Programes estatals
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
-
Incentivació de la consolidació Investigadora
CONVOCATÒRIA: 2022 - TancadaAQUESTA CONVOCATÒRIA ESTÀ TANCADA: El termini de la convocatòria va acabar el dia 24 de novembre de 2022.
Organismes convocants:
1. RESUM
Limport màxim per ajuda és de 200.000 i els conceptes que es financen són:
Directes
a) L'incentiu per a la creació i cobertura d'una plaça permanent en l'àrea de coneixement de linvestigador o investigadora principal de l'actuació, durant el període d'execució de l'ajuda (2 anys). Aquest és el cost salarial anual de la plaça a crear.
b) L'execució d'un projecte propi de R+D+i liderat pel/per la investigador/a principal de l'actuació.
c) La millora d'instal·lacions i equips, que inclou adequació d'espais, renovació de laboratoris i millora de l'equipament, necessaris per a l'inici o el fiançament de la línia de recerca de linvestigador o investigadora principal de l'actuació.
Indirectes:
d) Costos indirectes: 21% sobre les despeses directes (*excloses les del punt a)
Limport màxim de l'ajuda: 200.000 per ajuda en total, incloent-hi costs indirectes.
La distribució estimada de lajut és:
Incentiu: 62.000
Projecte + Instal·lacions/Equips*: 114.049,59
Indirectes: 19.399,83
Reversió IP: 4.550,58
TOTAL: 200.000
*El cost de ladequació despais, renovació de laboratori i millora de lequipament no podrà superar el 30% de limport justificat com a cost dexecució del projecte dI+D+i2. BENEFICIARIS
Universitats, entre d'altres beneficiaris.
3. REQUISITS I INCOMPATIBILITATS DEL/DE LA IP
-Requisits del/de la Investigador/a Principal de l'actuació (IP):
a) Titulació de doctor/a.
b) Activitat cientificotècnica: tenir avaluació favorable investigador/a R3 o certificat I3 (o estar tramitant-ho). Límit per a l'obtenció de l'I3: data de publicació de la proposta de resolució provisional de Consolidació Investigadora 2022.
c) Vinculació amb l'entitat sol·licitant: no serà necessària abans de la resolució de la concessió, però sí durant el període d'execució de l'actuació. També poden participar els IP que estiguin ocupant un lloc permanent a l'entitat sempre que la incorporació a aquest lloc sigui posterior al 22/12/2021 i no hagi gaudit anteriorment d'un altre lloc permanent en alguna entitat de les possibles sol·licitants.
d) Incompatibilitats:
- Les persones IPs no podran figurar a més d'una sol·licitud d'aquesta convocatòria.
- Els investigadores/as Ramón y Cajal, l'entitat del qual hagi rebut ja la dotació per a la creació del lloc de treball de caràcter permanent concedida en el marc d'aquest programa, no podran figurar com a IP de l'actuació.
- No hi haurà incompatibilitat amb la participació en projectes que hagin obtingut finançament de convocatòries de projectes dels Plans Estatals de Recerca Científica i Tècnica i d'Innovació, del VII Programa Marc de R+D+i, dels Programes Marc de R+D+i Horitzó 2020 i Horitzó Europa o d'iniciatives de Programació Conjunta de l'Espai Europeu de Recerca, dels Plans Regionals de R+D+i de les comunitats autònomes, o de qualsevol altra convocatòria.
-Període d'execució de l'ajuda: 2 anys4. TRAMITACIÓ DE SOL·LICITUDS
Atès que aquesta convocatòria implica tres dels vicerectorats de la UIB, sha establert el circuit següent per la presentació de sol·licituds:
- 1a passa [Obligatòria]: La formalització del compromís de creació duna plaça permanent a làrea de coneixement del o la IP que comporta la convocatòria, requereix dun acord per escrit entre el departament de destí i el vicerectorat de Personal Docent i Investigador (VR PDI). Lobtenció del document de compromís sha de sol·licitar per part de la direcció del departament de destí al VR PDI (margarita.calderon@uib.es).
En cas dassolir el compromís, el document signat, juntament amb el certificat/avaluació I3/R3 i lacreditació de la incorporació de lIP, si escau, serà remès per part del VR PDI al o la IP i a la Sra. Immaculada Sans (osr.gestiotecnica@uib.cat).
- 2a passa [Condicionada]: Els IPs que planegin la imputació de despeses relatives a la millora d'instal·lacions i equips, han de detallar per escrit les actuacions, equips i emplaçament de cadascun, i contactar amb la persona responsable de tots els espais afectats per a obtenir-ne el vistiplau escrit. Posteriorment, han dadreçar lescrit al vicerectorat de Campus i Universitat Saludable (VR CUS, vr.campus@uib.cat).
En el cas que les actuacions proposades siguin aprovades per totes les parts implicades, el VR CUS la remetrà al o la IP i a la Sra. Immaculada Sans (osr.gestiotecnica@uib.cat).
- 3a passa [Obligatòria]: Una vegada completades la 1a passa i -opcionalment- la 2a passa, el o la IP ha de contactar amb el VR de Política Científica i Investigació (Immaculada Sans, osr.gestiotecnica@uib.es) per gestionar la part del projecte propi dR+D+i i la presentació de la sol·licitud.5. TERMINI
Del 3 al 24 de novembre de 2022.
MOLT IMPORTANT: El termini intern per enviar l'esborrany de la sol·licitud i els documents necessaris per a la seva revisió per correu electrònic a osr.gestiotecnica@uib.es és fins al 21 de novembre de 2022.El termini intern per tancar la sol·licitud telemàtica i enviar la confirmació per correu electrònic a osr.gestiotecnica@uib.es és fins al 23 de novembre de 2022.