Preguntes freqüents sobre les eleccions a Rector 2021
Recordau
- Les eleccions a Rector són el dia 20 de maig (en primera volta) de manera electrònica.
- Podreu votar entre les 9.00 i les 18.00 CEST - GMT +2.
- Per poder votar, necessitau tenir les credencials de la UIB actives, constar al cens electoral i emprar un dispositiu amb accés a Internet: ordinador, tauleta o mòbil.
Accés al portal de votació
- Com puc accedir al portal de votació?
- El portal de votació m'avisa que l'elecció no està oberta
- No puc accedir al portal de votació
- El portal de votació m'avisa que la pàgina o el sistema no està disponible
- No puc accedir al portal de votació. Em surt un missatge que no som al cens
Procés de votació
- Què he de fer si tenc dubtes sobre el procés electoral?
- Si form part de dos o més sectors, puc votar dues o més vegades?
- Si estic matriculat a més d’un estudi, puc votar més d’una vegada?
- Podré votar a les eleccions a Rector el dia 20 de maig (en primera volta) de manera presencial?
- Què necessit per poder votar?
- Podré votar de forma anticipada?
- En quin horari podré votar?
- Puc votar des de qualsevol dispositiu?
- És necessari instal·lar alguna aplicació informàtica per votar electrònicament?
- Com es vota?
- Puc modificar el vot una vegada emès?
- Puc votar diverses vegades des de diferents dispositius?
- En fer clic en un botó durant el procés de votació, el sistema m'ha redirigit a la pantalla d'inici
- El meu vot s'ha emès correctament?
- Si tenc algun problema el dia de la votació, amb qui puc contactar?
- Si el dia de la votació es decretàs un nou confinament domiciliari, es farien les eleccions?
Sobre el rebut del vot
- Per a què serveix el rebut de vot?
- Puc obtenir un rebut de votació?
- És obligatori imprimir i/o guardar el rebut?
- Què és el codi de control?
- Puc imprimir el rebut si ja he tancat la sessió?
Anonimat i seguretat
Per a més informació
1. Com puc accedir al portal de votació?
Amb un dispositiu connectat a Internet: ordinador, tauleta o mòbil. Per entrar al sistema de votació anau a la pàgina web http://eleccions.uib.cat/ (e-vot) i accediu amb les credencials de la UIB. Recordau que la web de la UIB permet escollir l'idioma: català o castellà.
2. El portal de votació m'avisa que l'elecció no està oberta
Recordau que es pot emetre el vot únicament en la data de l'elecció (20 de maig de 2021 de 9.00 a 18.00 CEST - GMT +2). La data i l'hora es controlen des dels ordinadors centrals on està allotjat el sistema de vot i pot ser que l'ordinador utilitzat per votar tingui una hora diferent.
3. No puc accedir al portal de votació
Una vegada introduïdes les credencials en el portal, aquest pot estar diversos minuts a carregar-se. Comprovau que el navegador i el sistema operatiu utilitzats es troben entre els compatibles. És necessari, així mateix, disposar de Javascript instal·lat i habilitat.
Cal tenir en compte que, si no teniu dret a vot, no podreu accedir al portal de votació, encara que tingueu credencials de la UIB actives i vàlides.
4. El portal de votació m'avisa que la pàgina o el sistema no està disponible
Podria ser que, de manera excepcional, el sistema no estigui disponible en algun moment. Lamentam les molèsties que pugui ocasionar aquesta situació. Intentarem realitzar el manteniment de la plataforma al més aviat possible.
Si el sistema no està disponible, intentau accedir-hi més tard i, si el problema persisteix, posau-vos en contacte amb els telèfons d'atenció de la UIB.
El dia de la votació teniu a la vostra disposició dos telèfons d'atenció a l'usuari. Si els problemes són de caràcter tècnic: 971 17 33 98. Si són altres problemes: 971 17 34 17 (Secretaria General).
5. No puc accedir al portal de votació. Em surt un missatge que no som al cens
Si, quan intentau accedir al portal de votació amb les credencials, apareix el missatge següent:
Lamentablement NO podreu votar, perquè les vostres dades NO figuren al cens.
Cal tenir en compte que disposar de credencials de la UIB no pressuposa complir els requisits legalment establerts per participar en el procés de les eleccions a Rector.
6. Què he de fer si tenc dubtes sobre el procés electoral?
Consultar la pàgina d’eleccions que hem creat. N'hi ha tota la informació i també un apartat dedicat a la resolució de dubtes («Necessites suport?»).
7. Si form part de dos o més sectors, puc votar dues o més vegades?
No. Només es pot exercir el vot en representació d’un sector.
S’han assignat unes prioritats de pertinença. Són les següents: pertinença al sector a), pertinença al sector d), pertinença al sector b) i pertinença al sector c).
8. Si estic matriculat a més d’un estudi, puc votar més d’una vegada?
No. Només es pot votar una vegada.
En aquest cas, la prioritat per assignar estudi és la següent: matriculat a grau, matriculat a doctorat, matriculat a màster universitari, matriculat a títols propis de postgrau (en l’ordre següent: màster, especialista universitari i expert universitari), matriculat a títol de formació bàsica de més de trenta crèdits.
9. Podré votar en les eleccions a Rector el dia 20 de maig (en primera volta) de manera presencial?
No, el vot serà exclusivament electrònic.
10. Què necessit per poder votar?
Tenir les credencials de la UIB actives, constar al cens electoral i emprar un dispositiu amb accés a Internet.
11. Podré votar de forma anticipada?
No. La votació serà electrònica i només es podrà votar el dia 20 de maig.
12. En quin horari podré votar?
L’horari de la votació serà de 9.00 a 18.00 CEST - GMT +2 del dia 20 de maig.
13. Puc votar des de qualsevol dispositiu?
Podeu votar des de qualsevol dispositiu amb accés a Internet. Si no teniu un dispositiu o el que teniu presenta qualsevol problema tècnic, la Universitat de les Illes Balears posarà a la vostra disposició ordinadors als edificis Gaspar Melchor de Jovellanos, Sa Riera i a les seus de Menorca i d'Eivissa de 9.00 a 18.00 CEST - GMT +2.
Per usar-los, s’han adoptat tots els protocols sanitaris i de seguretat necessaris.
14. És necessari instal·lar alguna aplicació informàtica per votar electrònicament?
No.
15. Com es vota?
Una vegada heu accedit al portal de votació (introduint les credencials de la UIB), podreu veure la papereta. Seleccionau l'opció desitjada i revisau l'elecció clicant sobre "Revisa el vot".
Una vegada revisada l'elecció, heu de procedir a confirmar el vot pitjant sobre “Confirma el vot”. Heu de tenir en compte que, una vegada confirmat, el vot es considerarà emès i no el podreu modificar.
16. Puc modificar el vot una vegada emès?
No. Si ja heu votat electrònicament, el sistema no us permetrà accedir novament a la papereta electrònica.
17. Puc votar diverses vegades des de diferents dispositius?
No, només podeu emetre un vot.
18. En fer clic en un botó durant el procés de votació, el sistema m'ha redirigit a la pantalla d'inici
Això ocorre perquè la sessió ha expirat (heu estat massa temps per finalitzar el procés de vot des que us heu identificat en el sistema).
Tancau el navegador i tornau a accedir al portal de votació per iniciar el procés.
19. El meu vot s'ha emès correctament?
Una vegada heu fet clic al botó de “Confirma el vot”, el sistema procedeix a segellar la papereta i preparar el rebut que confirma que el vot s'ha emès correctament.
El portal mostra una pantalla de confirmació que indica que el vot s'ha emès correctament i s'ha enviat per al recompte.
20. Si tenc algun problema el dia de la votació, amb qui puc contactar?
El dia de la votació teniu a la vostra disposició dos telèfons d’atenció a l’usuari. Si els problemes són de caràcter tècnic: 971 17 33 98. Si són altres tipus de problemes: 971 17 34 17 (Secretaria General).
21. Si el dia de la votació es decretàs un nou confinament domiciliari, es farien les eleccions?
Sí. El vot electrònic s’ha implantat tenint en compte aquesta eventualitat.
22. Per a què serveix el rebut de vot?
El rebut que obté el votant en finalitzar el procés de votació és l'eina que li permet comprovar al final de l'elecció que el seu vot s'ha comptat en el recompte.
Aquesta mesura únicament permet al votant verificar que el seu vot s'ha inclòs en el resultat final de l'elecció.
23. Puc obtenir un rebut de votació?
Podreu imprimir el rebut amb el botó “Imprimir”. Si el vostre dispositiu té el programari apropiat, el podreu imprimir com a PDF i guardar-lo o enviar-lo per correu electrònic. Alternativament, podeu guardar una captura de pantalla en la qual recomanam que s'inclogui el codi de control o simplement podeu fer una foto de la pantalla amb un altre dispositiu mòbil.
24. És obligatori imprimir i/o guardar el rebut?
No. El rebut només ens permet verificar que el vot s'ha comptat. Per tant, no és obligatori imprimir-lo o guardar-lo. Quan hagi acabat la votació i se n'hagi fet públic el resultat, es publicarà un llistat amb tots els rebuts.
25. Què és el codi de control?
Una vegada hem confirmat el nostre vot, ens apareixerà el rebut i el codi de control. El codi de control és una signatura digital que demostra que el rebut és vàlid.
26. Puc imprimir el rebut si ja he tancat la sessió?
No, no es pot tornar a veure o imprimir el rebut una vegada heu sortit del portal de votació.
27. El vot és segur i anònim?
Sí. Les credencials simplement són com el DNI quan votam presencialment, és a dir, ens identifiquen per poder votar. Un cop identificats, entrarem a la plataforma de votació electrònica (a l'urna, si fos presencial). Un cop dedins, ens convertim en un codi xifrat i, un cop hem votat, el nostre vot es torna a xifrar i protegir, per garantir l'anonimat total. En cap cas no es pot identificar una persona amb el vot que ha emès.
28. Una altra persona pot suplantar la meva identitat?
No. S’han adoptat totes les mesures de seguretat per evitar-ho.
Si no voleu que suplantin la vostra identitat, no doneu a ningú accés a les vostres credencials de la UIB.
29. Guia del votant (Scytl)
Si voleu, podeu consultar la guia del votant que ha elaborat l'empresa Scytl.
30. Més preguntes freqüents (Scytl)
Si teniu més dubtes, podeu consultar les preguntes freqüents facilitades per l'empresa Scytl.