Ajuts, contractes i mobilitat
Pla Estatal 2024-2027: Programa Estatal d'Investigació Científica i Tècnica i de Innovació - Programa Estatal de Recursos Humans
-
Programa Beatriz Galindo per a l'atracció de talent investigador
CONVOCATÒRIA: 2025 - Termini: Fins dia 7 de febrer de 2025Organismes convocants:
1. DESCRIPCIÓ
L'Ordre de 30 de desembre de 2024 per la qual es convoquen per tramitació anticipada les ajudes Beatriz Galindo per a l'exercici 2024 contempla els aspectes destacables següents:
Es convoquen 100 ajuts Beatriz Galindo per a l'atracció del talent investigador que estiguin realitzant part de la seva carrera professional en centres de recerca i universitats estrangeres en la data de publicació de la convocatòria al BOE (30 de desembre de 2024), si bé no es concediran més de 60 ajuts Beatriz Galindo en la modalitat júnior ni més de 40 en la modalitat sènior.
Les universitats públiques espanyoles podran presentar 5 sol·licituds on inclouran la proposta d'un màxim de 3 CV de persones investigadores i/o docents per cada sol·licitud.
El procediment de valoració, per part del Ministeri, de les sol·licituds presentades per les universitats sarticularà en una sola fase, amb dues avaluacions:
- Qualificació mínima per a superar la primera fase: 80 punts en la modalitat sènior i 70 punts en la modalitat júnior.
- Qualificació mínima per a superar la segona fase: 80 punts.2. REQUISITS DE LES PERSONES CANDIDATES
Shi poden presentar les persones investigadores i/o docents que estiguin desenvolupant la seva carrera professional en centres de recerca i/o universitats estrangeres de fora dEspanya en la data de publicació de lextracte de la convocatòria (publicat al BOE el 9 de gener de 2025).
Modalitat Sènior
La persona candidata ha d'acreditar una experiència de, com a mínim, 7 anys en docència i investigació a l'estranger a comptar des de la data dobtenció del títol de Doctor i fins al 08/02/2025.
Modalitat Júnior
El doctor docent i/o investigador candidat ha d'acreditar una experiència d'un màxim de 7 anys en docència i investigació a l'estranger a comptar des de la data dobtenció del títol de Doctor i fins al 08/02/2025.Les persones candidates hauran d'acreditar la vinculació amb els centres de recerca i/o universitats estrangeres (amb un contracte o concessió de beca per una altra institució sempre que s'acompanyi amb l'acreditació de vinculació contractual o similar amb la universitat o centre de recerca estranger) pel període requerit en funció de la modalitat de la plaça. L'acreditació d'aquest requisit ha de presentar-se a la Universitat de les Illes Balears en un únic document.
3. CONDICIONS ECONÒMIQUES
Les condicions salarials i de dotació dels fons són les següents:
A aquestes dues modalitats els és daplicació larticle 5.b.ii) de lAcord executiu 15602/2024, de 4 de setembre, pel qual es regulen les retribucions del personal investigador, personal tècnic i gestor de suport a la investigació, adscrits a projectes, ajuts competitius per a la contractació de personal, estructures d'R+D+I, càtedres, convenis i contractes de l'article 60, en què participi aquesta universitat.
4. COMPROMÍS INSTITUCIONAL EN EL PROCÉS D'INTEGRACIÓ
Lavaluació de les sol·licituds que presentin les universitats recull lavaluació del procés d'integració de la persona contractada a la institució. La contribució de lequip de govern en relació amb la integració de l'investigador beneficiari de l'Ajuda Beatriz Galindo assoleix els més alts nivells possibles per a una institució de recerca i educació superior única a la seva regió. A aquests compromisos, el departament o institut de recerca universitari hi pot afegir els que consideri possibles i oportuns dentre els recursos que gestiona. Trobareu una plantilla del document descriptiu del procés dintegració annexa a aquesta nota.5. PROCEDIMENT DE SOL·LICITUD
Les sol·licituds que presenti la UIB a aquesta convocatòria seran seleccionades mitjançant un procediment en dues fases:
PRIMERA FASE INTERNA
Els Departaments o Instituts de Recerca Universitaris interessats a presentar propostes, les han dadreçar a forhu.rrhh@uib.cat, fins al 22 de gener de 2025 amb la informació i documentació següent:
1. Modalitat sol·licitada
2. Es poden presentar un màxim de tres candidatures per cada sol·licitud dajut. Per cada persona candidata:
a. CVA en format FECYT, en anglès o espanyol, que no superarà les 4 pàgines.
b. Acreditació de lexperiència a lestranger mitjançant la còpia dun contracte o beca.
3. Breu resum del projecte investigador i docent proposat (màxim 500 paraules) que motivi la sol·licitud de l'ajut.
4. En cas de proposar la sol·licitud dun ajut de modalitat sènior, sha de presentar un pla daportació del cofinançament descrit a lapartat 2, signat per la persona proponent i els responsables dels fons implicats.
Partint de les propostes rebudes, una comissió constituïda a l'efecte seleccionarà un nombre dajuts preferentment no superior a 5 i en cap cas superior a 8 segons criteris de mèrits curriculars i qualitat de la proposta investigadora i docent presentada. Se seleccionaran preferentment candidats de diverses àrees del coneixement i -no més tard del 23 de gener- es comunicarà a tots els sol·licitants la selecció de propostes que poden acudir a la segona fase interna.
SEGONA FASE INTERNA
Els responsables de les sol·licituds seleccionades a la primera fase podran aportar fins al 4 de febrer de 2025 la següent documentació, que, en cas de ser una sol·licitud avaluada favorablement, servirà com a documentació per introduir a laplicació del Ministeri:
1. Projecte de necessitat docent de la Universitat i que haurà de realitzar el docent i/o investigador que sigui seleccionat com la resolució de concessió.
2. Projecte de necessitat dinvestigació i transferència del coneixement de la Universitat i que haurà de realitzar el docent i/o investigador que sigui seleccionat amb la resolució de concessió.
3. Document explicatiu de limpacte que suposaria per a la Universitat amb menció explícita, si escau, de la connexió entre el projecte docent i/o investigador i de transferència.
Cada un dels tres documents shan de presentar en castellà i en anglès i en un format editable i amb un màxim de 5 pàgines per cada idioma (inclosos gràfics, esquemes i notes a peu de pàgina). La font ha de ser Times New Roman amb una grandària de 12 punts i de 10 punts en les notes a peu de pàgina. L'interlineat serà senzill amb marges horitzontals i verticals de 2,5 cm.6. CRITERIS D'AVALUACIÓ DE LA SEGONA FASE INTERNA
La comissió avaluarà la documentació aportada a la segona fase seguint els següents criteris:
a) Projecte docent que haurà de dur a terme la persona contractada a la Universitat (fins a 2 punts):
1. Programació docent, fins a 1 punt.
2. Qualitat del projecte docent, fins a 1 punt.
b) Projecte de recerca i transferència del coneixement que haurà de realitzar la persona contractada (fins a 2,5 punts):
1. Investigació planificada per la Universitat, fins a 1,25 punts.
2. Transferència del coneixement planificada per la Universitat, fins a 1,25 punts.
c) Impacte per la Universitat (fins a 2,5 punts):
1. Impacte social i econòmic, fins a 1,25 punts.
2. Impacte en el projecte docent i investigador de la Universitat, fins a 1,25 punts.
d) CV de les persones candidates (fins a 3 punts).
En cas de dubtes, consulteu la convocatòria o adreceu-vos a lOficina de Gestió del Programa de Foment i Recursos Humans per a la Recerca: forhu.rrhh@uib.cat7. TAULA DE DATES MÉS IMPORTANTS
8. ENLLAÇOS D'INTERÈS
Documents i enllaços Documents i enllaços Convocatòria (Nou ) BOE (Nou ) Preguntes Freqüents (Nou ) Instruccions Formulari (Nou ) Annex (Nou ) Web Convocatòria 9. FINANÇAMENT
Aquesta actuació pot estar cofinançada pel Pla anual dimpuls del turisme sostenible per al període 2023 (ITS2023-086 - Programa de Foment de la Recerca).
CONVOCATÒRIES ANTERIORS