Programa de foment de la recerca

Fletxa abaix AJUTS A LA RECERCA - RECURSOS HUMANS PER A LA INVESTIGACIÓ

  1. Convocatòria Oberta6. PTSE@UIB: Programa de contractació de personal tècnic de suport experimental

    CONVOCATÒRIA: 2024 - Termini: Fins dia 15 de gener de 2025
    1. OBJECTE
    Aquest programa té com a objectiu augmentar la capacitat de rendiment investigador, innovador i de transferència de les estructures d'R+D+I de la UIB, mitjançant la contractació de cinc tècnics de suport experimental per un període de dos anys. Segons la normativa universitària, l'activitat investigadora és realitzada per una àmplia gamma de perfils professionals: investigadors, incloent-hi els investigadors en formació; tècnics de suport experimental; personal de suport a equipament cientificotècnic central; i tècnics gestors de projectes, incloent el personal de proximitat. La contractació de personal tècnic de suport experimental (PTSE) contribueix a millorar la capacitat experimental i de treball de camp de les estructures de recerca i innovació, amb l'objectiu de millorar els resultats obtinguts i potenciar l'activitat de transferència al sector productiu i a la societat en general.
    2. REQUISITS DE LES PERSONES SOL·LICITANTS

    1. Poden ser sol·licitants i beneficiaris d'aquests ajuts les persones que actuen d'IP d'un grup consolidat o grup d’R+D+I.
    2. La sol·licitud haurà de motivar la necessitat de disposar d'un tècnic de suport experimental acreditant:

    a) Suport experimental: relació de projectes en execució i el finançament associat que justifiquin les tasques de suport experimental a realitzar pel PTSE.
    b) Equip proponent: suport explícit a la sol·licitud per part de 10 ICOOR o ICON (incloent-hi la persona sol·licitant) d'acord amb les figures definides a l'AN15350/2024.

    3. No podran ser beneficiaris d'aquests ajuts els IP d'estructures d’R+D+I que disposin d’un tècnic de suport experimental contractat a l’empara d’un programa públic de contractació amb una data prevista de finalització de les tasques objecte de la seva contractació posterior a sis mesos a comptar de l’endemà de la publicació d'aquesta convocatòria. A aquests efectes, la Comissió tindrà en compte i dirimirà l'acompliment d'aquest requisit en funció de les especificitats i abast de provisió de suport que cada cas de tècnic contractat actual pugui presentar.

    3. REQUISITS DEL PERSONAL TÈCNIC DE SUPORT EXPERIMENTAL

    1. Les persones la contractació de les quals es financi mitjançant aquest programa hauran de reunir els requisits següents:

    a) Estar en possessió d'un títol de grau oficial o equivalent en la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud.
    b) No poden accedir a la contractació que s’incentiva els qui en el moment de la publicació d'aquesta convocatòria gaudeixin d’altres ajuts destinats a la contractació de personal tècnic de suport a la investigació en les categories tècnic superior modalitat A, tècnic superior modalitat B o tècnic especialista, recollides a l' AE15602/2024, de 4 de setembre, pel qual es regulen les retribucions del personal investigador i personal tècnic i gestor de suport a la investigació adscrits a projectes, ajuts competitius per a la contractació de personal, estructures d’R+D+I, càtedres, convenis i contractes de l’article 60, en què participi aquesta universitat.
    c) Podran accedir a la contractació que s'incentiva les persones que tinguin vinculació laboral amb l'entitat, si la data prevista de finalització de les tasques objecte de la seva contractació és abans de l'1 de gener de 2026.

    4. TERMINI I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

    1. Les sol·licituds d'ajuts en aquest programa s'hauran de presentar mitjançant instància al PPI en què es detalli la relació de projectes i les tasques de suport experimental a realitzar i el tècnic candidat que compleixi els requisits establerts. Si escau, hauran de concretar l'orgànica amb els fons disponibles pel cofinançament del contracte.

    2. Les sol·licituds hauran d'incloure els documents següents:
    a) Memòria de l’actuació i de l’activitat a realitzar pel candidat, incloent una relació dels projectes i tasques a realitzar. L’extensió màxima serà de 4 pàgines. S’haurà d’utilitzar el model annex a la resolució.
    b) Curriculum vitae abreujat (CVA) del tècnic candidat, en català, espanyol o anglès, i amb una extensió màxima de 4 pàgines; es troba disponible a la pàgina web de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), , i hi ha d’aparèixer la nota mitjana de l’expedient de grau o llicenciatura, enginyeria, arquitectura (si escau, no ponderada amb la nota mitjana de l’expedient de màster).
    c) Certificat acadèmic corresponent a les titulacions que es posseeixin o als ensenyaments superats en la data de presentació de la sol·licitud, expedit o facilitat per l’entitat acadèmica. Al certificat, hi hauran de figurar les qualificacions obtingudes i les dates d’obtenció corresponents a les matèries que constitueixen el programa de les titulacions o ensenyaments que s’hi recullin. A la sol·licitud, s’hi ha d’incloure declaració responsable que les titulacions o ensenyaments referits al certificat acadèmic són aquelles superades en el moment de la sol·licitud.
    Si la certificació acadèmica està expedida en un idioma diferent del català, espanyol o anglès, s’haurà d’acompanyar de la traducció jurada corresponent a un d’aquests tres idiomes.
    Quan es tracti de certificats expedits per centres estrangers, s’hi farà constar, a més, quines són les qualificacions màximes i mínimes al sistema d’avaluació corresponent i quina és la qualificació mínima per aprovar.
    d) Acreditació documental dels mèrits inclosos al curriculum vitae o una declaració responsable signada per l'interessat.

    3. El termini de presentació de les sol·licituds de participació serà des de la data de publicació d'aquesta resolució fins al 15 de gener de 2025 a les 23.59 hores (CET).

    5. PROCEDIMENT D’INSTRUCCIÓ
    1. Les sol·licituds d'ajuts rebudes seran avaluades per una agència externa d'avaluació i s'atindrà a les bones pràctiques internacionalment admeses per a l'avaluació. Els criteris que s'aplicaran per a l'avaluació de les sol·licituds són els establerts en el punt IV.4 de la resolució.

    2. L'avaluació externa serà posada a disposició d’una comissió de selecció que elaborarà una proposta de concessió d'ajuts i pot determinar un nombre no limitat de concessions reserva, que passaran a seleccionades per rigorós ordre de prelació, en cas que el tècnic adjudicat de l'actuació seleccionada inicialment finalitzi el contracte per qualsevol motiu. Arribat el cas, i no més tard de sis mesos després de la data inicial de contractació, la proposta d’incorporació a les sol·licituds de reserva serà automàtica, seguint l’ordre de prelació establert i sense necessitat d’haver de fer un nou procés de selecció.
    6. DOCUMENTACIÓ
    Documents i enllaços
    Documents i enllaçosIcona DOCXIcona PDF
    Resolució (Nou Exclamació)   Icona Vist
    Resolución CAST (Nou Exclamació)   Icona Vist
    Resolution ENG (Nou Exclamació)   Icona Vist
    Annex (Nou Exclamació) Icona Vist  
    Anexo CAST (Nou Exclamació) Icona Vist  
    Annex ENG (Nou Exclamació) Icona Vist  
    7. FINANÇAMENT

    Aquesta actuació pot estar cofinançada pel Pla anual d’impuls del turisme sostenible per al període 2023 (ITS2023-086 - Programa de Foment de la Recerca).

    finançament ptse2024


    Torna