Grup de recerca en anàlisi lingüística (GRALing)

Publicacions en revistes

  • Yolanda Joy Calvo Benzies, "Getting Students to speak in english: an example of a radio programme on tv series" [Publicación online], "APABAL Magazine", Volum 7, Pàgines 36-42, 2018. Article.
  • Amelia Jiménez-Gaspar, Acrisio Pires y Pedro Guijarro-Fuentes, "BILINGÜISMO Y VARIACIÓN: JUICIOS DE GRAMATICALIDAD COMO EVIDENCIA DE LA PREFERENCIA POR EL VERNÁCULO", "AESLA", Número 4, Pàgines 305-314, 2018. Article.
  • Jimenez-Gaspar, A., Pires, A and P. Guijarro-Fuentes, "Bilingüismo y variación: juicios de gramaticalidad como evidencia de la preferencia por el vernáculo", "e-AESLA revista digital (Centro Virtual Cervantes)", Pàgines 305-315, 2018. Article.
  • Marian Amengual-Pizarro, "Foreign language classroom anxiety among English for Specific Purposes (ESP) students.", "International Journal of English Studies", Volum 8, Número 2, Pàgines 145-159, 2018. Article.
  • Rallo Fabra, Lucrecia, "Engage your EFL students with digital content", "APABAL Magazine", Volum 7, Pàgines 22-25, 2018. Article.
  • Bruno Gonçalves.; Lucía Loureiro-Porto; José Javier Ramasco; David Sánchez, "Mapping the Americanization of English in space and time", "Plos One", Volum 13, Pàgines e0197741-1-e0197741-15, 2018. Article.
  • Ahern, A., Amenós-Pons, J. and P. Guijarro-Fuentes, "¿Cuánto hay de la L1 en la gramática de la L2? En torno al aprendizaje de los tiempos del pasado de lenguas próximas (L1 francés/L2 español).", "Studies In Second Language Learning And Teaching", Pàgines 149-161, 2018. Article.
  • Marian Amengual-Pizarro, "The L2 motivational self-system and its influence on Spanish pre-service teachers' motivated behaviour" [file:///C:/Users/uib/AppData/Local/Temp/375-1880-2-PB.pdf], "Journal for Educators, Teachers and Trainers", Volum 9, Número 2, Pàgines 138-148, 2018. Article.
  • Suárez-Gómez, Cristina, "The coding of perfect meaning in African, Asian, and Caribbean Englishes.", "English Language & Linguistics", 2018. Article.
  • Rost Bagudanch, Assumpció, "Docència de la investigació: una experiència en fonética", "Revista del Congrès Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI)", Volum 4, Pàgines 1-13, 2018. Article.