona nomenada, el doctor Miquel Bennàsar Veny, continua sent membre del Consell de Govern i que, com que no ha complert el temps màxim de nomenament, es manté com a membre de la Comissió de Contractació. Afegeix que segueix com a suplent la doctora M. Dolors Forteza Forteza.
Punt 7: Substitució d’un membre al Consell Social
El Rector exposa que, d’acord amb els articles 22.1 i 86.1 dels Estatuts de la UIB, forma part del Consell Social un professor que sigui membre del Consell de Govern triat per i entre els representants dels professors al Consell de Govern i mitjançant votació secreta (annex 8).
Atès que el senyor Miquel Bennàsar Veny segueix sent membre del Consell de Govern i encara no ha exhaurit el termini de representació, continuarà sent membre del Consell Social.
Punt 8: Aprovació, si escau, dels complements retributius del professorat de Campus Digital - illes
El Rector dona la paraula a la vicerectora de Professorat, la qual informa de la proposta presentada de complements retributius dels funcionaris dels cossos docents i dels professors contractats de Palma de la modalitat Campus Digital - illes. Així mateix, explica que els complements corresponen a assignatures optatives del segon semestre de l’any acadèmic 2019-20.
El Consell de Govern aprova per assentiment la proposta d’assignació de complements als professors que han d’impartir docència a Campus Digital - illes durant el segon semestre de l’any acadèmic 2019-20, i acorda de trametre-la al Consell Social per a l’aprovació definitiva (annex 9).
Punt 9: Informació del Consell de Direcció
La senyora Bàrbara Obrador, directora del SAC, explica als membres del Consell de Direcció les tasques que ha dut a terme el Servei d’Activitats Culturals (annex 10).
• El Rector informa sobre el tema següent:
En relació amb el sexenni de transferència, indica que la CRUE estudia com s’ha d’aplicar aquest complement. Afegeix que el secretari d’Universitats ha establert que és equivalent al d’investigació i que s’haurà d’aplicar una vegada que s’hagi completat tot el procediment d’avaluació de totes les sol·licituds presentades. Pel que fa a les conseqüències en relació amb el Reial decret llei 14/2012 («Decret Wert»), s’ha d’esperar. A continuació indica que el pagament s’hauria de fer des del dia 1 de gener de 2019. També constata que ara la Universitat analitzarà la qüestió amb cautela, i que es tractarà com a complement d’investigació a partir de l’any acadèmic 2021-22. Finalment comenta que, en un futur, es trauran conjuntament el complement d’investigació i el de transferència i que els professors podran triar. Per tant, s’ha d’esperar a veure com queda.
La doctora Francesca Garcias Gomila demana quines seran les conseqüències econòmiques d’aquests complements, per saber si es pagaran, si escau, sis complements més un o, com a màxim, sis. El Rector manifesta que el problema és que legislen a Madrid amb conseqüències econòmiques a la CAIB i, en definitiva, a la Universitat.
• El vicerector d’Innovació i Transferència informa del projecte pilot de divulgació científica. Manifesta que el dimarts dia 25 de febrer es lliuraran els premis i explica la composició del jurat. Afegeix que tots els articles es podran publicar a la plataforma The Conversation i que s’han presentat articles amb títols molt suggeridors. El vicerector mostra la seva satisfacció pels resultats d’aquesta iniciativa.
D'altra banda, informa de la Unitat de Cultura Científica i d’Innovació, per demanar projectes a la FECYT per una altra via.
• La Gerent informa de les noves instruccions en relació amb l’aplicació dels contractes del sector públic. Indica que s’ha publicat un nou reial decret llei, d’acord amb les directives europees, que modifica l’article 118 de la Llei de contractes del sector públic, en relació amb els contractes menors. Explica que aquesta modificació en flexibilitzarà un poc la tramitació, que suprimeix el límit dels 18.000 euros i que ara el límit anirà per l’objecte del contracte. El Rector comenta que és una bona notícia després del que s’ha apuntat en diferents sessions del Consell de Govern en relació amb aquest tema.
Punt 10: Afers de tràmit
a) Membres de les comissions que han de jutjar les places dels cossos docents i de professorat contractat
El Consell de Govern aprova les propostes de les comissions que han de jutjar les places que s’indiquen a continuació (annex 11):
Categoria: catedràtic d’universitat (codi plaça: CHiTA 2)
Departament: Ciències Històriques i Teoria de les Arts
Àrea de coneixement: Història de l’Art
Perfil docent: Art medieval II. 1200-1500
Perfil com a investigador: Arts plàstiques del gòtic
Categoria: professor titular d’universitat (codi plaça: CHiTA 1)
Departament: Ciències Històriques i Teoria de les Arts
Àrea de coneixement: Història de l’Art
Perfil docent: Art antic i medieval a les Illes Balears
Perfil com a investigador: Història de l’art
Categoria: catedràtic d’universitat (codi plaça: DPU 1)
Departament: Dret Públic
Àrea de coneixement: Dret del Treball i de la Seguretat Social
Perfil docent: El propi de l’àrea
Perfil com a investigador: El propi de l’àrea
Categoria: catedràtic d’universitat (codi plaça: FC 1)
Departament: Filologia Catalana i Lingüística General
Àrea de coneixement: Filologia Catalana
Perfil docent: Gramàtica descriptiva del català: fonètica i fonologia
Perfil com a investigador: Fonologia catalana
b) Emèrits
La vicerectora de Professorat planteja les següents propostes de nomenament de professors emèrits de la Universitat per a l’any acadèmic 2020-21 fetes pels departaments corresponents, de conformitat amb l’article 3 del Reglament per a la contractació de professors emèrits de la Universitat de les Illes Balears (annex 12):
• Dr. Sebastià Serra Busquets, Departament de Ciències Històriques i Teoria de les Arts.
• Dr. Perfecto Cuadrado Fernández, Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica.
• Dr. Alfons L. Palmer Pol, Departament de Psicologia.
• Dra. Josefa Donoso Pardo, Departament de Química.
Seguidament, la vicerectora de Professorat planteja les següents propostes de nomenament de professors emèrits propis de la UIB per a l’any acadèmic 2020-21 fetes pels departaments corresponents, de conformitat amb el que estableix l’Acord normatiu 11038/2014, de 22 de juliol, pel qual s’aprova el programa d’emèrits propis de la Universitat de les Illes Balears (annex 13):
• Dr. Pere A. Salvà Tomàs, Departament de Geografia (1r any).
• Dr. Antoni Martínez Taberner, Departament de Biologia (3r any).
• Dr. Antoni Bennàsar Roig, Departament de Biologia (2n any).
• Dr. Lluís Garau Juaneda, Departament de Dret Públic (3r any).
• Dr. Jaume Corbera Pou, Departament de Filologia Catalana i Lingüística General (2n any).
• Dr. Sebastià Roig Rigo, Departament de Filologia Espanyola, Moderna i Clàssica (2n any).
• Dr. Gonçal López Nadal, Departament d’Economia Aplicada (3r any).
• Dra. M. Antònia Riera Jaume, Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació (2n any).
El doctor Miquel J. Deyà Bauzà, en coherència amb la seva posició ja declarada en altres ocasions, manifesta la seva abstenció en el cas dels professors emèrits propis.
c) Llicències per estudis
No n'hi ha
d) Col·laboradors honorífics
No n’hi ha.
Punt 11: Informació i ratificació, si escau, d'acords marc, convenis, protocols i contractes
La Secretària General sotmet a la consideració dels membres del Consell de Govern el contingut dels acords marc, convenis, protocols i contractes que consten a la documentació presentada, que es detallen a continuació (annex 14):
Ref. | Tipus | Entitat | País | Objecte |
3833 | AM | Fundació Save The Med | Desenvolupament de projectes d’innovació tecnològica per a la recuperació mediambiental | |
3841 | CV/P | Fundació Mater | Implementació del model d'atenció primerenca centrat en les famílies | |
3862 | CV/P | Diverses universitats (xarxa de recerca IP in Agriculture) | Constitució de la xarxa de recerca IP in Agriculture | |
3868 | CV/P | Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat; Institut d'Estudis Baleàrics; Institut d'Indústries Culturals | Cessió d'espais de Ca n'Oleo | |
3869 | CV/P | Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears | Impuls d’un turisme intel·ligent i sostenible | |
3870 | Addenda | Palo Alto Networks | Cessió de material per als cursos de formació | |
3871 | CV/P | Fundació Hospital Son Llàtzer; Fundació IBIT | Investigació en l'àmbit de la deshabituació tabàquica | |
3872 | Donació | Sebastià Crespí Calafat | Donació d'una làpida | |
3874 | Addenda | Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca | Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC) 2018-19 | |
3875 | CV/P | Banc Santander, SA | Col·laboració conjunta | |
3876 | Addenda | Banc Santander, SA | Col·laboració conjunta (programes transversals del Banc Santander: Beques Santander Progrés) | |
3878 | AM | Universitat de Bolonya | Desenvolupar programes d'estudis conjunts i l'intercanvi i la cooperació | |
3879 | CV | Universitat de Bolonya | Intercanvi d'estudiants | |
3880 | CV/P | Escola Universitària de la Salut i l'Esport (Universitat de Girona) | Cessió del dispositiu BIOPAC MP36 | |
3881 | CV/P | Universitat Pompeu Fabra | Col·laboració en el projecte de la UPF «Coneixement semàntic en la síndrome de Williams» | |
3882 | Addenda | Iberostar Hoteles y Apartamentos, SL, i Fundació Iberostar | Subrogació del conveni amb la Càtedra Iberostar a la Fundació Iberostar | |
3883 | CV/P | The Conversation España | Desenvolupament d'una plataforma digital com a forma de difusió de la ciència i el coneixement | |
3884 | Resolució | Fundació Institut Català d'Investigació Química | Acord de resolució del conveni amb l'ICIQ | |
3886 | CV/P | Fundació British Council | Realització de la prova Aptis | |
3889 | Adhesió | Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya | Subscripció a les revistes electròniques d'Elsevier, Springer, Nature i Wiley per a l'any 2020 | |
3891 | CV/P | Universitat de Turku | Finlàndia | Conveni de cotutela internacional |
3893 | CV/P | Cultura Aquí y Ahora, SL | Mallorca Live Festival | |
3895 | CV/P | Capítol de la Catedral de Mallorca | Estudi i diagnòstic de la conservació dels béns mobles i immobles del monument | |
3897 | Addenda | Camões - Instituto da Cooperação e da Língua | Portugal | Pròrroga del conveni per a la creació de la Càtedra Mário Cesariny |
3898 | AM | Universitat Internacional de l’Equador | Equador | Col·laboració acadèmica |
3899 | AM | Universitat Estatal Paulista «Júlio de Mesquita Filho» | Brasil | Genèric |
3900 | Annez | Universitat Estatal Paulista «Júlio de Mesquita Filho» | Brasil | Realitzar el primer seminari «Estètica i educació dels sentits» |
3901 | CV/P | Universitat Internacional de l’Equador | Equador | Col·laboració científica en salut pública i nutrició |
3902 | AM | Universitat Nacional de Colòmbia | Colòmbia | Intercanvi d'estudiants de pregrau i postgrau i de professorat |
Així mateix, se sotmet a la consideració dels membres del Consell de Govern aquests convenis tramitats pel CEP (annex 15):
Ref. | Tipus | Entitat | País | Objecte |
3887 | CV/P | Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca | Realització de pràctiques del Màster Universitari en Ecologia Marina | |
3888 | CV/P | Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca; SOCIB | Realització de pràctiques del Màster Universitari en Ecologia Marina |
El Consell de Govern ratifica els acords marc, convenis i addendes indicats anteriorment per assentiment.
Punt 12: Torn obert de paraules
El doctor Miquel J. Deyà Bauzà manifesta, en primer lloc, el seu agraïment per la tramitació del conveni amb el British Council i la possibilitat de fer una prova pilot. També vol fer constar el seu agraïment a la doctora Marian Amengual Pizarro per la feina realitzada en aquest tema.
En segon lloc, el doctor Deyà Bauzà planteja un problema amb l’assignatura 21902 Dret, Desenvolupament i Benestar Social, del Grau de Treball Social. Es tracta d’una assignatura que té 92 matriculats i, segons la normativa de la nostra universitat, amb aquest nombre d’alumnes correspon fer un desdoblament del grup. A continuació indica que, en cap moment, la vicerectora de Professorat no li ha dit que aquest grup no es desdoblàs, tal i com figurava en el POA que li va remetre la pròpia vicerectora de Professorat. Per tant, considera que, en tot cas, el que s'havia donat «era la modificació del POA per un acord entre el director de Departament i la vicerectora de Professorat sense notificar-ho al degà, al qual sí se li havia notificat que aquesta assignatura es desdoblava». Finalment, indica que assignatures amb molt menys alumnes sí que desdoblen.
A l´últim el doctor Miquel J.Deyà Bauzà afegeix que els alumnes de batxillerat venen de classes amb ràtios molt més baixes i passen a tenir un grup de 92 alumnes. Indica que en totes les activitats de PortUIB s’emfatitza la qualitat de la nostra docència, però després passen aquestes coses. Així mateix, recorda que el document de plantilla no preveu si els alumnes van a classe o no hi van. Per tant, finalment, demana a l’autoritat competent que es reconsideri aquesta qüestió i entén que amb 92 alumnes s’ha de desdoblar el grup.
La vicerectora de Professorat manifesta que, si s’ha de discutir el POA de totes les assignatures a les sessions del Consell de Govern, no s’acabaria mai. Explica que no es desdobla a 90, sinó que es desdobla a 75. Afegeix que, després del Deganat, el document va anar al Departament de Dret Públic i que el seu director va demanar que no es desdoblàs ateses les dificultats del departament per cobrir aquesta docència. Explica que ella havia previst dos grups, però el director del Departament va demanar, pels motius esmentats, perquè n'hi hagués només un.
El doctor Deyà Bauzà manifesta que el sorprèn que aquesta qüestió no es pugui discutir a les sessions del Consell de Govern. Diu que el director del Departament de Dret Públic no pot dir que no té professorat perquè no s’ha fet cap concurs públic per contractar un professor, i demana on està regulada aquesta excepció. El doctor Deyà Bauzà demana que es reconsideri aquest tema.
La doctora Francesca Garcias Gomila demana per la qüestió de la cotització a la Seguretat Social per les pràctiques externes en empreses. La Gerent contesta que seguim amb la moratòria; de moment, no és d’obligat compliment.
I no havent-hi més assumptes per tractar, es tanca la sessió a les 13.30 hores. De totes les quals coses, com a Secretària General, don fe.
Consell de Govern del dia 20 de febrer de 2020
Relació d’assistents:
1. M. Teresa Adame Obrador
2. Antoni Aguiló Pons
3. Miquel Àngel Capellà Galmés
4. Lorenza Carrasco Martorell
5. José M. Carretero Gómez
6. Príam Francesc de Villalonga Smith
7. Miquel Josep Deyà Bauzà
8. Francesc Escanellas Garcias
9. Joan Josep Estrany Bertos
10. M. Antònia Fornés Pallicer
11. M. Dolors Forteza Forteza
12. Josep Antoni Frau Coll
13. Juan Frau Munar
14. Antònia Fullana Puigserver
15. Ricardo García Noval
16. Enrique García Riaza
17. Francesca Garcias Gomila
18. Cristina Gil Membrado
19. Jaume Guiscafrè Danús
20. Rubén Jarazo Álvarez
21. Jordi Llabrés Bordoy
22. Bartomeu Llinàs Ferrà
23. Sebastián Lora Sánchez
24. Miquel F. Oliver Trobat
25. Rosa Riera Bosch
26. Miquel J. Roca Adrover
27. Miquel Roca Bennàsar
28. Rosa Isabel Rodríguez Rodríguez
29. Joana Maria Seguí Pons
30. M. Dolores Tirado Bennàsar
31. M. del Carmen Touza Garma
32. Gemma I. Turnes Palomino
33. Xavier Varona Gómez
34. Gabriel Vich Serra
35. Llorenç Huguet Rotger
36. Antònia Paniza Fullana
Consell de Govern del dia 20 de febrer de 2020
Relació d’assistents amb veu i sense vot:
1. Josep Lluís Ballester Mortes
2. Carles Bona Garcia
3. M. Antònia Carbonero Gamundí
4. Daniel Cardona Coll
5. Francesca Comas Rubí
6. Antonio Conde Tejón
7. Yolanda González Cid
8. Javier Gulías León
9. Joan David Janer Torrens
10. Isabel Lladó Sampol
11. Margarita Miró Julià
12. Cristina Moreno Mulet
13. Jordi Pich Solé
14. Guillem Xavier Pons Buades
15. Joan Ribot Riutort
16. Ana M. Rodríguez Guerrero
17. Jesús M. Salinas Ibáñez
18. Maximino San Miguel Ruibal
19. Jeroni Reynés Vives