Ajuts, contractes i mobilitat

Fletxa abaix Pla Estatal 2024-2027: Programa Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i de Innovació - Programa Estatal de Recursos Humans

  1. Convocatòria TancadaEstades de mobilitat de professors i investigadors espanyols en centres estrangers

    CONVOCATÒRIA: 2022 - Tancada

    AQUESTA CONVOCATÒRIA ESTÀ TANCADA: El termini de la convocatòria va acabar el dia 9 de febrer de 2023.

    1. ORGANITZA

    Ministeri d’Universitats. Subvencions 2023-2024 del Subprograma de Mobilitat en el marc del Programa Estatal de Promoció del Talent i la seva Empleabilitat, en el marc del Pla Estatal de Recerca Científica, Tècnica i d’Innovació (PEICTI) 2021-2023, mitjançant dues modalitats:
    Modilitat A. Estades de professors i investigadors sènior a centres estrangers 2022

    Modalitat B. Estades de mobilitat a l’estranger José Castillejo per a joves doctors 2022


    BOE número 313, de 30 de desembre de 2022.

    2. RESUM
    Finançament d’estades de mobilitat de personal docent i/o investigador, a centres estrangers d'ensenyament superior i investigació. El nombre d'ajudes previstes és de 400 estades de la Modalitat A i 260 de la Modalitat B.

    Les estades tenen una durada mínima de tres mesos i màxima de sis mesos, improrrogables i en un únic període.

    L'estada s'ha de sol·licitar per a un sol centre de destinació, que és el centre receptor.

    Han d’esser necessàriament Universitats i centres d’investigació altament competitius, en el cas de la modalitat A, i Universitats i centres d’investigació altament competitius en l’àrea científica de la persona candidata, en el cas de la modalitat B.

    Per dur a terme el projecte el beneficiari s'ha d'integrar en un grup del centre receptor, format com a mínim per dos professors/investigadors del centre esmentat, i un dels seus membres ha d'assumir ser responsable de l'activitat docent/investigadora d'aquest centre al llarg de l'estada.

    Els sol·licitants d'estades per als EUA poden presentar la sol·licitud dins del programa general o del programa Fulbright.
    3. BENEFICIARIS
    Personal docent i/o investigador amb vinculació funcionarial o contractual, docent o investigadora, amb qualsevol dels centres d'adscripció que figuren a l'article 9 de l'Ordre de convocatòria, per a la formalització dels quals s'hagi requerit el grau de doctor, amb dedicació a temps complet i en servei actiu. Cal una vinculació de funcionari de carrera o indefinida per a la Modalitat A i de funcionari interí o contractual, com a mínim fins a la data de finalització de l'estada, en cas de la Modalitat B. S’ha d’estar en la situació de servei actiu i a temps complet.

    S'ha d'estar en possessió del títol de doctor i haver obtingut el grau de doctor abans de l'1 de gener de 2011, en cas de Modalitat A, i posteriorment, en cas de la Modalitat B.

    En el cas de sol·licitants que siguin funcionaris de carrera dels cossos docents o escales de recerca del CSIC i OPIS, amb independència de la data d’obtenció del grau de doctor, hauran de concórrer sempre a la modalitat A.
    Altres requisits: No haver realitzat estades a l'estranger, per un període acumulat superior a 6 mesos, durant els darrers quatre anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

    En cap cas el país de destinació no podrà coincidir amb el de nacionalitat del beneficiari, llevat que aquest acrediti tenir la residència legal a Espanya i haver transcorregut com a mínim 2 anys amb vinculació indefinida amb el centre d'adscripció.
    4. QUANTIA DE LES AJUDES
    Les subvencions inclouran, en funció del país de destinació:

    a) Una dotació mensual en concepte de despeses d'allotjament i manutenció entre 2.150 i 3.100 euros al mes, o la part proporcional pels dies que corresponguin si al mes d'inici i finalització no es roman al centre receptor durant tot el mes. Aquesta dotació serà compatible amb la percepció de les retribucions que corresponguin al centre d'adscripció.

    b) Una dotació per a despeses de viatge fins a un màxim de 1.200 euros.

    c) Una dotació per a despeses d’instal·lació fins a un màxim de 2.500 euros.

    Les quanties, per país de destinació, figuren a l'Annex de l'Ordre de convocatòria i els imports s'han fixat de conformitat amb allò establert a l'article 8 de l'Ordre de Bases.
    Tots els beneficiaris de les subvencions podran contractar una assegurança d’accidents, el cost dels quals podrà ser imputat a l’ajuda de despeses d’instal·lació.

    Pel que fa a l'assistència sanitària, els beneficiaris que pertanyin al Règim General de la Seguretat Social i tinguin el centre receptor en països on no tingui validesa la Targeta Sanitària Europea, hauran de subscriure una pòlissa d'assistència, el cost dels quals podrà ser imputat a l'ajut en concepte de despeses d’instal·lació.

    Els beneficiaris que pertanyin a MUFACE gaudiran de l'assistència sanitària a l'estranger en els termes establerts i coberts per la mutualitat i només podran imputar la contractació d'una assegurança d'assistència en aquells casos en què el centre receptor exigeixi la contractació obligatòria d'una pòlissa concreta o amb unes condicions que no cobreixi MUFACE.

    5. PROCEDIMENT I TERMINI DE LES SOL·LICITUDS

    El termini de presentació de sol·licituds serà des del 17 de gener del 2023 fins a les 14 hores del 9 de febrer del 2023 (hora peninsular).

    Les sol·licituds les formalitzaran les persones interessades mitjançant la Seu Electrònica del Ministeri d'Universitats (accés al servei online).

    Per a la presentació de les sol·licituds podeu consultar la informació als articles 11, 13, 14 i 15 de la convocatòria.

    IMPORTANT: Les sol·licituds les presenten les persones interessades. No obstant, l’anterior, abans de la presentació de les sol·licituds, hi ha unes passes prèvies institucionals a fer, que són:

    1. Si optau per la modalitat B i estau en la situació de tenir un contracte temporal renovable que finalitzi abans de la data proposada de finalització de l’estada, heu d’emplenar l’Annex B amb les dades requerides. Aquest document s’ha de trametre a l'adreça electrònica (xavier.salva@uib.es) com a màxim el 27 de gener de 2023. Aquest document serà avaluat pel Vicerectorat de Personal Docent i Investigador el qual, si escau, el signarà per tal de poder continuar amb la tramitació.

    2. Si optau per la modalitat B i estau en la situació de tenir un contracte d’interinatge, heu d’emplenar l’Annex C amb les dades requerides. Aquest document s’ha de trametre a l'adreça electrònica (xavier.salva@uib.es) com a màxim el 27 de gener de 2023. Aquest document serà avaluat pel Vicerectorat de Personal Docent i Investigador el qual, si escau, el signarà per tal de poder continuar amb la tramitació.

    Totes les persones interessades (modalitats A i B) han de fer el següent (una vegada signat, si escau, l’Annex B o C):

    3. Els investigadors o investigadores que vulguin presentar-se i que compleixin amb els requisits d'aquesta convocatòria, per tal d'obtenir la firma del representant legal han de trametre a l'Oficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca (a l'adreça electrònica xavier.salva@uib.es) el document d'autorització (Annex A) i el certificat de l'organisme d'adscripció (imprès normalitzat del Ministeri) degudament emplenats. Pel que fa el certificat de l'organisme d'adscripció (imprès normalitzat del Ministeri), s'ha de lliurar una còpia en format PDF, emplenada i signada pel beneficiari i pel director del departament o institut.També s'ha de lliurar una còpia en format WORD emplenada sense signatura.

    Els documents s’han de trametre com a màxim a les 14h del dia 3 de febrer de 2023.

    Un cop us retornem signat el certificat de l’organisme d’adscripció, podreu continuar amb la tramitació de la sol·licitud, a la qual haureu d’adjuntar aquest certificat.


    En previsió d'algun error en la publicació d'aquesta nota informativa, es recomana a les persones interessades una lectura en profunditat de la convocatòria.

    Per més informació, contactau amb l'Oficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca (FORHU) al número 971 17 2465 o bé a través del correu electrònic forhu.rrhh@uib.cat.

    6. DOCUMENTS

    Documents i enllaços
    Documents i enllaçosIcona DOCX
    Annex A Icona Vist
    Annex B Icona Vist
    Annex C Icona Vist
    Certificat Ministeri Icona Vist


    Torna